اخبار خودرو جهان
میوه همکاری فورد و جیانگ لینگ موتورز

فورد اکواتور اسپرت در چین رونمایی شد

سه شنبه - ۲ آذر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
فورد اکواتور اسپرت

فورد بار دیگر با شریک تجاری چینی خود یعنی جیانگ لینگ موتورز همکاری کرده تا محصول جدیدی را ویژه عرضه به بازار بزرگ و پرتقاضا چین توسعه دهد. این محصول جدید که کراس اوور اکواتور اسپرت بوده به صورت رسمی در نمایشگاه خودرو گوانگژو 2021 رونمایی شده و قرار است که در بازار چین با خودروهایی مانند هوندا HR-V به رقابت بپردازد و دارای استایلی جذاب و کابینی بسیار جادار است.

به گزارش خودرونویس، اگر نام این خودرو برایتان آشناست به این دلیل بوده که فورد در ماه مارس اسیووی بزرگ با سه ردیف صندلی اکواتور را رونمایی کرده بود. این محصول جدید نیز از نام اکواتور بهره گرفته ولی رسانه های چینی اظهار داشته اند که این اسیووی دو اسیووی هم نام فورد هیچ اشتراک ساختاری و پلتفرمی با یکدیگر ندارند. فاصله بین دو محور فورد اکواتور اسپرت 2765 میلی متر اعلام شده که 140 میلی متر کوتاه تر از فاصله بین دو محور 2865 میلی متری فورد اکواتور اصلیست.

فورد اکواتور اسپرت

طراحی ظاهری و کابین فورد اکواتور اسپرت

علی رغم اینکه این دو اسیووی همنام فورد از نظر ساختار و فنی به یکدیگر هیچ ربطی ندارند، ولی زبان طراحی مشترکی در آنها دیده می شود. فورد اکواتور اسپرت دارای جلوپنجره بزرگی در جلو بوده که از دو سمت با چراغ های LED و چراغ های روشنایی در روز با گرافیک C شکل احاطه شده که مشابه همین سبک طراحی در اکواتور نیز وجود داشت. طراحی پروفیل جانبی فورد اکواتور اسپرت استایلی عضلانی داشته و آرک چرخ ها نیز حالتی عریض دارند و رینگ های 20 اینچی این اسیووی را درون خود جا داده اند. همچنین یک پوشش پلاستیکی در قسمت پایینی درب ها نصب شده که هم نقش ضربه گیر داشته و هم اینکه لازمه خشنتر جلوه دادن خودروهای کراس اوور امروزیست. طراحی پروفیل عقب این دو اسیووی فورد نیز بسیار شبیه بوده ولی در اکواتور اسپرت دیگر شاهد استفاده از نوار LED سرتاسری به منظور اتصال دو چراغ عقب به یکدیگر نیستیم.

نمای عقب فورد اکواتور اسپرت

درون کابین فورد اکواتور اسپرت فضای مناسبی برای پنج سرنشین در دسترس است؛ این در حالی بوده که اکواتور بزرگتر را می توان به صورت شش یا هفت نفره هم سفارش داد. درون داشبورد هم دو نمایشگر دیجیتالی مشابه اکواتور دیده می شود و تنها تریم داشبورد و کابین میان این دو خودرو متفاوت است.

کابین فورد اکواتور اسپرت

مشخصات فنی فورد اکواتور اسپرت

زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ قرار دارد که فورد اظهار کرده کاملا جدید بوده و اولین باریست که روی یک خودروی تولیدی نمونه آن نصب شده است. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت 170 اسب بخار بوده و بیشینه گشتاور تولیدی آن نیز 260 نیوتن متر اعلام شده است. این خودرو دارای یک گیربکس اتوماتیک بوده و در این لحظه نمی دانیم که نیروی پیشرانه تنها به چرخ های جلو منتقل می شود یا اینکه فورد اکواتور دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک است. بیشینه سرعت قابل پیمایش این خودرو نیز 180 کیلومتر بر ساعت تخمین زده شده است.

 

5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟