اخبار خودرو جهان
با الگوبرداری از مرسدس جی کلاس و لندکروزر سری 70

ترکس کروزر با 13 نفر ظرفیت در هند رونمایی شد

شنبه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
ترکس کروزر

هرچند بیشتر اخبار صنعت خودروی جهان در شرکت های خودروسازی اروپایی و آمریکایی، ژاپنی و کره ای خلاصه شده؛ ولی گاها خبرهایی هم صنعت خودروی کشورهای در حال توسعه مانند چین و هند منتشر می شود که توجه کارشناسان صنعت خودرو را به خود جلب می کند. یکی از جالب توجه ترین محصولات تازه معرفی شده یک اسیووی بزرگ به نام ترکس کروزر یا Trax Cruiser توسط کمپانی Force Motors هند است.

استایل ظاهری و کابین ترکس کروزر

به گزارش خودرونویس، خودروسازان چینی و هندی برای جلب هرچه بیشتر مخاطب باید دنباله رو خودروسازان بزرگ باشند و ابتدا از آنها الگوبرداری کنند تا سبک طراحی خود را پایه ریزی کنند. ترکس کروزر هم دقیقا از بزرگان این حوزه الگوبرداری کرده و مهندسین Force Motors با الگوبرداری از مرسدس بنز جی کلاس و همچنین تویوتا لندکروزر سری 70 استایل بیرونی این اسیووی بزرگ را شکل داده اند. درون کابین ترکس کروزر به شکل های مختلفی قابل سفارش بوده که در جادارترین حالت فضایی برای نشستن 13 سرنشین دارد که برای کشوری با 1.5 میلیارد جمعیت کاملا ایده آل است!

نمای عقب فورس ترکس کروزر

برای اینکه این تعداد سرنشین درون کابین ترکس کروزر قرار گیرند، چیدمان صندلی های این خودرو مقداری عجیب طراحی شده است. چیدمان صندلی های نسخه 10 نفره این خودرو به این صورت بوده که ردیف جلو ظرفیت نشستن سه نفر، ردیف دوم هم ظرفیت نشستن سه نفر و چهر نفر هم به صورت دو به دو در مقابل هم در قسمت عقب قرار می گیرند که در بین آنها مقداری هم فضای بار در دسترس قرار دارد.

نسخه 13 نفره ترکس کروزر فضایی برای دو نفر در ردیف جلو دارد و در ردیف میانی ظرفیت نشستن برای سه نفر در دسترس بوده و در قسمت عقب هم هشت نفره به صورت رو به رو قرار می گیرند. در این مدل دیگر هیچ فضایی برای قرار دادن بار و وسایل اضافی در قسمت عقب در دسترس نیست.

صندلی فورس ترکس کروزر

درب فضای بار عقب در این خودرو به قدر کافی بزرگ طراحی شده تا دسترسی سرنشینان به صندلی های نیمکت مانند عقب ساده و آسان باشد. همچنین یک پله تاشو نیز برای سوار و پیاده شدن آسانتر طراحی شده است. صندلی های قسمت عقب قابلیت تا شدن به سمت جلو را دارند تا در صورتی که سرنشینی قصد سوار شدن در قسمت عقب را نداشته باشد، فضای کافی برای بار تامین شود.

طراحی کابین ترکس کروزر به صورت کلی ساده و مینیمال است. ولی یک نمایشگر کوچک برای سیستم رهیاب این خودرو در قسمت بالای داشبورد نصب شده است. همچنین شیشه هایی برقی و قفل مرکزی برای این خودرو تعبیه شده است. مشتری به صورت آپشنال امکان سفارش سیستم تهویه مطبوع دو کاناله را دارد که برای یک اسیووی با این حجم و ظرفیت واقعا نیاز است.

کابین ترکس کروزر

مشخصات فنی ترکس کروزر

گول ظاهر بزرگ و ظرفیت زیاد ترکس کروزر را نخورید و خبری از پیشرانه قدرتمند در زیر کاپوت این خودرو نیست. این اسیووی بزرگ و کاربردی به یک پیشرانه 2.6 لیتری چهار سیلندر دیزلی تنفس طبیعی در زیر کاپوت مجهز شده است. این پیشرانه تنها قادر به تولید بیشینه قدرت 90 اسب بخار و بیشینه گشتاور 250 نیوتن متر است. تنها گیربکس قابل سفارش برای این خودرو یک نمونه پنج سرعته دستی بوده که نیروی تولیدی پیشرانه را به چرخ های عقب منتقل می کند.

فورس ترکس کروزر

سخن پایانی

برچسب قیمت ترکس کروزر در مدل پایه چیزی معادل 15 هزار و 654 دلار اعلام شده که در مجهزترین مدل تا 18 هزار و 120 دلار نیز افزایش می یابد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟