اخبار خودرو جهان
مجهز به موتور شش سیلندر پلاگین هیبریدی!

فراری 296 GTS با سقف کانورتیبل رونمایی شد

چهارشنبه - ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
فراری 296 GTS کانورتیبل

در ژوئن سال 2021 بود که فراری اولین ابرخودرو شش سیلندر خود یعنی فراری 296 GTB را رونمایی کرد. حال این برند ایتالیایی نسخه کاربردی تر آن یعنی فراری 296 GTS را رونمای کرده است. منظور از کاربردی تر بودن، تعبیه فضای بار اضافی برای کابین دو نفره این ابرخودرو نیست. بلکه فراری 296 GTS امکان بازشدن سقف را دارد تا فضای سر نامحدودی را در حین سواری با این ابرخودرو تجربه کنید.

به گزارش خودرونویس، فراری 296 GTS دارای سقف کانورتیبل هاردتاپ بوده که در زمانی که این سقف بالای کابین قرار داشته باشد استایل این نسخه دقیقا مشابه با فراری 296 GTB کوپه است. سقف کانورتیبل فراری 296 GTS قادر است طی 14 ثانیه باز یا بسته شود. لازم به ذکر است که سقف این ابرخودروی جذاب ایتالیایی تنها در سرعت 45 کیلومتر بر ساعت و کمتر امکان باز و بسته شدن دارد.

مشخصات فنی فراری 296 GTS

از پشت یک پنل شیشه ای در عقب، می توانید پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر V شکل این فراری 296 GTS را مشاهده کنید. این پیشرانه قادر به تولید 663 اسب بخار قدرت بوده که توان کمی نیست. در کنار این موتور شش سیلندر پر توان، یک موتور برقی هم نصب شده که باعث شده پیشرانه فراری 296 GTS روی هم رفته قادر به تولید 830 اسب بخار قدرت و 740 نیوتن متر گشتاور باشد. این ابرخودرو پلاگین هیبریدی فراری قادر است طی 2.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

فراری 296 GTS قادر است طی 7.6 ثانیه از مرز 200 کیلومتر بر ساعت هم عبور کند و اگر همچنان پایتان روی پدال گاز باشد این ابرخودرو کانورتیبل ایتالیایی به نهایت سرعت 330 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می کند. در حالتی که فراری 296 GTS تنها روی موتورهای برقی خود تکیه کرده باشد و موتور بنزینی آن خاموش باشد، این ابرخودرو قادر به حرکت با نهایت سرعت 135 کیلومتر بر ساعت است.

با توجه به اینکه فراری 296 GTS یک خودروی کانورتیبل است، شاید تصور کنید که اضافه وزن ناشی از نصب تجهیزات باز و بسته کردن سقف، موجب سنگین شدن این خودرو نسبت به مدل کوپه شده. ضمن اینکه نصب سقف بازشو آن هم از نوع هاردتاپ فلزی پیچیدگی زیادی داشته و فراری باید ساختار بدنه اصلی خودرو را صلبتر و سخت تر از مدل کوپه طراحی کند. با همه این تفاسیر فراری 296 GTS وزن خالصی معادل 1540 کیلوگرم دارد که تقریبا 70 کیلوگرم نسبت به مدل فراری 296 GTB سنگین تر است.

فراری 296 GTS همانند مدل کوپه قادر است در حالت تمام الکتریکی مسافتی معادل 25 کیلومتر را طی کند. برای تامین انرژی موتور برقی این ابرخودروف یک باتری 7.45 کیلووات ساعتی نصب شده است. وظیفه انتقال قدرت به چرخ ها بر عهده یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک دوکلاچه بوده که مشابه آن روی فراری SF90 Stradale و فراری روما و پورتوفینو هم نصب شده است.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟