اخبار خودرو جهان
تجهیز به گیربکس هشت سرعته دو کلاچه اتوماتیک برای اولین بار

فراری پورتوفینو Modficata رونمایی شد

پنجشنبه - ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
فراری پورتوفینو M

سه سال پیش بود که کمپانی فراری به جای مدل کالیفرنیا T، سوپر اسپرت جدید پورتوفینو را معرفی و عرضه کرد و حال این برند ایتالیایی این گرند تورر جذاب را به روزرسانی کرده است. تغییرات اعمال شده به مراتب بیشتر و عمیق تر از یک به روزرسانی ساده بوده و فراری تغییرات مهم و اساسی را در زیر پوست فلزی پورتوفینو جدید اعمال کرده است. یکی از مهم ترین تغییرات اعمال شده در فراری پورتوفینو جدید، نصب یک گیربکس جدید هشت سرعته دو کلاچه اتوماتیک برای انتقال قدرت پیشرانه این خودرو به چرخ ها است.

مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، این اولین باری است که یک فراری کانورتیبل به یک گیربکس هشت سرعته مجهز می شود. این گیربکس جدید، دارای ماژول کلاچی 20 درصد کوچکتر نسبت به نسخه پیشین بوده که قادر است 35 درصد در انتقال گشتاور به چرخ ها نسبت به گیربکس قبلی فراری پورتوفینو بهتر عمل کند. البته از آنجایی که فراری در روما یا همان رم که نسخه کوپه پورتوفینو محسوب می شود، این گیربکس را نصب کرده بود، حدس می زدیم که دیر یا زود این جعبه دنده جدید روی پورتوفینو هم نصب شود.

نمای عقب فراری پورتوفینو M

فراری دستی در مشخصات فنی پورتوفینو جدید هم برده است. پیشرانه هشت سیلندر 3.9 لیتری دو توربوشارژ این خودرو در پورتوفینو M حال 20 اسب بخار قدرت بیشتر نسبت به گذشته تولید می کند. قلب تپنده این سوپراسپرت کابریولت به روزرسانی شده حال قادر به تولید 612 اسب بخار قدرت و بیشینه گشتاور 760 نیوتن متر بوده که مشابه نمونه نصب شده روی روما است. البته گشتاور تولیدی این پیشرانه نسبت به نسخه اولیه پورتوفینو تغییری نکرده است.

نمای جانبی فراری پورتوفینو M

آمار و ارقام عملکرد

با وجود اینکه فراری پورتوفینو M ضعیف ترین و ارزان قیمت ترین محصول این کمپانی با اصالت ایتالیایی است، ولی عملکردی بسیار سریع و خیره کننده مانند سایر محصولات این کمپانی دارد. فراری پورتوفینو M قادر است طی 3.45 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و طی 9.8 ثانیه قادر است از حالت سکون به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت برسد. بیشینه سرعت قابل پیمایش این خودرو هم 320 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

قدرت بیشتر پیشرانه و گیربکس با عملکرد سریع تر باعث شده پورتوفینو M برای رسیدن از حالت سکون به 200 کیلومتر بر ساعت، یک ثانیه زمان کمتری نیاز داشته باشد. شتاب صفر تا 100 این خودرو هم تنها 0.05 ثانیه نسبت به نسخه پیشین سریع تر شده است. اما متاسفانه نهایت سرعت این خودرو نسبت به مدل پیشین بدون تغییر باقی مانده است.

فرمان فراری پورتوفینو M

طراحی ظاهری

فراری پورتوفینو M یا همان Modificata، تغییرات ظاهری نسبت به نسخه پیشین به خود دیده تا استایل ظاهری این هاردتاپ کانورتیبل نسبت به قبل خشن تر شود. در داخل کابین این خودرو یک کلید Manettino با پنج موقعیت قرار دارد که یکی از حالات آن، مد Race بوده که تمرکز این مد رانندگی بر افزایش لذت رانندگی و جذابیت قرارگرفتن در پشت فرمان پورتوفینو M است. فراری برای اینکه پورتوفینو M در میان سایر خودروهای گرند تورر موجود در بازار جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد، تجهیزات آپشنالی مانند صندلی های دارای سردکن و گرمکن با پکیج ایمنی و کمکی راننده پیشرفته فراری موسوم به ADAS را برای این خودرو نصب می کند.

کابین فراری پورتوفینو M

سخن پایانی

فراری پس از معرفی نسخه به روزرسانی شده پورتوفینو M، قصد دارد محصول دیگری را تا پیش از پایان سال جاری میلادی رونمایی کند. در این لحظه به طور دقیق مشخص نیست که این خودرو چیست، ولی این خودرو می تواند نسخه ارتقا یافته فراری 812 سوپرفست باشد که تا به امروز هم تصاویر جاسوسی متعددی از نسخه های پروتوتایپ آن در حال تست رویت شده است.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟