اخبار خودرو جهان
رقیب هامر برقی

دانگ فنگ منگشی M ترین اسیووی برقی 1000 اسب بخاری چینی ها

سه شنبه - ۲۰ دی ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
dongfeng mengshi m terrain warrior دانگ فنگ واریور منگشی M ارین برقی (1)

دانگ فنگ منگشی M ترین برقی (Mengshi M-Terrain) به تازگی در نسخه تولیدی رونمایی شده است. با توجه به لوگویی که در قسمت انتهایی این خودرو نصب شده، ممکن است که این اسیووی برقی دانگ فنگ با نام منگشی 917 (Mengshi 917) به بازار این عرضه می شود. منگشی Mengshi که در زبان چینی به معنای مبارز یا Warrior بوده یک برند آفرودی از دانگ فنگ محسوب می شود. قیمت دانگ فنگ واریور M ترین (Warrior M Terrain) یقینا بیش از 100 هزار دلار خواهد بود. تولید دانگ فنگ واریور M ترین برقی قرار است که در سال 2023 آغاز شود.

ظاهر دانگ فنگ واریور M ترین (Warrior M-Terrain)

به گزارش خودرونویس، دانگ فنگ منگشی M ترین یک اسیووی برقی کاملا آفرودی بوده و دارای پنل های بدنه عریض و سقفی با حالت شناور بوده و خطوط زاویه دار و سختی برای هرچه عضلانی تر نشان دادن این خودرو در بدنه طراحی شده است. دانگ فنگ واریور M ترین در مدل تولیدی فاصله بیشتری از سطح زمین نسبت به مدل مفهومی دارد. رسانه های چینی گزارش داده اند که این خودرو از سیستم تعلیق بادی بهره گرفته و ارتفاع آن 150 میلی متر امکان افزایش داشته که موجب می شود در حین حرکت آب و همچنین بیراهه نوردی عملکرد بهتری داشته باشد.

dongfeng mengshi m terrain warrior دانگ فنگ واریور منگشی M ارین برقی (1)

دانگ فنگ واریور M ترین در نمای جلو طراحی خشنی دارد و چراغ ها دیزاین عجیب و متفاوتی نسبت به دیگر محصولات این برند دارند. داخل جلوپنجره چند ضلعی دانگ فنگ منگشی M ترین یک مش بندی خاص دیده می شود و در قسمت میانی آن لوگوی این زیربرند آفرودی دانگ فنگ دیده می شود. همچنین وجود سنسورها و تجهیزات متعدد در شیشه جلو این خودرو بیانگر این موضوع بوده که دانگ فنگ منگشی M ترین یا همان واریور M ترین به سیستم های کمکی راننده مجهز شده است.

dongfeng mengshi m terrain warrior دانگ فنگ واریور منگشی M ارین برقی (1)

دانگ فنگ قبلا تایید کرده بوده که اسیووی برقی منگشی M ترین یا همان واریور M ترین را با سیستم کمکی راننده نیمه خودران سطح 3 به بازار عرضه می شود. بدین ترتیب این خودرو دارای تجهیزاتی همچون کروز کنترل تطبیقی، کمکی حرکت بین خطوط، هشدار خروج از خط و … خواهد بود. این خودرو همچنین قابلیت حرکت به صورت خرچنگی، شارژ برعکس و اتوپارک است.

دانگ فنگ واریور M ترین دارای چراغ های عقبی صلیبی شکل است. همچنین داخل درب صندوق عقب تایر زاپاس جانمایی شده است. لوگوی 917 هم روی قسمت پایین سمت راست درب عقب دیده می شود. این ممکن است نام رسمی دانگ فنگ منگشی M ترین باشد.

dongfeng mengshi m terrain warrior دانگ فنگ واریور منگشی M ارین برقی (1)

مشخصات فنی دانگ فنگ منگشی M ترین (Mengshi M-Terrain)

دانگ فنگ منگشی M ترین یک اسیووی آفرودی بوده و دارای چهار موتور برقیست که روی هم رفته قادر به تولید 1000 اسب بخار قدرت و 16000 نیوتن متر گشتاور هستند. این خودرو دارای باتری لیتیوم یونی 140 کیلووات ساعتی بوده و در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش 500 کیلومتر مسافت است. دانگ فنگ منگشی Mengshi M terrain قادر است طی 4.2 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد. این میزان قدرت به مراتب بیشتر از نیاز مشتریان برای آفرود و بیراهه نوردیست.

dongfeng mengshi m terrain warrior دانگ فنگ واریور منگشی M ارین برقی (1)

دانگ فنگ قرار است که اسیووی برقی منگشی Mengshi M ترین را با ساختار هوشمند آفرودی M Tech و همچنین پلتفرم MORA تولید کند. روی این پلتفرم امکان توسعه انواع اسیووی، پیکاپ و … وجود دارد. این پلتفرم از تکنولوژی ویژه ای بهره گرفته که به خودروها این امکان را می دهد که شعاع گردشی تنها معادل 5.1 متر داشته باشند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟