به گزارش خودرونویس، در فوریه 2022 بود که گزارشی مبنی بر تلاش دانگ فنگ برای تاسیس یک برند الکتریکی لوکس و پریمیوم برای توسعه خودروهای الکتریکی به نام M منتشر شد. حال متوجه شدیم که این برند M ابتدای کلمه چینی Mengshi بوده که در زبان چینی به معنای جنگنده یا همان Warrior است. البته دلیل دیگری نیز برای این حدس داریم. چراکه دانگ فنگ در شبکه اجتماعی ویبو چین یک اکانت جدید به نام دانگ فنگ Warrior واریور در ماه آپریل ساخته است. بدین ترتیب کاملا واضح است که دانگ فنگ قصد برندینگ روی نام واریور Warrior را دارد.

دانگ فنگ واریور Warrior M20
دانگ فنگ Warrior M18

مشخصات فنی دانگ فنگ واریور Warrior M20

برند Warrior واریور که زیرمجموعه دانگ فنگ محسوب شده قرار است که سه خودرو روی پلتفرم MORV با کدهای M18-1، M18-2 و M18-3 را معرفی کند. طبق اطلاعات به بیرون درز کرده از دانگ فنگ، همه این خودروها از نوع باتری الکتریکی BEV یا ژنراتور بنزینی الکتریکی EREV هستند. خودروی M18-1 دانگ فنگ واریور Warrior یک شاسی بلند با 5.2 متر طول بوده که به یک باتری 140 کیلووات ساعتی مجهز شده و دارای یک موتور برقی 1070 اسب بخاریست! دانگ فنگ تخمین زده که ماهانه قادر است تعداد 4 هزار دستگاه از خودروهای برقی سری M18 واریور Warrior را عرضه کند.

دانگ فنگ واریور Warrior M20

ما که تا به این لحظه از دانگ فنگ واریور Warrior M18 صحبت کردیم. پس تکلیف M20 چی شد؟ دانگ فنگ واریور Warrior M18-1 یک پیکاپ بوده و M20 همان نسخه شاسی بلند و اسیووی آن است. تصور می کنیم که حدس ما درست باشد، چراکه این خودرو در واقع همان نسخه های برقی دانگ فنگ واریور Warrior M50 هستند و M50 نیز در دو استایل پیکاپ و اسیووی تولید شده است. البته دانگ فنگ به انتخاب عجیب نام برای محصولاتش شهرت دارد و ممکن است که تمام این فرضیات ما غلط باشد و M20 عضو چهارم سبد محصولات واریور Warrior باشد.

دانگ فنگ واریور Warrior M20

ظاهر دانگ فنگ واریور Warrior M20

دوباره به دانگ فنگ واریور Warrior M20 می پردازیم. پلتفرم این شاسی بلند برقی ظاهرا در حال تست بوده و یک تصویر از تست پلتفرم آن منتشر شده است. تصویر دیگری که از دانگ فنگ واریور Warrior M20 در حال تست منتشر شده خود این خودرو را نشان می دهد که بدنه به صورت کامل با استیکر و کاور پوشانده شده. از زیر همین کاورها هم می توان متوجه طراحی جذاب دانگ فنگ واریور Warrior M20 با چرخ ها و آینه های جانبی بزرگ شد. در تصاویر دیگر می توان واریور Warrior M20 در حال تست را مشاهده کرد که البته تنها دارای کابین جلوست. ضمن اینکه دارای دو درب بوده و سه صندلی در ردیف جلوی آن نصب شده است.

دانگ فنگ واریور Warrior M20

یک تصویر دیگر نیز چرخ های واریور Warrior M20 دانگ فنگ را نشان می دهد و به خوبی مشخص بوده که خودرویی پیکاپ است. بدین ترتیب دانگ فنگ واریور Warrior M20 ممکن است نه تنها در قالب اسیووی بلکه در قالب پیکاپ نیز به بازار عرضه شود. البته دانگ فنگ در این تصاویر تنها مشغول تست پلتفرم واریور Warrior M20 بوده و هر المان دیگری به جز پلتفرم ممکن است تغییر کند.

دانگ فنگ واریور Warrior M20

خوشبختانه یک تصویر دیجیتالی از دانگ فنگ واریور Warrior M20 منتشر شده. در این تصاویر استایل ارتشی مانند این خودرو مشخص بوده که باعث شده استایل این شاسی بلند برقی تهاجمی و خشن شود. در پروفیل جلوی آن لوگوی دانگ فنگ نصب شده و عبارت Warrior به چینی نوشته شده است. دانگ فنگ واریور Warrior M20 دارای چرخ های آفرودی بزرگی بوده و فاصله آن از سطح زمین نیز بسیار زیاد است. لازم به ذکر است که آینه های جانبی، چرخ ها و سپر جلوی این خودرو دقیقا مشابه با همان نسخه در حال تست است.

رسانه های چینی اظهار کرده اند که دانگ فنگ واریور Warrior M20 دارای بازه قیمتی بین 45 هزار 500 تا 60 هزار دلار است. این قیمت برای یک اسیووی برقی آفرودی با این ابعاد با قدرتی فراتر از 1000 اسب بخار کاملا وسوسه کننده است.

 

منبع carnewschina
5 از 4 رای