اخبار خودرو جهان
کامبک قدرتمندترین شاسی بلند جهان برای مدل 2023

دوج دورانگو SRT هلکت بازگشت

سه شنبه - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
دوج دورانگو SRT هلکت

شاید آینده دوج هم مانند عمده خودروسازان دنیا در گرو برقی شدن باشد، اما موتور هشت سیلندر هلکت دوج یک موتور معمولی نیست و نمی توان به سادگی آن را کنار گذاشت. دوج بار دیگر شاسی بلند دورانگو SRT هلکت 2023 را به خط تولید خود به عنوان قدرتمندترین اسیووی تولید انبوه جهان بازگردانده است. دوج دورانگو SRT هلکت 2023 مانند نسخه 2021 خود به یک موتور 6.2 لیتری هشت سیلندر سوپرشارژ مجهز بوده که 710 اسب بخار قدرت تولید می کند!

مشخصات فنی دوج دورانگو SRT هلکت 2023

به گزارش خودرونویس، دوج دورانگو SRT هلکت 2023 از نظر قدرت مشابه مدل قبلی خود بوده و تغییری نکرده است. بدین ترتیب این شاسی بلند بزرگ هفت نفره عملکردی مشابه مدل قبلی خود دارد. دوج دورانگو SRT هلکت 2023 قادر است طی 3.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و اگر همچنان پدال گاز را بفشارید، طی 11.5 ثانیه از خط پایان درگ 400 متر عبور می کنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید عملکرد دوج دورانگو SRT هلکت در شتاب اولیه و درگ 400 متر چندان با چارجر هلکت و چلنجر هلکت متفاوت نیست و این برای یک خودروی شاسی بلند خیره کننده است.

دوج دورانگو SRT هلکت

دوج دورانگو SRT هلکت قادر است به بیشینه سرعت 290 کیلومتر بر ساعت دست یابد. نهایت سرعت قابل پیمایش این ابراسیووی در مقایسه با برخی از رقبا کمتر است. ولی با این حال دوج دورانگو هلکت به لطف پیشرانه 710 اسب بخاری خود، لقب قدرتمندترین اسیووی تولید انبوه با موتور درونسوز دنیا را یدک می کشد.

دوج دورانگو SRT هلکت

دوج در ابتدا قصد داشت که تنها برای یکسال دوج دورانگو هلکت را تولید کند و سال 2021 این اسیووی را به بازار عرضه کرد. اما با توجه به درخواست بسیار زیاد مشتریان برای خرید دورانگو SRT هلکت، یکبار دیگر این اسیووی قدرتمند و فوق سریع را به خط تولید خود بازگرداند.

دوج دورانگو SRT هلکت

مدیرعامل دوج اعلام کرد که از زمان معرفی دورانگو SRT هلکت در سال 2020، شور و اشتیاق وصف نشدنی در میان طرفداران خودروهای عضلانی و اسیووی های قدرتمند ایجاد شد. به دلیل همین علاقه شدید مشتریان بود که دوج تصمیم گرفت بار دیگر دورانگو SRT هلکت را احیا کند. به اعتقاد مدیرعامل دوج، دورانگو هلکت با توان 710 اسب بخاری موتور خود و قابلیت یدک کشی 4000 کیلوگرمی ضمن عملکرد خیره کننده در شتابگیری، می تواند نیازهای روزمره یک خانواده را نیز برطرف کند.

دوج دورانگو SRT هلکت

متاسفانه دوج هیچ زحمتی برای بروزرسانی ظاهری و آپشنی دورانگو SRT هلکت برای مدل 2023 نسبت به مدل 2021 نداده و آن ترکیب دوست داشتنی و جذاب قبلی را حفظ کرده است. دوج هنوز قیمت دورانگو هلکت 2023 را اعلام نکرده، ولی نسخه 2021 این خودرو بدون آپشن اضافی و در مدل پایه قیمتی معادل 82 هزار دلار داشت.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟