اخبار خودرو جهان
دارای دو نسخه باتری الکتریکی و رنج اکستندر

چانگان کیو آن A07 (Qiyuan) رونمایی شد

چهارشنبه - ۴ مرداد ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
چانگان کیو آن A07 Qiyuan

چانگان کیو آن A07 (Qiyuan A07) یک سدان نیو انرژی پریمیوم چینی بوده که دارای دو نسخه برقی و رنج اکستندر بوده و به صورت رسمی در بازار چین رونمایی شده است.

به گزارش خودرونویس، چانگان کیو آن A07 (Qiyuan A07) یک سدان بزرگ بوده که دارای دو نسخه باتری الکتریکی و برقی رنج اکستندر است. نسخه تمام برقی قادر است در حالت شارژ کامل مسافتی معادل 710 کیلومتر را طی کند و دارای یک موتور برقی بوده که بیشینه توان آن 258 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است.

کیو آن Qiyuan یک برند نیو انرژی جدید شرکت خودروسازی چانگان بوده که پیشتر با کد OX شناخته می شد. این برند در زبان چینی به معنای اصالت بوده که ظاهرا چانگان قصد دارد که آن را هسته خودروهای برقی و نیو انرژی خود قرار دهد. البته این موضوع مقداری گیج کننده است. چراکه چانگان دو برند نیو انرژی دیگر به نام دیپال و آواتار نیز دارد!

چانگان کیو آن A07 Qiyuan

زیربرند کیو آن Qiyuan چانگان قرار است که تا سال 2025 پنج محصول داشته باشد که اکنون سه تا از آنها را می شناسیم. یکی از آنها همین چانگان کیو آن A07 بوده که به تازگی به صورت رسمی در چین رونمایی شده است. دو مدل دیگر نیز توسط وزارت صنعت و فناوری چین لو داده شده اند که موضوعی بسیار عجیب در خصوص آنها مشهود است. چراکه دو خودروی دیگر دقیقا نسخه های ریبج شده چانگان لامور Yida و یونی وی به نظر می رسند. البته نام آنها چانگام کیو آن A05 و A06 بوده و قرار است که تنها در مدل رنج اکستندر عرضه شوند.

چانگان کیو آن A07 Qiyuan

طراحی ظاهری چانگان کیو آن A07 (Qiyuan A07)

چانگان کیو آن A07 طراحی زیبا و تمیزی در بخش بیرونی داشته و دارای چراغ های LED باریک، دستگیره های پاپ آپ درب ها، رینگ های 19 اینچی و تایرهای 245/45 و سقف شیبدار کوپه استایل است. هرچند استایل این خودرو جذاب به نظر می رسد، اما امروزه بسیاری از سدان های چینی مانند بی وای دی هان، نیو ET7، رایزینگ F7 و دایون یوآفنگ Y6 سبک طراحی مشابهی دارند و این موضوع تقریبا تکراری شده است. این خودرو سدانی به نسبت بزرگ بوده و طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب 4905، 1910 و 1480 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2900 میلی متر است.

چانگان کیو آن A07 Qiyuan

داخل کابین چانگان Qiyuan A07

چانگان کیو آن A07 دارای فرمان D شکل دو شاخه بوده که لوگوی Qiyuan وسط آن دیده می شود. پشت فرمان سنسور تشخیص چهره و همچنین شیفتر دنده مشخص است. این خودرو فاقد نمایشگر پشت فرمان بوده و به جای آن برای راننده هد آپ دیسپلی طراحی شده است. البته در میان داشبورد یک نمایشگر لمسی بسیار بزرگی قرار دارد که ابعاد آن از 15 اینچ هم بیشتر است. زیر این نمایشگر هم در کنسول میانی دو پد شارژ بدون سیم برای تلفن همراه تعبیه شده است. ستون ها و سقف این خودرو با میکروفایبر تودوزی شده و یک تریم چوبی زیبا هم برای تزیینات کابین اجرا شده است.

چانگان کیو آن A07 Qiyuan

مشخصات فنی چانگان کیو آن A07

چانگان کیو آن A07 روی پلتفرم EPA1 توسعه یافته که با دیپال SL03 مشترک است. نسخه رنج اکستندر این خودرو دارای پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر 88 اسب بخاری است. شاید این پیشرانه ضعیف باشد، اما در نظر داشته باشید که قدرت و گشتاور این موتور اصلا به چرخ ها منتقل نمی شود. این موتور نقش ژنراتور داشته و تنها باتری ها را شارژ می کند. موتور برقی این نسخه قادر به تولید 218 اسب بخار قدرت است. نسخه تمام برقی نیز دارای یک موتور برقی بوده که در دو سطح قدرت 218 و 258 اسب بخاری عرضه می شود. این خودرو با دو پک باتری 58 و 80 کیلووات ساعتی بسته به تریم انتخابی راهی بازار می شود.

 

 

5 از 6 رای

دیدگاه شما چیست؟