اخبار خودرو ایران
کراس اوور جذاب و جوانپسند چینی

چانگان یونی کی UNI-K در راه ایران

چهارشنبه - ۲۱ دی ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
چانگان یونی کی UNI-K 2023 (1)

چانگان یونی کی UNI-K 2023 در دو مدل بنزینی و پلاگین هیبریدی به نمایندگی های این برند در چین وارد شده است. نسخه پلاگین هیبریدی چانگان یونی کی UNI-K iDD نام دارد. ظاهرا سایپا هم قصد دارد چانگان یونی K را به صورت وارداتی به ایران عرضه کند و به تازگی این کراس اوور سایز متوسط اسپرت در حال تست در خیابان های ایران رویت شده است. در ادامه به معرفی چانگان یونی کی UNI-K 2023 را در دو مدل بنزینی و پلاگین هیبریدی داریم.

به گزارش خودرونویس، چانگان یونی کی UNI-K اولین محصول این خودروساز چینی بوده که از سیستم هیبریدی جدید این برند موسوم به Blue Whale iDD بهره گرفته است. این سیستم هیبریدی iDD چانگان پاسخ این برند به سیستم هیبریدی محبوب بی وای دی موسوم به DM-i بوده و تمرکز اصلی چانگان در طراحی این سیستم هیبریدی کاهش مصرف سوخت و آلایندگی بوده و کمتر روی بحث حرکت در حالت تمام برقی آن تمرکز داشته است. مدل پلاگین هیبریدی چانگان یونی کی UNI-K دارای نشان iDD در بخش جلوپنجره است.

چانگان یونی کی UNI-K 2023 (1)

ظاهر چانگان یونی کی UNI-K 2023

از نظر ظاهری هر دو نسخه چانگان یونی کی UNI-K تقریبا یکسان هستند. چانگان یونی کی UNI-K دارای چراغ های بسیار باریکی در قسمت بالایی پروفیل جلوست. جلوپنجره نیز حالتی بدون مرز داشته که به زیبایی این خودرو افزوده است. چانگان یونی K حالتی کوپه استایل دارد و کاپوت کشیده این خودرو به جذابیت ظاهری آن افزوده است. نسخه پلاگین هیبریدی چانگان یونی کی UNI-K دارای کالیپرهای ترمز نارنجی رنگ بوده که یکی تفاوت های ظاهری این مدل با نسخه بنزینیست. از جمله دیگر المان های ظاهری چانگان یونی کی می توان به دستگیره های پاپ آپ درب ها و همچنین تریم کرومی اطراف شیشه ها اشاره کرد.

چانگان یونی کی UNI-K 2023 (1)

نسخه پلاگین هیبریدی چانگان یونی کی دارای دو خروجی اگزوز در دو طرف سپر عقب است. لوگوی iDD نیز در زیر عبارت انگلیسی UNI-K در این مدل نصب شده است.

چانگان یونی کی UNI-K 2023 (1)

مشخصات فنی چانگان یونی کی UNI-K 2023

چانگان یونی کی UNI-K 2023 در مدل بنزینی دارای یک موتور 2 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بوده که 233 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این نیرو توسط گیربکس هشت سرعته اتوماتیک در نسخه استاندارد به چرخ های جلو و در نسخه فول به هر چهار چرخ منتقل می شود.

چانگان یونی کی UNI-K 2023 (1)

چانگان یونی K پلاگین هیبریدی دارای یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با 170 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور و همچنین یک موتور برقی با 116 اسب بخار قدرت و 330 نیوتن متر گشتاور است. این نسخه تحت سیکل تست NEDC قادر است در حالت تمام برقی مسافتی در حدود 130 کیلومتر را طی کند و در حالت هیبریدی ترکیبی قادر است مسافتی معادل 1100 کیلومتر را بپیماید.

چانگان یونی کی UNI-K 2023 (1)

داخل کابین چانگان یونی کی UNI-K 2023

از جمله بارزترین ویژگی های کابین چانگان یونی کی UNI-K می توان به نمایشگرهای دیجیتالی نصب شده اشاره کرد. جدا از نمایشگر 12.3 اینچی لمسی میان داشبورد، سه نمایشگر با ابعاد به ترتیب 10.25، 9.2 و 3.5 اینچی هم در پشت فرمان قرار گرفته اند و در مقابل راننده نیز یک غربیلک فرمان سه شاخه تقریبا مربعی شکل دیده می شود. در کنسول میانی دو جالیوانیی دیده می شود و کابین نیز تم دو رنگ نارنجی و مشکی دارد که زیبایی آن را بیشتر کرده است.

چانگان یونی کی UNI-K 2023 (1)

واردات چانگان یونی کی UNI-K توسط سایپا به ایران

سایپا نسخه بنزینی چانگان یونی کی UNI-K را برای واردات به ایران در نظر گرفته و بعید است که سراغ نسخه پلاگین هیبریدی این خودرو برود. هنوز مشخص نیست که چانگان یونی K وارداتی سایپا با سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک عرضه می شود یا جلومحرک. در آینده اطلاعات بیشتری از این خودرو را منتشر خواهیم کرد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟