اخبار خودرو جهان
محصولی ویژه بازار چین

تصاویر کادیلاک اوپتیک کراس اوور برقی آمریکایی در چین لو رفت

یکشنبه - ۲۵ تیر ۱۴۰۲
خواندن 5 دقیقه
کادیلاک اوپتیک cadillac optiq

وزارت صنعت و فناوری چین تصاویر کادیلاک اوپتیک (کادیلاک Optiq) را که یک کراس اوور تمام برقی آمریکایی ویژه بازار چین بوده منتشر کرد.

مشخصات فنی کادیلاک اوپتیک

به گزارش خودرونویس، کادیلاک اوپتیک (Optiq) یک کراس اوور تمام برقی با یک موتور الکتریکی بوده که در دو تریم به بازار چین عرضه می شود. بسته به تریم انتخابی نهایت قدرت تولیدی موتور برقی می تواند 203 یا 245 اسب بخار قدرت تولید کند. این خودرو قرار است که در نیمه دوم سال 2023 به بازار چین عرضه شود و در حال حاضر برنامه به این صورت بوده که تنها قرار است در بازار چین به فروش برسد.

در بازار چین هر خودرو باید توسط رگولاتورهای محلی قبل از عرضه به بازار تایید شود. این نهاد رگولاتوری در چین وزارت صنعت و فناوری تکنولوژی بوده که هر ماه لیست خودروهایی که فرآیند همگام سازی آنها در حال اجراست را منتشر می کند. در واقع تمام برنامه های مخفی خودروسازان را لو می دهد و اتفاقا خودروسازان اصلا از این موضوع خوشحال نیستند. چراکه تصاویر و مشخصات خودروهایی که هنوز رونمایی نشده اند توسط این نهاد لو داده می شود.

کادیلاک اوپتیک cadillac optiq

کادیلاک اوپتیک یک کراس اوور سایز متوسط بوده و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4822، 1912 و 1642 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2954 میلی متر است. وزن خالص این خودرو 2220 کیلوگرم بوده و نهایت سرعت قابل پیمایش آن روی 180 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

کادیلاک در حال حاضر تنها یک خودروی برقی را در بازار چین عرضه می کند که اسیووی لیریک است. کادیلاک اوپتیک یک پله نسبت به لیریک در رده پایینتر قرار می گیرد، ابعاد کوچکتری دارد و انتظار می رود که قیمت ارزانتری هم داشته باشد. عرضه یک خودروی برقی دیگر در بازار چین حاکی از این موضوع بوده که مدیریت و برنامه ریزی کادیلاک برای بازار چین از کارخانه مرکزی این کمپانی در میشیگان آمریکا مستقل تر شده است. این شرکت که زیربرند پریمیوم و فوق لوکس جنرال موتورز محسوب می شود در حال حاضر دو خودروی بنزینی ویژه بازار چین یعنی کادیلاک CT6 سدان و کادیلاک GT4 که یک کراس اوور اسپرت بوده را در سبد محصولات خود دارد.

کادیلاک اوپتیک cadillac optiq

باتری های کادیلاک اوپتیک (کادیلاک optiq) قرار توسط جوینت ونچر سایک و CATL تامین خواهد شد و این خودرو در کارخانه سایک موتورز در شهر ووهان چین تولید می شود. این موضوع اتفاق چندان عجیبی نیست. چراکه جنرال موتورز همکاری بلند مدتی را با کمپانی سایم دارد و فعالیت مشترک آنها از 12 ژوئن سال 1997 آغاز شده است. سایک که کوتاه شده عبارت Shanghai Automotive Industry Corporation بوده یک خودروساز دولتی چینی و یکی از چهار خودروساز بزرگ در این کشور است. این شرکت مالک برند انگلیسی MG بوده و یکی از اعضای جوینت ونچر جی ام و شرکت وولینگ با نام SGMW بوده که خودروهایی وولینگ مینی EV، بائوجان Yep و وولینگ بینگو را تولید می کنند.

 

کاهش قیمت کادیلاک لیریک در چین

چند روز پیش هم راستا با نبرد خودروسازان با یکدیگر بر سر قیمت خودروهای برقی، کادیلاک لیریک هم افت قیمتی معادل 8400 دلاری را در چین داشت. البته با این افت قیمت کادیلاک برخی از پکیج ها و امکانات را روی این خودرو به صورت آپشنال نصب می کند. این مشابه همان اقدامی بوده که شرکت Nio هم ماه پیش هم راستا با کاهش قیمت 4200 دلاری محصولات خود انجام داده بود.

4.9 از 7 رای

دیدگاه شما چیست؟