اخبار خودرو جهان
محصول جوینت ونچر سایک جی ام وولینگ

بائوجان یپ Baojun Yep اسیووی شهری آفرودی چینی رونمایی شد

پنجشنبه - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
بائوجان یپ Baojun yep

بائوجان یپ Baojun Yep یک کراس اوور آفرودی شهری بوده که محصول جوینت ونچر سایک وولینگ جنرال موتورز SGMW بوده که به تازگی رونمایی شده است.

به گزارش خودرونویس، در تصاویر منتشر شده از بائوجان یپ یک روف راک آلومینیومی روی سقف این خودرو سقف شده که دیزاینی کلاسیک شده و به گفته این شرکت قابلیت تحمل 30 کیلوگرم وزن را دارد. این خودرو از هفته آینده به صورت رسمی به بازار چین عرضه می شود.

هدف پشت توسعه این خودرو، جذب مشتریان جوان بوده که به دنبال خرید خودرویی مقرون به صرفه اما با ویژگی های جذاب است. جالب اینجاست که روی درب عقب این خودرو یک نمایشگر بزرگ دیجیتالی نصب شده که طراحی آن مشابه با اپل واچ اجرا شده و راننده می تواند پیام خود به دیگر خودروها را از این نمایشگر مخابره کند! بائوجان اظهار کرد که این نمایشگر باعث می شود نسل جوان ساده تر ارتباط برقرار کند.

بائوجان یپ Baojun yep

تا به امروز تصاویر زیادی از بائوجان یپ در رسانه های آنلاین منتشر شده و به سادگی می توان تشخیص داد که کدام عکس رسمی و کدام عکس ها تصور برخی از مخاطبان است. به عنوام مثال جوینت ونچر سایک جی ام وولینگ مدتی پیش تصاویر از نسخه پیکاپ این خودرو ار منتشر کرد که این عکس ها رسمی هستند. البته هنوز تایید نشده که آیا نسخه پیکاپ این خودرو هم تولید می شود یا خیر.

بائوجان یپ Baojun yep

برند بائوجان چیست؟

بائوجان یک برند فعال زیر چتر جوینت ونچر SGMW بوده که متشکل از سایک موتورز چین، جنرال موتورز و وولینگ است. این شرکت در سال 2010 تاسیس شد و در ابتدا از پلتفرم های قدیمی سایک جی ام در خط تولید خود استفاده می کرد. جوینت ونچر SGMW به تازگی تمرکز جدی روی برند بائوجان کرده است. در سال 2021 این شرکت با علی بابا و DJI هماری دارد تا خودرو کیوی EV که یک خودروی برقی کامپکت بوده را رونمایی کند.

بائوجان یپ Baojun yep

مشخصات فنی بائوجان یپ

بائوجان یپ یک اسیووی دو درب چهار نفره بوده که طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب معادل 3381، 1685 و 1721 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2110 میلی متر است. این اسیووی تنها 1006 کیلوگرم وزن دارد. این خودرو به یک موتور برقی با توان 67 اسب بخار و 140 نیوتن متر گشتاور محهز شده و نهایت سرعت قابل پیمایش آن نیز 100 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. در آینده ظاهرا نسخه چهار چرخ محرک این خودرو نیز عرضه می شود. این خودرو با رینگ 15 اینچی اما با دو تایر مختلف 195/60 و همچنین 205/65 عرضه می شود.

بائوجان یپ Baojun yep

باتری لیتیومی این خودرو در حالت شارژ کامل انرژی لازم برای پیمایش 303 کیلومتر مسافت را در خود ذخیره می کند. این خودرو دارای سیستم کمکی راننده ADAS بوده که توسط کمپانی DJI که متخصص ساخت پهباد بوده توسعه یافته است.

بائوجان یپ قیمتی معادل 14 هزار و 400 دلار دارد و در کارخانه SGMW در شهر چونگ کینگ چین همان جایی که وولینگ ایر EV و دیگر محصولات بائوجان حضور دارند تولید می شود.

بائوجان یپ Baojun yep

طراحی کابین بائوجان Baojun Yep

روی داشبورد بائوجان یپ دو نمایشگر دیجیتالی 10.25 اینچی در کنار هم قرار گرفته و در مقابل سرنشین جلو نیز نیز داشبورد قابلیت شخصی سازی دارد. نکته جالب اینجاست که برخلاف ابعاد بسیار کوچک، این خودرو جادار است. در زیر نمایشگرهای دیجیتالی، دو خروجی هوا برای سیستم تهویه دیده می شود و یک ردیف کلید فیزیکی هم برای سیستم تهویه تعبیه شده است. غربیلک فرمان طراحی ساده ای دارد و دایره ای بوده و به صورت سه شاخه طراحی شده است. در کنسول میانی هم شیفتر دنده دایره ای شکل، کلید مد رانندگی، کلید ترمز پارک برقی و اتو هلد و … قرار داشته و هیچ تکیه گاه آرنجی در این قسمت تعبیه نشده است.

بائوجان یپ Baojun yep

البته یک نسخه ارزانتر از بائوجان یپ هم در آینده عرضه می شود که صرفا دارای یک نمایشگر دیجیتالی هفت اینچی بوده و از مواد اولیه به مراتب بی کیفیت تری برای داشبورد استفاده شده است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟