اخبار خودرو جهان
سدان برقی 600 اسب بخاری با نمایشگر 55 اینچی روی داشبورد

کادیلاک سلستیک 2023 در مدل تولیدی رونمایی شد

چهارشنبه - ۲۷ مهر ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
کادیلاک سلستیک Celestiq برقی 2023 (1)

کادیلاک سلستیک سرانجام از یک خودروی نمایشی به پرچمدار این خودروساز لاکچری و مطرح آمریکایی تبدیل شد و این تغییر به لطف معرفی نسخه تولیدی این خودرو صورت گرفت. البته تولید کادیلاک سلستیک Celestiq تا دسامبر سال 2023 آغاز نمی شود، ولی کادیلاک همزمان با معرفی نسخه تولیدی کادیلاک سلستیک 2023، مشخصات این سدان برقی را هم منتشر کرده است.

به گزارش خودرونویس، کادیلاک هر یک از نسخه های سلستیک را با همکاری مشتری به تولید می رسد. قیمت کادیلاک سلستیک 2023 در مدل پایه هم فراتر از 300 هزار دلار اعلام شده و این قیمت بسته به میزان شخصی سازی صورت گرفته توسط مشتری افزایش پیدا می کند.

کادیلاک سلستیک Celestiq برقی 2023 (1)

مشخصات فنی کادیلاک سلستیک 2023

کادیلاک سیلستیک روی پلتفرم اولتیوم جنرال موتورز توسعه پیدا کرده است. این خودرو به دو موتور برقی مجهز شده که روی هم رفته قادر به تولید 600 اسب بخار قدرت و 868 نیوتن متر گشتاور هستند. این موتورهای برقی قدرتمند کادیلاک سلستیک را قادر ساخته اند که طی 3.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. این سدان برقی فول سایز به یک پک باتری 111 کیلووات ساعتی مجهز شده که این خودرو را قادر ساخته با یکبار شارژ کامل مسافتی معادل 484 کیلومتر را طی کند. کادیلاک سلستیک از شارژ سریع DC با توان 200 کیلووات پشتیبانی کرده و طی 10 دقیقه شارژ انرژی لازم برای پیمایش 126 کیلومتر مسافت در باتری ها ذخیره می شود.

کادیلاک سلستیک Celestiq برقی 2023 (1)

کادیلاک سلستیک طراحی شده تا آرامشبخش ترین سواری ممکن را برای سرنشنیان به ارمغان آورد. سیستم تعلیق این خودرو دارای سیستم پنج اتصالی در جلو و عقب است. همچنین فنرهای بادی تطبیق پذیرو سیستم مگنتیک راید کنترل 4 نیز برای این خودرو نصب شده اند که لذت سواری با این قصر متحرک را دوچندان می کنند. برای اولین بار در بین یکی از محصولات کادیلاک، سیستم اکتیو رول کنترل هم برای سلستیک نصب شده که رولینگ بدنه این خودرو را در پیچ ها و مانورها کنترل می کند. چرخ های عقب هم قادر به چرخش تا 3.5 درجه به منظور بهبود مانورپذیری هستند.

کادیلاک سلستیک Celestiq برقی 2023 (1)

ویژگی های کادیلاک سلستیک Celestiq 2023

مشتریان می توانند کادیلاک سلستیک را با رینگ های 23 اینچی سفارش دهند. همچنین تایرهای میشلن پایلوت اسپرت EV برای این خودرو نصب شده که صرفا ویژه کادیلاک سلستیک طراحی شده اند که سواری راحت تری را برای این خودرو به ارمغان می آورد. کادیلاک سلستیک از سیستم کمکی راننده نیمه خودران سوپر کروز بدون نیاز به گرفتن فرمان پشتیبانی می کند که باعث می شود سواری با این خودرو باز هم آرامشبخش تر شود. کادیلاک سلستیک قادر است حتی زمانی که راننده در خودرو نیست، خود را پارک کند.

کادیلاک سلستیک Celestiq برقی 2023 (1)

ظاهر کادیلاک سلستیک 2023

کادیلاک سلستیک در نسخه تولیدی استایلی مشابه با مدل کانسپت دارد. کاپوت کشیده و سقف شیبدار از جمله بارزترین ویژگی های این خودرو محسوب می شوند. کادیلاک سلستیک فاقد دستگیره برای درب ها بوده و سرنشین می تواند با فشردن یک دکمه درب ها را باز یا بسته کند. کادیلاک سلستیک با مرغوبترین مواد اولیه ساخته شده است. 115 قطعه از بدنه این خودرو با تکنولوژی پرینت سه بعدی ساخته شده که شامل کلید شیشه بالابرها، دستگیره ها و تریم کنسول هستند. 300 قطعه از این خودرو هم توسط یک فرآیند ساخت انعطاف پذیر ساخته شده اند که ورق های فلزی را با شکل دلخواه خم می کنند. همچنین جلوپنجره و گلگیرهای جلو نیز از جنس آلومینومی ریخته گری شده هستند.

کادیلاک سلستیک Celestiq برقی 2023 (1)

داخل کابین کادیلاک سلستیک 2023

داشبورد کادیلاک سلستیک با یک نمایشگر دیجیتالی 55 اینچی احاطه شده است. در واقع دو نمایشگر مختلف داخل یک قاب شیشه ای قرار گرفته اند. راننده به وسیله یک ناب شیشه ای فلزی به کنترلرهای این نمایشگر دسترسی دارد. سرنشین هم می تواند موسیقی پخش کند و در اینترنت جست و جو کند و به وسیله شیشه محافظ طراحی شده برای آن، راننده از دیدن محتویات صفحه نمایشگر سرنشین محروم است! یک نمایشگر 11 اینچی دیگر هم در کنسول میانی و بین راننده و سرنشین جلو قرار دارد.

کادیلاک سلستیک Celestiq برقی 2023 (1)

برای هر یک از سرنشینان عقب نیز یک نمایشگر لمسی 12.6 اینچی نصب شده و یک نمایشگر لمسی 8 اینچی نیز بین آنها برای تنظیم صندلی ها، تهویه و باز و بسته کردن درب ها قرار دارد. بالای سر سرنشینان یک سقف شیشه ای هوشمند با چهار نقطه قابل کنترل است. هر فرد می تواند میزان دودی بودن این سقف را از 20 تا یک درصد تغییر دهد. این پنل شیشه ای جلوی تابش مضر خورشید را گرفته و دارای پوشش هایی با تابش کم بوده که از گرم شدن فضای داخلی با تابش خورشید جلوگیری می کند.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟