اخبار خودرو جهان
کابوس آئودی RS3 و مرسدس CLA45

کادیلاک CT4-V Blackwing 2022 معرفی شد

سه شنبه - ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
کادیلاک CT4-V Blackwing

مدت هاست که منتظریم تا کادیلاک از محصولات قدرتمند و عملکردی جدید خود با پسوند Blackwing در نام آنها رونمایی کند و حال این زمان فرا رسیده است. این خودروساز آمریکایی در کنار معرفی CT5-V Blackwing که مطلب آن را امروز صبح منتشر کردیم، سدان اسپرت، لوکس و عملکردی CT4-V Blackwing را نیز معرفی کرده است.

مشخصات فنی کادیلاک CT4-V Blackwing

کادیلاک CT4-V Blackwing از یک پیشرانه شش سیلندر دو توربوشارژ با 472 اسب بخار قدرت، گیربکس شش سرعته دستی و استایلی جذاب و گیرا بهره می برد که کادیلاک امیدوار است با این خودرو بتواند برای رقبای آلمانی خود دردسرهای زیادی را درست کند. نسخه Blackwing کادیلاک CT4-V دیگر از پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ CT4-V معمولی استفاده نکرده و به جای آن به یک پیشرانه 3.6 لیتری شش سیلندر دو توربوشارژ V شکل مجهز شده است.

نمای عقب کادیلاک CT4-V Blackwing

این همان پیشرانه های که جنرال موتورز روی محصولات بزرگتری همچون شورولت بلیزر و کادیلاک XT6 هم نصب کرده است. ولی به لطف اتصالات تیتانیومی جدید، میل لنگ به روزرسانی شده و چندین به روزرسانی ساده دیگر، این پیشرانه در کادیلاک CT4-V Blackwing قادر به تولید 472 اسب بخار قدرت و 602 نیوتن متر گشتاور شده است. تمام این نیروی تولیدی توسط یک گیربکس شش سرعته دستی به صورت استاندارد یا 10 سرعته اتوماتیک به صورت آپشنال به چرخ های عقب این سدان عملکردی منتقل می شود.

اسپویلر کادیلاک CT4-V Blackwing

به لطف این پیشرانه قدرتمند، کادیلاک CT4-V Blackwing در صورت تجهیز به گیربکس اتوماتیک قادر است طی 3.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 304 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. ظاهرا نسخه مجهز به گیربکس دستی عملکرد کندتری نسبت به نمونه اتوماتیک در شتاب اولیه دارد؛ ولی این تفاوت نباید چندان زیاد باشد.

 

سیستم تعلیق، ترمز و تایر

درست همانند کادیلاک CT5-V Blackwing، این خودرو هم به تایرهای میشلن پایلوت اسپرت 4S مجهز شده که در جلو ابعادی معادل 255/35 و در عقب معادل 275/35 دارد. همچنین این خودرو به صورت استاندارد دارای رینگ های به خصوص 18 اینچی فورج و به صورت آپشنال دارای سیستم ترمز کربن سرامیکی است.

گلگیر جلو کادیلاک CT4-V Blackwing

کادیلاک CT4-V به جدیدترین نسل سیستم تعلیق مگنتیک راید کنترل جنرال موتورز مجهز شده است. نسل چهارم این سیستم تعلیق به لطف به روزرسانی هایی که در تعلیق جلو و عقب به دلیل نصب استابیلایزر بار و اتصالات مقاوم تر به خود دیده، دارای هندلینگی بهتر در پیست در هنگام دو مد رانندگی اسپرت و مسابقه و همچنین سواری راحت تر در جاده در هنگام انتخاب مد رانندگی Tour است. این خودرو درست مانند CT5-V Blackwing به دیفرانسیل محدود کننده لغزش عقب مجهز شده است.

 

طراحی ظاهری و کابین

از نظر ظاهری تفاوت چندانی میان نسخه Blackwing و مدل معمولی کادیلاک CT4-V نیست. ولی این مدل دارای قطعاتی فیبر کربنی در پروفیل جلو، جلوپنجره بزرگتر و کانال های هوای برجسته در گلگیر جلو است. همچنین یک اسپویلر فیبر کربنی هم در پروفیل عقب این خودرو نصب شده است.

کابین کادیلاک CT4-V Blackwing

درون کابین این خودرو شاهد استفاده از تریم فیبر کربنی در کنسول میانی، داشبورد و پنل های درها هستیم؛ ضمن اینکه شیفتر دنده تولید شده توسط پرینت سه بعدی هم در کنسول میانی جانمایی شده است.

کنسول وسط کادیلاک CT4-V Blackwing

سخن پایانی

کادیلاک CT4-V Blackwing در مقایسه با دو رقیب اصلی آلمانی خود یعنی آئودی RS3 و مرسدس AMG CLA45 پیشرانه قدرتمندتری داشته و شتاب اولیه آن نیز سریع تر است؛ البته برچسب قیمت این خودرو چند هزار دلاری نسبت به رقبای آلمانی بیشتر است. کادیلاک تصمیم گرفته CT4-V Blackwing را با قیمتی معادل 60 هزار دلار به بازار عرضه کند؛ این در حالی بوده که RS3 قیمتی در حدود 56 هزار دلار و مرسدس CLA45 قیمتی در حدود 55 هزار دلار دارد.

 

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟