به گزارش خودرونویس، فرانک میشل مدیر فروش و بازاریابی بخش آئودی اسپرت در مصاحبه با اتو اکسپرس عنوان کرد:

به نظر من RS3 یکی از کلیدی ترین محصولات آئودی اسپرت بوده و نقش مهمی را در شخصیت DNA این کمپانی ایفا می کند؛ چراکه گذشته آن به نوعی به آئودی کواترو متصل می شود. مطمئن باشید که برای هر یک مدل های جدید RS آئودی اسپرت، ما ویژگی های خیره کننده و بسیار جذابی را تدارک دیده ایم.

عکس جاسوسی آئودی RS3 2022

مشخصات فنی آئودی RS3

آئودی قصد دارد نسل جدید RS3 را همچنان با پیشرانه 2.5 لیتری پنج سیلندر توربوشارژ به بازار عرضه کند. گویا این پیشرانه قادر به تلوید بیشینه قدرت 415 اسب بخار و بیشینه گشتاور 500 نیوتن متر است. نیروی تولیدی توسط یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه و سیستم انتقال قدرت کواترو به هر چهار چرخ آئودی RS3 منتقل می شود. در حال حاضر هیچ صحبتی از امکان نصب گیربکس دنده ای روی نسل جدید RS3 نشده است.

همانطور که بیان شد، سیستم انتقال قدرت آئودی RS3 جدید، آخرین نسخه سیستم کواترو آئودی با قابلیت توزیع هوشمند گشتاور بوده تا فرمان پذیری و هندلینگ این هاچبک و سدان جذاب تا حد ممکن تیز و خوب باشد.

همچنین شایعه هایی شنیده شده که آئودی در حال توسعه RS3 پرفورمنس در کنار مدل استاندارد است. این مدل قدرت بیشتری نسبت به مدل پایه دارد و شنیده شده که پیشرانه آن قادر به تولید بیشینه قدرتی در حدود 450 اسب بخار است. اگر آئودی این مدل را به بازار عرضه کند، به سادگی می تواند رقیب قدرتمند RS3 یعنی مرسدس AMG A45 S با پیشرانه 416 اسب بخاری و 500 نیوتن متری اش را شکست دهد.

عکس جاسوسی آئودی RS3 2022

استایل ظاهری

با استناد به تصاویر جاسوسی موجود، باید بیان کنیم که آئودی رویکردی محافظه کارانه و در عین حال بسیار هوشمندان در خود طراحی المان های ظاهری RS3 جدید در پیش گرفته است. طراحی پروفیل جلو خشن تر و تهاجمی تر از قبل بوده و شاهد نصب گلگیرهایی حجم پردازی شده و همچنین دیفیوزر به نسبت بزرگ در قسمت عقب هستیم. هیچ یک از این قطعات با چاشنی بزرگ نمایی و اغراق طراحی نشده اند، ولی با این حال با نگاه به RS3 به سادگی می توان متوجه عملکرد خوب و ماهیت خشن آن شد.

 

سخن پایانی

آئودی در ماه سپتامبر 2021 قصد دارد که نسخه اسپرتبک یا همان هاچبک نسل جدید RS3 را برای بازار اروپا معرفی کند. در این لحظه هیچ زمانی برای معرفی نسخه سدان RS3 برای بازار آمریکا و سایر کشورها اعلام نشده است.

منبع motor1
5 از 1 رای