اخبار خودرو جهان
آینده را حس کنید

بهترین خودروهای الکتریکی در سال 2020

دوشنبه - ۷ مهر ۱۳۹۹
خواندن 9 دقیقه
تسلا مدل اس

رویکرد خودروسازان و تلاش آنها برای ساخت و توسعه خودروهای الکتریکی تنها روشی برای کسب درآمد نیست؛ بلکه تولید اتومبیل‌های مزبور، اولین قدم برای ساخت خودروهای آینده است. روند توسعه و تولید خودروهای الکتریکی به گونه‌ای پیش رفته است که اکنون بسیاری از خریداران خودرو بدنبال بهترین و مقرون به صرفه‌ترین اتومبیل‌های الکتریکی هستند.

به گزارش خودرونویس، زمانی تولید خودروهای الکتریکی و استفاده گسترده از آنها شبیه به یک افسانه بود. این داستان رویایی منجرب به تولید چند نسخه آزمایشی و اولیۀ توسط خودروسازان بزرگ شد. اما با ظهور الون ماسک در کمپانی تسلا و افزایش محبوبیت محصولاتِ نوبرانۀ این کمپانی آینده‌نگر، سایر برندهای خودروسازی هم دل به دریا زده و مسیر تسلا را پیمودند.

از آن زمان تاکنون موج ابراز علاقۀ مردم نسبت به خودروهای الکتریکی و خرید آنها کاهش نیافته و همانند یک آتش سوزی عظیم، شدت استقبال از خودروهای مزبور در حال گسترش بوده و خودروسازان هم به ناچار باید به شعله‌ور ماندن آتش عشق و علاقه مردم کمک کرده و محصولات الکتریکی را به تولید برسانند. با این روند خیلی زودتر از آنچه فکرش را می‌کنید؛ زمین به طور کامل تبدیل به قلمرو خودروهای الکتریکی خواهد شد.

در ادامه ما در خودرونویس تصمیم به معرفی بهترین خودروهای الکتریکی در سال 2020 گرفته و خرید خودروهای مزبور را به شما توصیه می‌کنیم. البته این را می‌دانیم که الکتریکی‌های لیست ما هنوز آسفالت جاده‌های ایران را لمس نکرده‌اند؛ اما با این همه شناخت بهترین‌های صنعت خودروسازی جهان، قطعاً به تغییر سیلقۀ مشتریان ایرانی و افزایش سطح انتظارات آنها از خودروسازان داخلی کمک کرده و شاید روزی هم ما با توسعۀ جایگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی، شاهد تردد و ترویج استفاده از اتومبیل‌های الکتریکی در کشورمان باشیم.

 

نیسان لیف (Nissan Leaf)

نیسان لیف

نیسان لیف یکی از ارزان‌ترین اتومبیل‌های الکتریکی موجود در بازار جهانی است. این خودرو بُرد پیمایشی بالایی ندارد و تنها می‌توان با استفاده از آن مسافتی در حدود 241 کیلومتر را رانندگی کرد. با این وجود خرید این محصول به کسانی که می‌خواهند از خودروهای الکتریکی استفاده کرده، ولی توان پرداخت هزینۀ زیادی ندارند؛ توصیه می‌شود. محیط داخلی نیسان لیف بسیار جادار بوده و فضای حمل بارِ مناسبی دارد. این محصول دارای شتاب و هندلینگ ایده‌آلی بوده و نیازهای شما را بر طرف خواهد کرد.

کابین و امکانات نیسان لیفت شبیه به اکثر خودروهای الکتریکی نیست. با این وجود در داخل این محصول می‌توان از سیستم اطلاعات و سرگرمی مجهز به اندروید اتو و اپل کارپلی استفاده کرد و فناوری رانندگی نیمه مستقل نیسان (ProPilot Assist) را در اختیار داشت. نیسان لیف یکی از معدود خودروهای غیر لوکس و الکتریکی بازار بوده و تنها 30 هزار دلار قیمت دارد. به همین خاطر اکثر علاقه‌مندان به خودروهای الکتریکی توان خرید نیسان لیف را دارند.

 

شورلت بولت (Chevrolet Bolt)

شورولت بولت

شورلت بولت هاچ‌بکی الکتریکی با محدودیت پیمایش نسبتاً بالا بوده و قیمت بسیار مناسبی دارد. برای خرید نسخه پایه بولت باید 37495 دلار به کمپانی شورلت پرداخت کنید. مبلغ مزبور باعث می‌شود که اتومبیل‌های الکتریکی به راحتی در اختیار خریدارانی با سطح درآمدی متوسط قرار بگیرد. شتاب بولت بسیار مناسب بوده و می‌توان با یکبار شارژ کامل بیش از 400 کیلومتر مسافت را با آن پیمود. بولت کابینی جادار و هندلینگی چالاک دارد.

بولت یک خودروی الکتریکی دیفرانسیل جلو بوده و می‌توان با استفاده از صفحه نمایش لمسی 10.2 اینچی آن سیستم اطلاعات و سرگرمی شورلت را کنترل کرد. کسانی که پول کافی برای خرید اتومبیل الکتریکی ندارند؛ بولت را حتماً در لیست خرید خود جای دهند. البته این محصول در مقایسه با سایر خودروهای الکتریکی، کیفیت قابل قبولی ندارد.

 

هیوندای کونا الکتریکی (Hyundai Kona Electric)

هیوندای کونا ev

نسخه‌های معمولی و هیبریدی هیوندای کونا شاید خیلی خوب به نظر نرسند؛ اما نسخه الکتریکی آن مطمئناً اتومبیلی مناسب و عالی است. در این محصول از باتری 64 کیلووات ساعتی استفاده شده و برد پیمایشی آن 416 کیلومتر است. کونا الکتریکی در مدل‌های 2019 و 2020 کمی بروزتر شده است. مدل‌های مزبور به نسخه بروز سیستم اطلاعات و سرگرمی هیوندای مجهز شده و می‌توان با برخورداری از صفحه نمایش لمسی 7 اینچی  از سیستم‌های اندروید اتو و اپل کارپلی استفاده کرد.

کاربردی بودن و امکانات معقول کونا الکتریکی تنها نکتۀ مثبت آن نبوده و نباید از قیمت‌گذاری فوق‌العاده آن گذشت. برای خرید این شاسی‌بلند کوچک باید 46 هزار دلار هزینه کرد. می‌دانیم که این مبلغ کمی زیاد است؛ اما ارزش آن را دارد که برای سواری با کونا الکتریکی 46 هزار دلار را خرج کنید.

 

کیا سول الکتریکی (Kia Soul EV)

کیا سول ev

نسل دوم کیا سول الکتریکی گزینه‌ای جایگزین و مناسب در برابر نمونه‌های دیزلی و بنزینی بوده و در سال 2014 در اختیار خریداران قرار گرفته است. این محصول دقیقاً مشابه با محصولاتی مانند هیوندای کونا امروزی است. چهره این خودرو کمی زشت و بدقواره بوده و به همین خاطر در مقایسه با سایر اتومبیل‌های الکتریکی شاید خیلی از آن استقبال نشود؛ اما صرفه نظر از چهره آن، سول الکتریکی امکانات و قابلیت‌های مفید و فراوانی دارد.

در این خودرو صفحه نمایش لمسی برای اتصال به تلفن‌های هوشمند، کابینی با کیفیت همراه با فضای کافی برای چهار سرنشین بزرگسال و صندوق عقبی با حجم 315 لیتر وجود دارد. اگر طراحی بیرونی و غیر معمول آن شما را دلسرد نکرد؛ می‌توانید با پرداخت 45 هزار دلار سول را خریداری کرده و از رانندگی با آن لذت ببرید.

 

تسلا مدل اس

تسلا مدل اس

بسیاری معتقد بودند که اتومبیل‌های الکتریکی فقط با محیط زیست سازگار بوده و به هیچ عنوان سرگرم کننده و کاربردی نیستند. ولی با ظهور تسلا و عرضه مدل S در هشت سال پیش و به عنوان اولین اتومبیل تمام الکتریکی جهان همه چیز تغییر کرد؛ زیرا مدل S به آسانی می‌توانست جایگزینی مناسب برای اتومبیل‌های احتراقی باشد. حتی امروز هم مدل S با وجود مشاهده برخی از نشانه‌های پیری، هنوز هم کاربردی و قابل ستایش است.

بیش از 800 لیتر فضا برای حمل بار و صندلی‌های اختیاری برای حمل کودکان در تسلا مدل S موجود بوده و این خودرو بسیار بزرگتر از مدل 3 است. همچنین نسخه long-range تسلا مدل S توان پیمایش 610 کیلومتر مسافت را فقط با یکبار شارژ کامل خواهد داشت. قیمت این محصول در نسخه پایه 76190 دلار بوده و بسته به نوع سفارش شما، مبلغ پرداختی در مدل‌های بالاتر افزایش خواهد یافت.

 

آئودی ای-ترون (Audi e-Tron)

آئودی ای ترون

ای-ترون اولین خودروی الکتریکی آئودی بوده و باید این کمپانی را به خاطر تلاش‌های آن ستایش کرد. در حالی که آئودی ای-ترون به اندازه جگوار آی-پیس شیک نبوده و امکانات و قابلیت‌های آن در حد و اندازه تسلا مدل X نیست؛ اما یک خودروی جوان پسند بوده و ویژگی‌های همیشگی محصولات آئودی را در قالبی لوکس به نمایش گذاشته است. قیمت ئی-ترون 78395 دلار بوده و اصلاً به نظر نمی‌رسد که خودرویی تمام الکتریکی باشد.

این خودرو بیشتر شبیه به یک آئودی معمولی با طراحی همیشگی خودروساز آلمانی است. این محصول چهار چرخ محرک بوده و از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها در ساخت آن استفاده شده است. بُرد پیمایشی آن بیش از 321 کیلومتر بوده و برای رفت و آمدهای روزانه طراحی شده است.

جگوار آی-پیس (Jaguar I-Pace)

جگوار i-pace

آی-پیس راضی کننده‌ترین محصول کمپانی جگوار تاکنون است. آی-پیس کراس‌اووری کاملاً الکتریکی، جذاب و زیبا بوده و رانندگی با آن بسیار لذت بخش است. فضای داخلی آن طراحی مناسبی داشته و فضای کافی و کاربردی برای سرنشینان آن در نظر گرفته شده و متریال داخلی این اتومبیل کیفیت بالایی داشته و یکی از بهترین محصولات جگوار است.

این محصول درست برخلاف ئی-ترون بوده و چیزی بیشتر از یک کراس‌اوور پنج نفره است. در واقع آی-پیس مانند اتومبیل های اسپرت بوده و بسیار ایده‌آل است. شتاب و هندلینگ سریع و قابل توجه آی-پیس نظر شما را جلب خواهد کرد. این محصول را می‌توان با قیمتی کمتر از 70 هزار دلار خریداری کرد و 376 کیلومتر مسافت را تنها با یک بار شارژ کامل پیمود.

 

کیا e– نیرو (Kia e-Niro)

کیا نیرو ev

اگر مدل نیرو از محصولات کمپانی کیا نظر شما را به خود جلب کرد؛ حتماً به سراغ نسخه الکتریکی آن یعنی ئی – نیرو بروید. اگر ظاهر محافظه کارانه خودروی مزبور را کنار بگذاریم؛ با جرأت می‌توان گفت که ئی – نیرو یکی از بهترین اتومبیل‌های الکتریکی در سال 2020 بوده و به عنوان خودرویی جادار نسبت به سایر اتومبیل‌های الکتریکی حتماً باید آن را خریداری کرد.

رقیب e نیرو یعنی هیوندای کونا الکتریکی ظاهر شیک‌تری دارد؛ اما از نظر قیمت و بُرد پیمایشی کیا ئی – نیرو یک سر و گردن بالاتر از کونا الکتریکی است. دامنۀ پیمایشی این محصول در دو نسخه گوناگون 289 و 453 کیلومتر است. برای خرید هر کدام از نسخه‌های مزبور باید مبلغ متفاوتی پرداخت کنید. با این همه در مجموع باید گفت که برای خرید ئی – نیرو بهتر است که 39090 دلار در جیب خود داشته باشد. این خودرو با تقاضای بیش از عرضه مواجه شده و تهیه آن بسیار سخت است.

 

رنو زوئی (Renault Zoe)

رنو زویی

زوئی قیمت تقریباً پایینی داشته و به همین خاطر می‌توان این محصول رنو را به عنوان یک خودروی ایده‌آل معرفی کرد؛ اما در مورد زوئی نباید زود قضاوت کرده و حتماً مشخصات این اتومبیل کوچک را باید مورد بررسی قرار داد. با خرید زوئی پول زیادی را پس انداز کرده و یکی از راضی کننده‌ترین اتومبیل‌های الکتریکی را در اختیار خواهید داشت.

در این محصول بسته به مبلغ پرداختی شما از باتری‌های 40 و 50 کیلووات ساعتی استفاده شده و بُرد پیمایشی آن به 394 کیلومتر می‌رسد. زوئی دیفرانسیل جلو بوده و سرعت آن به 140 کیلومتر در ساعت خواهد رسید. در این هاچ‌بک کوچک فضای کافی برای 5 سرنشین در نظر گرفته شده و می‌توان از سیستم اطلاعات و سرگرمی رنو با پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی استفاده کرد. قیمت نسخۀ پایه زوئی 39090 دلار بوده و این محصول را باید خودرویی مقرون به صرفه و پیشرو دانست.

 

تسلا مدل 3 (Tesla Model 3)

تسلا مدل 3

ایلان ماسک قبل از رونمایی از تسلا مدل 3، کتاب راهنمای ساخت خودروهای الکتریکی را نخوانده بود و نمی‌دانست که یک خودروی الکتریکی باید خسته کننده باشد! بنابراین تسلا کار خود را کرده و بدون توجه به دیگران یک خودروی قدرتمند را به تولید رساند. کار تسلا باعث شد که همه خودروسان بزرگ مجبور به پیروی از سبک تسلا شده و برای رقابت با الون ماسک آستین‌های خود را بالا بزنند. الون ماسک و تسلا خودروی 39190 دلاری خود یعنی مدل 3 را با شتابی سریع، باتری‌های متعدد و… به عنوان ارزان‌ترین محصول خود معرفی کردند.

همه مدل‌های این محصول با یکبار شارژ بیش از 200 کیلومتر را پیموده و در گران‌ترین نمونه آن شاهد پیمایش 518 کیلومترمسافت تنها با یکبار شارژ هستیم. این تجربه‌ای خارق‌العاده و بی‌نظیر است که به لطف تسلا در صنعت خودروسازی جهان محقق شده است. مدل 3 در 3.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و تاکنون هیچ برندی موفق به شکست تسلا نشده است.

 

5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟