به گزارش خودرونویس، وب سایت Km77.com به تازگی اقدام به بررسی یک دستگاه پورشه تیکان توربو اس در تست گوزن و تست اسلالوم کرده است. طبق اظهارات این موسسه در این ویدیو، تیکان توربو اس عملکرد بسیار چشمگیر و خوبی را از خود در این تست ها نشان داد و رفتاری مشابه با یک خودروی اسپرت واقعی داشت. حداکثر سرعتی که پورشه تیکان توربو اس موفق شد با آن وارد تست گوزن شد، 78 کیلومتر بر ساعت اعلام شده که این اتفاق تنها در حالتی رخ می دهد که خودرو در مد اسپرت پلاس قرار داشته باشد. مد اسپرت پلاس، خشن ترین و تهاجمی ترین حالت پیش فرض برنامه ریزی شده برای عملکرد تیکان توربو اس است.

 

تست گوزن چیست؟

تست گوزن یا Moose Test یکی از تست هایی است که به تازگی در بین خودروهای تولید شده رایج شده است. اهمیت این تست زمانی مشخص می شود که راننده به ناچار و به صورت ناگهانی قصد تغییر مسیر می کند و پایداری و عدم واژگونی خودرو پس از تغییر مسیر ناگهانی برای خودروسازان و همچنین مشتریان بسیار اهمیت دارد. از آنجایی که در جاده های جنگلی آمریکا بارها پیش آمده که گوزن ها ناگهان از جنگل بیرون آمده و در جاده قرار گرفته اند و راننده با تغییر مسیر ناگهان موجب واژگونی خودرو شده، تست گوزن و سربلندی خودرو در این تست اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است.

تست گوزن در واقع توانایی یک خودرو را برای جلوگیری از برخورد با مانع در فاصله بسیار کم و در حال حرکت با سرعت نه چندان کم و نه چندان زیاد به چالش می کشید. مخروط های قرار داده شده روی زمین باعث می شوند که خودرو در این مانور به فضای باریکی محدود شود.

 

عملکرد تیکان توربو اس در تست گوزن و اسلالوم

البته راننده تست توانست با سرعتی بالاتر از 78 کیلومتر بر ساعت وارد مخروط های تست گوزن شود؛ ولی تیکان به دلیل ابعاد بزرگی که دارد به یک تا دو مخروط برخورد می کرد و به همین دلیل چراغ سبز را از نگاه داوران این تست گوزن دریافت نمی کرد. پورشه تیکان توربو اس در تست اسلالوم نیز عملکرد خیره کننده ای از خود نشان داد، ولی راننده تست اشاره کرد که عملکرد تسلا مدل 3 که وزنی به مراتب کمتر نسبت به تیکان دارد در تست اسلالوم تهاجمی تر بوده است.

 

همچنین تسلا مدل 3 عملکردی بهتر از تست گوزن هم نسبت به پورشه تیکان دارد. چراکه همین تسلا مدل 3 پیشتر در تست گوزن موفق شده بود با سرعت 83 کیلومتر بر ساعت وارد مخروط ها شود که یکی از سریع ترین رکوردهای موفق ثبت شده در کل دوره های تست گوزن محسوب می شود. بدین ترتیب اگرچه پورشه تیکان توربو اس عملکردی مشابه خودروهای اسپرت واقعی در تست گوزن و اسلالوم از خود نشان داد، ولی شما می توانید که با تسلا مدل 3 که قیمت به مراتب کمتری دارد، عملکردی به مراتب بهتر از پورشه تیکان در تغییر مسیرهای ناگهانی داشته باشید.

5 از 2 رای