اخبار خودرو جهان
فیس لیفتی هوشمندانه در راستای مدرن سازی و افزایش جذابیت

جگوار F-Pace مدل 2021 معرفی شد

جمعه - ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
جگوار F-Pace 2021

انگلیس در حال حاضر تعدادی از زیباترین کراس اوورها و اسیووی های دنیا را به تولید می رساند که یکی از آنها نسخه 2021 جگوار F-Pace است. جگوار F-Pace بزرگترین کراس اوور این برند بریتانیایی بوده که به تازگی برای مدل 2021 فیس لیفت شده و تغییراتی هوشمندانه و جزیی در استایل بیرونی و تغییراتی عمقی و اساسی در طراحی کابین آن اعمال شده است. جگوار در کنار به روزرسانی استایل ظاهری F-Pace، تنوع پیشرانه های قابل نصب روی این اسیووی را نیز افزایش داده و یک پیشرانه چهار سیلندر و سیستم هیبریدی ملایم را به پیشرانه های قابل نصب روی آن اضافه کرده است.

به گزارش خودرونویس، شاید تغییرات اعمال شده روی جگوار F-Pace چندان چشمگیر نباشد، اما باعث می شود که این خودرو تازگی خود را در میان رقبای قدرتمندی که در سگمنت کراس اوورهای لاکچری سایز متوسط حفظ کند. در این سگمنت رقبای بسیار قدرتمند و با سابقه ای از خودروسازان آلمانی، آمریکایی و ژاپنی حضور دارند و جگوار سعی دارد با این فیس لیفت جذابیت F-Pace را به نسبت رقبا حفظ کند.

نمای جلو جگوار F-Pace 2021

استایل ظاهری

اگر جگوار F-Pace فیس لیفت 2021 را کنار مدل پیشین آن قرار دهیم، یقینا بسیاری از مردم متوجه تفاوت میان آن دو نخواهند شد. جگوار F-Pace کراس اووری شیک با طراحی تمیز و منحنی گون است که جزییات بسیار زیبایی در طراحی المان های آن رعایت شده است. مهندسین جگوار در طراحی مدل فیس لیفت F-Pace به جای آنکه این ترکیب زیبا را به هم بزنند سعی داشتند تا زیبایی المان های ظاهری این خودرو را با تغییراتی جزیی و هوشمندانه ارتقا دهند.

نمای عقب جگوار F-Pace 2021

جگوار F-Pace مدل 2021 خطوط برجسته کمتری در طراحی ظاهری خود به خصوص در قسمت کاپوت دارد که تاثیر مستقیمی روی تغییر دیزاین پروفیل جلو داشته است. چراغ های LED جدید این خودرو کاملا نسبت به مدل پیشین باریک تر بوده و دیزاین چراغ های روشنایی در روز آنها نیز نسبت به قبل تغییر کرده است. جگوار جلوپنجره ای جدید را در F-Pace 2021 نصب کرده که به صورت آپشنال می توان آن را به رنگ تیره سفارش داد. البته این تم تیره بخشی از پکیج آپشنال Black Exterior است.

یکی دیگر از تغییرات جگوار F-Pace به چراغ های عقب آن مربوط می شود که حال نسبت به گذشته باریک تر شده و LEDهای درون آنها دیزاینی جدید دارند.

نمای جانبی جگوار F-Pace 2021

کابین

قطعا تغییرات ظاهری F-Pace مدل 2021 در افزایش جذابیت این خودرو بی تاثیر نیست، ولی تغییرات اصلی درون کابین این خودرو رخ داده است. جگوار زمان زیادی را برای تغییر دیزاین کابین این خودرو صرف کرده و استایل کنسول میانی را نسبت به مدل پیشین تغییر داده و آن را مدرن و به روز کرده است. در میان داشبورد یک نمایشگر خمیده 14.1 اینچی برای سیستم سرگرمی این خودرو جایگزین نمایشگر 10 اینچی سابق شده است. جگوار در زیر این نمایشگر، کلیدهای مربوط به سیستم تهویه را نصب کرده است. ناب های چرخشی تنظیم دمای سیستم تهویه این خودرو نیز نسبت به گذشته به روز شده اند.

داشبورد جگوار F-Pace 2021

جگوار در پشت فرمان F-Pace 2021 یک نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی مشابه نمونه نصب شده در رنج روور طراحی کرده است. این نمایشگر به جدیدترین نسخه نرم افزار Pivi Pro جگوار مجهز شده است. جگوار ادعا کرده که سرعت عمل این نرم افزار جدید نسبت به گذشته بهبود یافته و دسترسی به منوها به لطف افزایش ابعاد نمایشگر ساده تر شده است.

پشت آمپر دیجیتالی جگوار F-Pace 2021

جدا از این نمایشگرها، جگوار سعی کرده در راستای ارتقا سطح راحتی کابین این خودرو از مواد نرم بیشتری استفاده کند. جگوار یک شیفتر دنده جدید در کنسول میانی طراحی کرده که در کنار آن کلیدهای کنترل حالات رانندگی جدید جایگزین ناب چرخشی پیشین شده است. جگوار F-Pace مدل 2021 فرمانی مشابه با نمونه I-Pace داشته که کلیدهای لمسی خازنی مشابهی هم روی فرمان برای آن طراحی شده است. جگوار برای گرم تر کردن فضای داخل، سیستم نورپردازی جدید با 10 رنگ به همراه سیستم ورود بدون کلید و سیستم صوتی Meridian با 14 بلندگو را برای F-Pace 2021 نصب کرده است.

کنسول میانی جگوار F-Pace 2021

مشخصات فنی

جگوار F-Pace مدل 2021 در چهار نسخه مختلف شامل F-Pace 250، 250 S، S 340 و R داینامیک S 400 راهی بازار می کند. نسخه های 250 جگوار F-Pace از یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژ چهار سیلندر جدید بهره می برند که قادر به تولید 246 اسب بخار قدرت است. نسخه S340 از یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر توربوشارژ و سیستم هیبریدی ملایم بهره می برد که قادر به تولید 335 اسب بخار قدرت است.

سرانجام نسخه R داینانیک S 400 از همان پیشرانه قبل بهره گرفته، با این تفاوت که قدرت آن در این نسخه به 395 اسب بخار افزایش یافته است. ضعیف ترین مدل جگوار F-Pace قادر است طی 6.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد. نسخه R داینامیک که سریع ترین نسخه فعلی F-Pace محسوب می شود قادر است طی 5.1 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت برسد. تمام این پیشرانه ها برای انتقال قدرت به چرخ ها با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک کوپل شده اند.

جگوار F-Pace جدید به صورت استاندارد با سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک و چندین مد رانندگی مختلف راهی بازار می شود. تنظیمات و پاسخ فرمان، دریچه گاز و سیستم تعلیق این خودرو با انتخاب مدهای رانندگی مختلف توسط راننده، تغییرات محسوسی خواهند داشت.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟