اخبار خودرو جهان
سریع ترین اسیووی در خاک بریتانیا

لیستر Stealth معرفی شد

سه شنبه - ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
لیستر Stealth

زمانی که خودروساز کوچک انگلیسی به نام لیستر در اوایل سال جاری وعده تولید یک کراس اوور بر پایه جگوار F-Pace SVR را با نام Stealth داد، ادعا کرد که قدرت و گشتاور تولیدی آن به مراتب بیشتر از جگوار F-Pace خواهد بود. حال کمپانی لیستر رسما Stealth را معرفی کرده و این خودرو درست همانقدر که فکر می شد جذاب، سریع و قدرتمند است!

مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، سریع ترین نسخه جگوار F-Pace که شما می توانید از کارخانه جگوار در انگلیس خرید کنید، مدل سوپرشارژ SVR است. جگوار F-Pace SVR از یک پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندرر سوپرشارژ بهره می برد که قادر به تولید بیشینه قدرت 550 اسب بخار و بیشینه گشتاور 681 نیوتن متر است.

ولی لیستر موفق شد با اعمال تغییرات مختلف، بیشینه قدرت تولیدی این پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر را به 666 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن را به 881 نیوتن متر برساند. این تغییرات شامل نصب دو فولی جدید برای سوپرشارژرف اینترکولرهایی جدید، فیلتر هوای اسپرت، سیستم اگزوز استیل با چهار خروجی و نصب برنامه کنترلی لیستر برای پیشرانه بوده است. به لطف تمام این تغییرات اعمال شده، حال لیستر Stealth قادر است طی 3.6 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 314 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

نمای جلو لیستر Stealth

آرزویی که هیچ گاه تحقق نیافت

در ماه آپریل لیستر وعده داده بود که Stealth در زمان رونمایی سریع ترین اسیووی جهان خواهد بود. ولی معرفی اسیووی فوق قدرتمند دوج دورانگو هلکت با شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت 3.5 ثانیه ای تمام آرزوهای لیستر را نابود کرد.

البته همچنان لیستر Stealth سریع ترین اسیووی بریتانیا محسوب می شود. پیشرانه این خودرو 40 اسب بخار نسبت به پیشرانه 12 سیلندر 6 لیتری بنتلی بنتایگا اسپید با 626 اسب بخار قدرت، توان بیشتری تولید می کند. همچنین شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت لیستر Stealth 0.3 ثانیه نسبت به شتاب 3.9 ثانیه ای بنتلی بنتایگا اسپید سریع تر است. در آخر نیز بیشینه سرعت لیستر Stealth هشت کیلومتر بر ساعت نسبت به بیشینه سرعت 306 کیلومتر بر ساعتی بنتلی بنتایگا بیشتر است.

نمای عقب لیستر Stealth

طراحی ظاهری

در نگاه اول لیستر تغییرات زیادی در Stealth نسبت به جگوار F-Pace اعمال نکرده است. به عبارت دیگر لیستر Stealth همان جگوار F-Pace تیون شده است. لیستر برای Stealth رینگ های زیبای 23 اینچی، ورودی های هوای فیبر کربنی و اسپلیتر فیبر کربنی در جلو و یک قاب سبز رنگ در جلو پنجره نصب کرده است. همچنین لیستر یک تودوزی جدید برای Stealth با چرم مشکی رنگ و دوخت سبز رنگ انجام داده که نام برند لیستر با همین نخ سبز رنگ در پشت سری ها تودوزی شده است.

کابین لیستر Stealth

سخن پایانی

اگر قصد خرید و بودجه لازم برای خرید لیستر Stealth باید کمی عجله کنید. چراکه این برند بریتانیایی تنها قصد تولید 100 دستگاه از سریع ترین اسیووی بریتانیا را در سال 2020 دارد. ظاهرا لیستر قصد دارد که Stealth را با قیمتی معادل 145 هزار دلار به فروش برساند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟