اخبار خودرو جهان
رقابت کانورتیبل های سوپر لوکس 12 سیلندر بریتانیایی

درگ ریس بنتلی کانتیننتال GTC اسپید با رولزرویس Dawn

سه شنبه - ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
درگ ریس بنتلی کانتیننتال GTC اسپید با رولزرویس Dawn

زمانی که صحبت های خودروهای کانورتیبل فوق لاکچری با موتور 12 سیلندر به میان بیاید، نمونه های کمی برای مثال زدن وجود دارد. اما همیشه بنتلی و رولزرویس در این میان حضور دارند. رولزرویس Dawn و بنتلی کانتیننتال GTC اسپید دو نمونه از محبوب ترین و موفق ترین خودروهای کانورتیبل سوپرلوکس با موتور 12 سیلندر هستند که در این مطلب ویدیو درگ ریس این دو خودرو را منتشر کرده ایم. به نظر شما کدام یک پیروز است؟

به گزارش خودرونویس، اگر با بازار خودروهای سوپرلوکس آشنایی داشته باشید، این موضوع که کدام یک سریع تر است و عملکرد بهتری دارد معیار اول خریداران و مشتریان چنین خودروهایی نیست. به عبارت دیگر هدف اول طراحی چنین خودروهایی سرعت و عملکرد خیره کننده نبوده و هدف اصلی در طراحی این دو خودرو رانندگی مجلل در کابینی بسیار باکیفیت و لوکس بوده است. اما این بدان معنا نیست که بنتلی کانتیننتال و رولزرویس Dawn خودروهای تنبلی هستند.

 

مشخصات فنی بنتلی کانتیننتال GTC اسپید

بنتلی کانتیننتال GTC اسپید قدرتمندترین محصول حال حاضر این خودروساز بریتانیایی است. این خودرو دارای یک موتور 6 لیتری 12 سیلندر با آرایش سیلندر W بوده که قادر به تولید 650 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور است.

 

مشخصات فنی رولزرویس Dawn

در طرف مقابل رولزرویس Dawn قرار دارد که از پیشرانه 6.6 لیتری 12 سیلندر با آرایش سیلندر V بهره گرفته که قادر به تولید 563 اسب بخار قدرت و 820 نیوتن متر گشتاور است. هر دو این خودروها نیروی تولیدی پیشرانه را به کمک یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می کنند. البته گیربکس بنتلی کانتیننتال از نوع دو کلاچه بوده و رولزرویس Dawn دارای گیربکس اتوماتیک با مبدل گشتاور است.

در حالیکه این اعداد و ارقام توان و گشتاور موتور بسیار بالا به نظر می رسند، ولی باید یادآوری کنیم که هر دو این خودروها مملو از چرم، چوب و تجهیزات بسیار لاکچری و مدرنی هستند که به موجب آنها وزن سنگینی برای بنتلی کانتیننتال GTC و رولزرویس Dawn رقم خورده است. البته بنتلی کانتیننتال GTC اسپید 124 کیلوگرم نسبت به رولزرویس Dawn وزن کمتری دارد که با توجه به قدرت بیشتر پیشرانه خود نسبت به رولزرویس، یقینا یک نقطه قوت برای این خودرو در درگ ریس محسوب می شود.

 

ویدیو درگ دریس بنتلی کانتیننتال GTC با رولزرویس Dawn

 

 

آیا نقطه ضعف های رولزرویس Dawn در زمینه توان و گشتاور موتور و همچنین وزن بیشتر این خودرو موجب شکست آن در درگ ریس مقابل بنتلی کانتیننتال GTC اسپید می شود؟ برای یافتن پاسخ این سوال توصیه می کنیم که درگ ریس جذاب را از دست ندهید.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟