مشخصات فنی بنتلی کانتیننتال GT اسپید

به گزارش خودرونویس، قلب تپنده بنتلی کانتیننتال GT اسپید همان پیشرانه معروف 12 سیلندر 6 لیتری فولکس واگن با آرایش سیلندر W است. ولی این پیشرانه در کانتیننتال GT اسپید قادر به تولید بیشینه قدرت 659 اسب بخار و بیشینه گشتاور 900 نیوتن متر شده که چیزی در حدود 24 اسب بخار نسبت به نسخه معمولی کانتیننتال GT قدرتمندتر شده است. این قدرت بیشتر کانتیننتال GT را قادر ساخته که طی 3.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که 0.1 ثانیه نسبت به مدل استاندارد سریع تر شده است. بیشینه سرعت قابل پیمایش این خودرو هم 335 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

نمای عقب بنتلی کانتیننتال GT اسپید

ولی این خودرو به مراتب فراتر از افزایش قدرت پیشرانه است؛ بنتلی گیربکس هشت سرعته دو کلاچه این خودرو را به روزرسانی کرده که عملکردی سریع تر و تهاجمی تر به خصوص در مد رانندگی اسپرت داشته باشد. این گیربکس ارتقا تعویض دنده هایی دو برابر سریع تر از مدل استاندارد نصب شده روی کانتیننتال GT دارد که موجب شده این خودرو در زمان کمتری از حالت سکون به 100 کیلومتر بر ساعت سرعت دست یابد.

پیشرانه بنتلی کانتیننتال GT اسپید

در جعبه فرمان و سیستم تعلیق هم به روزرسانی های اعمال شده است. سیستم فرمان پذیری الکترونیکی جدیدی برای هر چهار چرخ این خودرو نصب شده که به لطف چرخش خلاف جهت چرخ های جلو و عقب، پایداری خودرو را در سرعت های متوسط افزایش داده است. همچنین به لطف چرخش هم جهت چرخ های جلو و عقب در سرعت های بالا، چسبندگی و پایداری کانتیننتال GT اسپید باز هم ارتقا داشته است. ترکیب جعبه فرمان جدید با بنتلی داینامیک راید که به سیستم 48 ولتی مجهز شده، باعث کاهش بادی رول این قصر لوکس قدرتمند 2275 کیلوگرمی شده است. بنتلی با نصب یک دیفرانسیل محدود کننده لغزش روی کانتیننتال GT اسپید ادعا کرده که این خودرو تهاجمی ترین محصول این کمپانی تا به امروز است.

 

استایل ظاهری و کابین بنتلی کانتیننتال GT اسپید

از نظر ظاهری نسخه اسپید کانتیننتال GT چهره تهاجمی تری نسبت به مدل معمولی دارد. جلوپنجره، ورودی های هوای قسمت پایینی سپر و رکاب های جانبی دارای تم تیره رنگ هستند که باعث شده چهره این خودرو خشن تر به نظر برسد. نصب نشان کرومی Speed روی بدنه و رینگ های 22 اینچی با رنگ نقره ای براق از دیگر وجوه تمایز این خودرو هستند؛ البته امکان سفارش این خودرو به رنگ مشکی مات یا براق نیز وجود دارد.

بنتلی کانتیننتال GT اسپید

بنتلی کابین را نیز با هدف خشن تر جلوه دادن به روزرسانی کرده است. یک چرم به خصوص دو رنگ با جیر آلکانتارا برای تودوزی قسمت های مختلف کابین از جمله صندلی ها، غربیلک فرمان و داشبورد استفاده شده است. مشتریان می توانند برای رنگ اصلی کابین از پالت 15 تایی بنتلی یکی را انتخاب کنند و برای رنگ ثانویه کابین هم یکی از 11 رنگ در دسترس را انتخاب کنند. کنسول میانی دارای یک تم آلومینیومی تیره رنگ بوده که مشابه با قسمت های تیره نمای بیرونی است. همچنین نمایشگر با قابلیت چرخش در میان داشبورد از نسخه های استاندارد بنتلی کانتیننتال به این مدل هم ارث رسیده است.

کابین بنتلی کانتیننتال GT اسپید

سخن پایانی

بنتلی کانتیننتال GT قرار است که در سال 2021 راهی بازار جهانی شود. این کمپانی هنوز جزییات قیمت این خودرو را اعلام نکرده، ولی انتظار داریم که افزایش چشمگیری نسبت به نسخه استاندارد کانتیننتال  GT با پیشرانه هشت سیلندر 203 هزارد لاری داشته باشد. نسخه W12 این خودرو هم برچسب قیمت پایه ای معادل 219 هزار دلار دارد.

 

منبع motor1
5 از 1 رای