تیونینگ
نصب کیت ظاهری ساده و افزایش توان پیشرانه

رولزرویس Dawn با تیونینگ منصوری

چهارشنبه - ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
رولزرویس dawn

منصوری معمولا به تغییرات ساده و معمولی روی خودرو بسنده نمی کند و در بیشتر اوقات شاهد نصب کیت های بدنه اغراق آمیز و بسیار عجیب این تیونر مطرح روی خودروهای مختلف هستیم که مدل تیونینگ شده را تا حد زیادی از نسخه استاندارد خود دور می کند. ولی پکیج Softkit منصوری که برای رولزرویس Dawn Silver Bullet ارائه شده بسیار زیبا و جذاب به نظر می رسد. این پکیج با هدف بهبود طراحی و عملکرد این رولزرویس کانورتیبل فوق لوکس طراحی شده است.

ویژگی پکیج Softkit منصوری برای رولزرویس Dawn

به گزارش خودرونویس، منصوری علاوه بر نصب رینگ های جدید، قطعات دیگری را نیز در این پکیج Softkit خود گنجانده است. رولزرویس Dawn Silver Bullet به موجب این پکیج به اسپلیتر جدید در جلو با لبه های رو به بالا در قسمت های کناری مجهز شده است. قاب جلوپنجره و قسمت میانی کاپوت نیز از جنس فیبر کربن هستند. همچنین در اطراف ورودی های هوای جلو، قاب جذاب و زیبایی طراحی شده است.

رولزرویس dawn

رکاب های فیبر کربنی باعث شده نمای جانبی این رولزرویس کانورتیبل زیبا از سادگی خارج شود. در قسمت عقب نیز شاهد المان های تزیینی در گوشه های سپر هستیم. همچنین منصوری یک دیفیوزر فیبر کربنی در زیر سپر عقب و یک اسپویلر کوچک در لبه صندوق عقب از همین جنس نصب کرده است. زمانی که به این رولزرویس تیونینگ شده از بالا نگاه می کنید، متوجه تریم فیبر کربنی در اطراف قاب شیشه جلو، خط شخصیت و لبه صندوق عقب می شوید.

نمای عقب رولزرویس dawn

یکی از اجزای زیبای پکیج Softkit منصوری برای رولزرویس Dawn Silver Bullet رینگ های V.6 این تیونر بوده که قطری معادل 22 اینچ دارند. این رینگ ها دارای پره های Y شکل هستند و منصوری به صورت استاندارد این رینگهای جذاب را به رنگ Black Diamond و مشکی براق مزین کرده؛ ولی مشتریان می توانند آنها را در هر رنگی که بخواهند سفارش دهند.

رولزرویس dawn

منصوری می تواند با نصب یک ECU بروزرسانی شده، قدرت پیشرانه رولزرویس Dawn را افزایش و عملکرد آن را بهبود بخشد. به موجب نصب این ٍECU بیشینه توان تولیدی پیشرانه 12 سیلندر توربوشارژ 6.6 لیتری رولزرویس Dawn به 730 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن به 1000 نیوتن متر ارتقا پیدا می کند.

نمای جانبی رولزرویس dawn

منصوری در پکیج Softkit کابین رولزرویس Dawn را بدون تغییر رها کرده است؛ البته اظهار داشته که اگر مشتریان تمایل داشته باشند، کابین این کانورتیبل سوپر لوکس را به سلیقه آنها تغییر می دهد. رولزرویس تنها 50 دستگاه از نسخه Dawn Silver Bullet را تولید کرده و ایده پشت آن تداعی کردن خودروهای رودستر افسانه ای دهه 1920 میلادی بوده است.

 

سخن پایانی

در ماه آپریل 2021 رولزرویس اعلام کرده که نسخه 2021 Wraith و Dawn آخرین نسخه این دو خودرو در بازارهای جهانی خواهند بود.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟