تیونینگ
گریم سطحی روی چهره لیموزین سوپر لاکچری

رولزرویس گوست با تیونینگ منصوری

شنبه - ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
رولزرویس گوست منصوری

شرکت منصوری یکی از مطرح ترین کمپانی های تیونینگ خودرو در جهان است. اینکه نتیجه پروژه های تیونینگ این شرکت خوب است یا بد، به سلیقه و نظر مشتریان بستگی دارد؛ ولی به جرات باید بگوییم که نتیجه تمام پروژه های منصوری خودرویی خاص و چشمگیر بوده است. بسیاری از افراد نسبت به تغییرات افراطی منصوری در خودروهای تیون شده ایراد گرفته اند، این شرکت در برخی از پروژهای خود دامنه تغییرات اعمالی را محدود کرده است. این دقیقا همان کاری است که این تیونر ایرانی در شخصی سازی این رولزرویس گوست جدید انجام داده است.

استایل ظاهری و کابین رولزرویس گوست منصوری

به گزارش خودرونویس، منصوری برای رولزرویس گوست جدید یک پکیج به روزرسانی به نام New لانچ ادیشن عرضه کرده که تغییرات ظاهری سنجیده ای در خودرو اعمال کرده که به لطف آنها چهره رولزرویس گوست تا حد زیادی نسبت به مدل استاندارد متفاوت شده است.

این پروژه برخلاف سایر پکیج های منصوری بوده و رولزرویس گوست تیونینگ شده چهره چندان زیاد متفاوتی نسبت به مدل استاندارد ندارد. منصوری تم تیره رنگی را روی بدنه اعمال کرده که در ترکیب با این تم تیره رنگ، تریم طلایی در بیرون و تریمی نارنجی رنگ درون کابین اعمال کرده است. همچنین منصوری این لیموزین سوپر لاکچری را به رینگ های 22 اینچی V6 مجهز کرده است. از دیگر تغییرات ظاهری رولزرویس گوست منصوری می توان به نصب اسپویلر فیبر کربنی در لبه صندوق عقب و همچنین خطوط فیبر کربنی روی کاپوت این خودرو اشاره کرد.

نمای عقب رولزرویس گوست منصوری

منصوری تغییرات خود را درون کابین نیز اعمال کرده و با نصب یک غربیلک فرمان اسپرت تر که در قسمت میانی آن لوگوی منصوری نصب شده، به همه یادآوری می کند که این یک رولزرویس گوست معمولی نیست. کابین این رولزرویس گوست منصوری چندان متفاوت از مدل استاندارد این خودرو نیست.

 

مشخصات فنی رولزرویس گوست منصوری

همانطور که می دانید منصوری تیونری است که در درجه اول به استایل ظاهری خودرو اهمیت می دهد و پرفورمنس و توان تولیدی پیشرانه در اولویت دوم این خودروساز قرار دارد. بدین ترتیب منصوری به روزرسانی چشمگیری در مشخصات فنی این خودرو اعمال نکرده و تنها به نصب یک سیستم اگزوز اسپرت بسنده کرده است. بعید است که این سیستم اگزوز اسپرت تغییر چندانی در قدرت پیشرانه رولزرویس گوست اعمال کرده باشد.

کابین رولزرویس گوست منصوری

قلب تپنده رولزرویس گوست یک پیشرانه 6.8 لیتری 12 سیلندر V شکل توربوشارژ قرار دارد که قادر به تولید 563 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور است. هرچند این سطح قدرت واقعا خیره کننده است؛ ولی نباید وزن بسیار سنگین رولزرویس گوست را هم فراموش کنید. این سدان سوپر لاکچری وزنی معادل 2552 کیلوگرم دارد و همین وزن سنگین موجب شده این خودرو با چنین پیشرانه قدرتمندی قادر باشد طی 4.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

 

سخن پایانی

کیت لانچ ادیشن منصوری برای رولزرویس گوست از آن دسته پکیج هایی نیست که تغییرات گسترده ظاهری و فنی در این سدان لاکچری اعمال کرده باشد و آن را از اصالت و ماهیت رولزرویس بودن خود دور کند. بلکه این رولزرویس گوست منصوری صرفا به روزرسانی های ساده ظاهری به خود دیده و صرفا تغییراتی در آن اعمال شده که به بیشتر دیده شدن این لیموزین فوق لوکس در خیابان کمک می کند. نه

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟