اخبار خودرو جهان
ظاهری مشابه با باطن متفاوت

معرفی نسل جدید رولزرویس گوست 2021

چهارشنبه - ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 6 دقیقه
رولزرویس گوست 2021

اگر زمانی انقدر خوش شانس بودید که موفق به دیدن نسل جدید رولزرویس گوست 2021 در سطح خیابان شدید، یقینا این خودرو را با نسل پیشین آن اشتباه می گیرید. از آنجایی که گوست موفق ترین محصول تولیدی رولزرویس در تاریخ این کمپانی است، اهمیت بسیار زیادی برای این خودروساز داشته و مهندسین این شرکت فرمول طراحی نسل جدید گوست را تنها مقداری نسبت به قبل تغییر داده اند. با این حال تنها المان های مشترک بین نسل جدید گوست با مدل پیشین چتر مخفی درون درها و همچنین لوگوی Spirit of Ectasy این خودرو است.

آزادی عمل بیشتر در طراحی

به گزارش خودرونویس، رولزرویس به عنوان یک زیر برند ب ام و، در طراحی نسل جدید گوست (ارزان ترین محصول رولزرویس) آزادی عمل بیشتری نسبت به قبل داشت. همانطور که مطلع هستید، نسل پیشین گوست روی ساختار و پلتفرم ب ام و توسعه یافته بود؛ به عبارت دیگر گوست قدیمی قطعات سخت افزاری مشترک زیادی با نسل پیشین ب ام و سری 7 سدان داشت.

ولی نسل جدید رولزرویس گوست 2021 روی پلتفرم و ساختار اختصاصی رولزرویس توسعه یافته که محصولات دیگری اعم از اسیووی کالینان و فانتوم نیز روی آن طراحی و تولید شده اند. به همین دلیل قیمت نسل جدید رولزرویس گوست با 20 هزار و 600 دلار افزایش نسبت به مدل پیشین به 332 هزار و 500 دلار رسیده است.

نمای جلو رولزرویس گوست 2021

مشخصات فنی

بهتر است گول ظاهر آرام و متین رولزرویس گوست را نخورید. چراکه روح این سدان لاکچری کاملا خشن و قدرتمند است. قلب تپنده نسل جدید رولزرویس گوست یک پیشرانه 12 سیلندر V شکل با حجم 6.8 لیتر است. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت 563 اسب بخار و بیشینه گشتاور 850 نیوتن متر است. این پیشرانه 6.8 لیتری 12 سیلندر مقداری نسبت به پیشرانه 6.6 لیتری پیشین قدرتمندتر شده و گشتاور آن نیز تا حد زیادی افزایش یافته است. به لطف نصب چنین پیشرانه قدرتمندی، رولزرویس گوست 2552 کیلوگرمی قادر است طی 4.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

نمای جانبی رولزرویس گوست 2021

نیروی تولیدی پیشرانه گوست توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ این سدان لاکچری منتقل می شود. قطعا خودرویی با این ابعاد و این سطح قدرت، هیچ بویی از مصرف بهینه سوخت نبرده است. رولزرویس اعلام کرده که گوست جدید در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 16.8 لیتر بنزین مصرف می کند.

 

طراحی ظاهری

رولزرویس با دنبال کردن سبک طراحی Post Opulence، تغییرات ظریفی را به منظور ارتقا جنبه بصری در نسل جدید گوست اعمال کرده که به نظر ما این تغییرات ساده موجب زیبایی بیشتر این خودرو شده اند. جلوپنجره قدیمی گوست جای خود را به یک جلوپنجره جدید و مشابه با سایر محصولات جدید این برند انگلیسی در دماغه این سدان لاکچری داده است. این موضوع رولزرویس را مجبور به جا به جایی محل نصب لوگوی این شرکت در دماغه این خودرو کرد و حال این لوگو به جای قسمت بالایی جلوپنجره، روی دماغه کاپوت نصب شده است.

سایر قسمت های بدنه رولزرویس گوست با مدل پیشین این خودرو شباهت دارند و تنها تفاوت هایی جزیی در آنها دیده می شود. طراحی قسمت جلو مقداری صاف تر شده و یک ورودی هوا یک تکه در قسمت پایینی سپر طراحی شده است. چراغ های راهنمای مجزای نسل پیشین گوست هم در این مدل حذف شده اند؛ چراکه رولزرویس اقدام به نصب چراغ هایی جدید مشابه نمونه نصب شده در فانتوم برای این خودرو کرده است.

نمای عقب رولزرویس گوست 2021

پشت این جلوپنجره جدید، LEDهای به منظور نورپردازی نصب شده اند که موجب زیبایی بیشتر این سدان لاکچری در فضاهای تاریک شده است. پروفیل جانبی رولزرویس گوست جدید تغییر چندانی نسبت به نسل قبل نداشته است. خط شخصیت زیبای بدنه این خودرو به خوبی از چراغ جلو تا لبه چراغ عقب امتداد یافته که نمای جانبی را از سادگی خارج کرده است.

در قسمت عقب این خودرو شاهد شیب بیشتر سقف نسبت به قبل، چراغ های عقب خشن تر و طراحی منحنی گون قسمت انتهایی صندوق عقب هستیم که یادآور سبک طراحی فانتوم سدان و رولزرویس Sweptail منحصر به فرد است. به طرو کلی نسل جدید گوست طراحی شیک و ساده ای دارد، ولی افرادی که به دنبال استایل ظاهری خیره کننده تر و شلوغ تر هستند یقینا بنتلی فلایینگ اسپور رقیب هم وطن این خودرو را انتخاب می کنند.

 

کابین

رولزرویس گوست 2021 المان های مشترک زیادی با نسل پیشین نداشته و این موضوع در کابین این خودرو به خوبی نمایان است. در کابین این خودرو خبری از طراحی شلوغ و قدیمی نسل پیشین نیست و به جای آن یک طراحی مینیمال و در عین حال مدرن مشابه کابین فانتوم و کالینان اجرا شده است.

داشبورد رولزرویس گوست 2021

در کنسول میانی، کلیدهای کنترلی سیستم مالتی مدیا جدید رولزرویس دیده می شود. این کلیدهای کنترلی دقیقا همان سیستم iDrive ب ام و بوده که رولزرویس تم گرافیکی خود را در آن پیاده کرده است. در پشت فرمان هم نمایشگرهای تمام دیجیتالی با طراحی کلاسیک زیبایی خاصی به کابین گوست بخشیده اند.

صندلی عقب رولزرویس گوست 2021

سخن پایانی

رولزرویس گوست با دارابودن برچسب قیمت 332 هزار و 500 دلاری، یک خودروی گران قیمت برای افراد ثروتمند محسوب می شود. البته نباید فراموش کرد که بنتلی فلایینگ اسپور، با بهره بردن از پیشرانه قدرتمندتر و استایلی جذاب 100 هزار دلار قیمتی ارزان تر نسبت به رولزرویس گوست دارد. بدین ترتیب بنتلی همچنان خطری جدی برای رولزرویس محسوب می شود و عرصه را بر این برند انگلیسی تنگ کرده است.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟