اخبار خودرو جهان
شخصی سازی ظاهری در کنار افزایش قدرت پیشرانه

رولزرویس کالینان با چاشنی منصوری

یکشنبه - ۸ فروردین ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
رولزرویس کالینان منصوری

شرکت تیونر منصوری برای اولین بار سال گذشته بود که دست به تیونینگ لوکس ترین اسیووی جهان یعنی رولزرویس کالینان زد و یک پکیج تقویتی و ظاهری سوال برانگیز برای این اسیووی سوپر لاکچری نصب کرده بود. حال کمپانی منصوری برای دومین بار رولزرویس کالینان را زیر تیغ جراحی خود برده و یک پکیج تقویتی بسیار متفاوت و جذاب نسبت به کیت تقویتی و ظاهری اولیه کالینان را توسعه داده است.

استایل ظاهری و کابین رولزرویس کالینان منصوری

به گزارش خودرونویس، منصوری برای این رولزرویس کالینان تیونینگ شده رنگ سبز مسابقه ای بریتیش را روی بده اعمال کرده و یک کیت بدنه عریض برای آن نصب کرده که به مراتب ظاهر کالینان را پر ابهت تر کرده است. به رولزرویس کالینان در حالت استاندارد هر لقب و صفتی را می توان نسبت داد به جز اسپرت! ولی منصوری تصمیم گرفته که کالینان را نسبت به حالت استاندارد اسپرت تر جلوه دهد و به همین منظور یک سیستم اگزوز با چهار خروجی و یک اسپویلر در راستای سقف نصب کرده است. یک اقدام عجیب منصوری، نصب کانال های مصنوعی عبور هوا روی ستون های عقبی کالینان بوده که نصب آنها برای چنین خودرویی واقعا جای تعجب است!

نمای جانبی رولزرویس کالینان منصوری

منصوری در پروفیل جلو کالینان، یک جلوپنجره نورپردازی شده نصب کرده که در طراحی آن به صورت مستقیم از رولزرویس گوست جدید الگوبرداری شده است؛ چراکه این خودرو اولین رولزرویسی بوده که به جلوپنجره نورپردازی شده مجهز شده بود. همچنین چراغ های روشنایی در روزی اضافی در قسمت پایینی سپر جدید جلو جانمایی شده اند.

کابین رولزرویس کالینان منصوری

منصوری تقریبا تمام سطوح داخل کابین کالینان را با چرم با کیفیت تودوزی کرده است. یکی دیگر از موادی که برای تزیین کابین فوق لوکس کالینان استفاده شده، چوب است که روی داشبورد، کنسول های میانی ردیف جلو و عقب، رودری ها و جدا کننده صندلی های ردیف عقب از آن استفاده شده است. تودوزی چرمی کالینان در بخش رودری ها دارای طرح موج مانند بوده که زیبایی خاصی داشته و به رنگ کرم روشن مایل به سفید اجرا شده است.

جزییات تودوزی رولزرویس کالینان منصوری

مشخصات فنی رولزرویس کالینان منصوری

آخرین مرحله پروژه تیونینگ کالینان برای منصوری، ارتقا نیروگاه 12 سیلندر قدرتمند این خودرو بوده است. به لطف منصوری پیشرانه دو توربوشارژ 12 سیلندر V شکل 6.75 لیتری کالینان حال قادر به تولید 601 اسب بخار و بیشینه گشتاور 950 نیوتن متر شده است. بدین ترتیب این نسخه تیونینگ شده کالینان در زمینه گشتاور حتی از مدل قدرتمند و اسپرت Black Badge نیز پرگشتاورتر است. با توجه به وزن زیاد، نباید انتظار شتاب خیره کننده را از رولزرویس داشت؛ ولی این کالینان تیون شده منصوری حال با اتکا به پیشرانه قدرتمند خود قادر است طی 5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 280 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

نمای عقب رولزرویس کالینان منصوری

جهت یادآوری بیان می کنیم که پیشرانه 6.75 لیتری کالینان در حالت استاندارد قادر به تولید 563 اسب بخار قدرت و بیشینه گشتاور 850 نیوتن متر است. بدین ترتیب منصوری موفق شده 38 اسب بخار قدرت و 100 نیوتن متر گشتاور پیشرانه این خودرو را ارتقا دهد که مقدار قابل توجهی است.

نمای جلو رولزرویس کالینان منصوری

سخن پایانی

تیونینگ محصولات رولزرویس از آن جهت حائز اهمیت بوده که این شرکت خود برای مشتری ها گزینه های شخصی سازی بی پایانی را مد نظر قرار داده است. شاید فردی که تصمیم می گیرد با رولزرویس کالینان خود چنین کاری کند، قصد تجربه یک اسیووی مدرن، سوپر لوکس، اسپرت با دیزاینی رادیکالی را داشته باشد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟