اخبار خودرو جهان
تلفیقی از جیپ و لندکروزر

بایک BJ60 جدید رونمایی شد

دوشنبه - ۲ خرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
شاسی بلند بایک BJ60

شرکت خودروسازی چینی بایک نسل جدید شاسی بلند BJ60 را رونمایی کرد. بایک BJ60 جدید یک شاسی بلند لوکس چینی بوده با پیشرانه هیبریدی بوده که چهره آن دقیقا مشابه محصولات جیپ و استایل بدنه آن مشابه با تویوتا لندکروزر طراحی شده است. حتی با وجود اینکه بایک جلوپنجره ای مشابه جیپ را در BJ60 نصب نکرده، ولی در برخورد اول تصور می کنید که یک جیپ مقابل شماست!

به گزارش خودرونویس، بایک طی ماه های گذشته اسکچ های طراحی این شاسی بلند بادی آن فریم را منتشر کرده بود. بایک BJ60 رقیب مستقیم شاسی بلند چینی گریت وال تانک 500 بوده و در بازار چین باید شاهد رقابت این دو خودرو با یکدیگر باشیم.

شاسی بلند بایک BJ60

مشخصات فنی ماشین بایک BJ60

بایک BJ60 از نظر ابعادی دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 5020، 1925 و 1955 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور این خودرو نیز 2820 میلی متر است. بدین ترتیب بایک BJ60 مقداری نسبت به نسل جدید تویوتا لندکروزر سری 300 کشیده تر است. اما فاصله بین دو محور لندکروزر مقداری جزیی بیشتر است. در سبد محصولات شاسی بلند بایک، خودروی BJ60 از نظر ابعادی نسبت به BJ80 بزرگتر شده، ولی همچنان نسبت به بایک BJ90 که بر پایه نسل قبلی مرسدس بنز GLS توسعه یافته بود کوچکتر است.

شاسی بلند بایک BJ60

بایک متاسفانه هنوز مشخصات فنی مربوط به BJ60 جدید را منتشر نکرده ولی اظهار کرده که موتور هیبریدی این شاسی بلند قادر است با یک مخزن سوخت پر و باتری های فول شارژ 1000 کیلومتر را طی کند. بایک BJ60 قادر است طی 6 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. بایک BJ60 یک اسیووی شاسی مستقل بوده و دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک، قفل دیفرانسیل و بسیاری دیگر از سیستم های آفرودی بوده که باعث می شوند این خودرو توانایی قابل قبولی در بیراهه نوردی و آفرود از خود نشان دهد.

شاسی بلند بایک BJ60

بایک هنوز مطلبی در خصوص قیمت شاسی بلند BJ60 جدید اعلام نکرده، ولی تصور می کنیم در محدوده قیمتی گریت وال تانک 500 باشد. همچنین بایک هنوز نسبت به صادرات BJ60 نیز تمایلی نشان نداده. ولی به طور کلی در بازارهای جهانی امروزه تقاضای زیادی برای خرید شاسی بلندهای بزرگ و آفرودی درونسوز وجود دارد.

شاسی بلند بایک BJ60

ظاهر ماشین بایک BJ60

به خوبی در تصاویر مشخص است که بایک برای طراحی BJ60 المان های مختلفی را از برندهای خودروهای مختلف کپی کرده است. جلوپنجره نورپردازی شده و چراغ های LED جلو دقیقا مشابه با محصولات جیپ طراحی شده اند. همچنین گلگیرها و خطوط شیشه ها نیز شباهت زیادی به تویوتا لندکروزر دارند. اما داستان به اینجا ختم نشده و بایک BJ60 چراغ های عقبی مشابه با فورد اکپسلورر دارد. بایک تصاویر شاسی بلند BJ60 را با رنگ آبی روشن منتشر کرده که تارای تریم نقره ای مات برای برخی قسمت ها مانند روف راک، فریم شیشه ها و رینگ های 20 اینچی آلیاژیست.

شاسی بلند بایک BJ60

کابین بایک BJ60

درون کابین بایک BJ60 سه ردیف صندلی با تودوزی چرمی سوزن زنی شده سفید نصب شده است. البته امکان سفارش بایک Bj60 به صورت پنج نفره و در دو ردیف صندلی هم وجود دارد. روی داشبورد یک نمایشگر دیجیتالی در پشت فرمان نصب شده که در کنار آن یک نمایشگر 12 اینچی لمسی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی نصب شده است. قسمتی از داشبورد که مقابل سرنشین جلو قرار دارد گرافیکی پیکسلی دارد که طراحی داشبورد را زیباتر کرده است. از جمله برخی ویژگی های بایک BJ60 می توان به هد آپ دیسپلی، سیستم صوتی قدرتمند، نورپردازی داخل کابین، گرمکن صندلی ها و سانروف پانورامیک اشاره کرد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟