اخبار خودرو ایران
احتمال رونمایی در نمایشگاه خودرو تهران 1400

بایک روژیانگ Ruixiang X5 چینی تازه وارد

پنجشنبه - ۷ بهمن ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
بایک روژیانگ Ruixiang X5

شرکت خودروسازی بایک چین که سالهاست با مشکلات مالی متعددی دست و پنجه نرم می کند، در ماه آگوست سال 2021 یعنی همین تابستان برندی جدید به نام روژیانگ (Ruixiang) را معرفی کرد. اولین محصول برند روژیانگ کراس اووری به نام بایک X5 بوده که زمزمه هایی از عرضه آن به بازار ایران شنیده شده است.

به گزارش خودرونویس، بایک روژیانگ Ruixiang X5 در بازار چین دارای 10 نسخه مختلف بوده که چهار مدل آن با گیربکس دستی و شش مدل دیگر با گیربکس اتوماتیک عرضه می شوند. بسته به مدل انتخابی بایک روژیانگ Ruixiang X5 را می توان به صورت پنج یا هفت نفره سفارش داد. تمامی نسخه های بایک روژیانگ X5 دارای پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ هستند.

بایک روژیانگ Ruixiang X5

بایک روژیانگ X5 اولین محصول این برند تازه تاسیس بوده که زمزمه هایی از عرضه آن به ایران توسط شرکت های مختلفی از جمله مکث موتور نیز شنیده شده. ولی هنوز هیچ شرکتی به صورت رسمی عرضه بایک روژیانگ Ruixiang X5 را تایید نکرده. بایک روژیانگ X5 ابعادی نزدیک به خودروهایی همچون فیدلیتی بهمن موتور دارد و دارای ساختاری یونی بادی بوده و مانند عمده کراس اوورهای چینی دارای سیستم انتقال قدرت جلو محرک است. بدین ترتیب نباید انتظار بیراهه نوردی از این خودرو داشت.

ظاهر بایک روژیانگ Ruixiang X5

بایک روژیانگ X5 در پروفیل جلو دارای جلوپنجره ای بزرگ بوده که از دو سمت با چراغ های بزرگ احاطه شده است. سپر دارای خطوط تیزی بوده که چهره عضلانی تری به بایک X5 بخشیده و در دو گوشه آن ورودی هوای هوا تعبیه شده که به نظر می رسد صرفا جنبه تزیینی داشته باشند. نکته مثبت بایک X5 بهره بردن از چراغ های LED ماتریکس بوده که روشنایی به مراتب بیشتری نسبت به چراغ های معمولی دارند و چراغ های LED روشنایی در روز نیز به صورت یکپارچه با چراغ های اصلی طراحی شده اند.

بایک روژیانگ Ruixiang X5

در پروفیل عقب طراحان بایک X5 مقداری محافظه کار تر عمل کرده اند و خوشبختانه چراغ ها به وسیله نوار LED به یکدیگر متصل نبوده و بین آنها یک نوار کرومیست که در قسمت میانی آن لوگوی این برند چینی قرار دارد. به طور کلی طراحی قسمت عقب ساده تر از پروفیل جلو بوده. اما در قسمت پایینی سپر عقب یکی دیفیوزر ساده طراحی شده که درون آن دو خروجی اگزوز مصنوعی تعبیه شده که ای کاهش اصلا نبود. واقعا نصب اگزوزهای تزیینی هیچ جذابیتی ندارد و امیدواریم این ایده دیگر توسط طراحان هیچ شرکتی اجرا نشود.

بایک روژیانگ Ruixiang X5

بایک روژیانگ X5 کراس اووری شهری بوده و به همین دلیل طراحان برای آفرودی نشان دادن این خودرو تلاشی نکرده اند و سعی کردن روی شکیل شدن و جذاب تر شدن استایل بایک X5 تلاش کنند. بایک X5 دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4788، 1875 و 1730 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2815 میلی متر اعلام شده است. فاصله بین دو محور این خودرو نسبت به بیشتر خودروهای هم کلاسش بیشتر بوده که همین موضوع باعث کوتاه شدن اورهنگ های جلو و عقب شده. ضمن اینکه کابینی بسیار جادار و راحت به لطف همین فاصله زیاد بین دو محور حاصل شده است. فاصله بین دو محور بایک Ruixiang X5 نسبت به بسیاری از خودروهای هم کلاس خود تقریبا به اندازه 200 میلی متر بیشتر است.

داخل کابین بایک روژیانگ Ruixiang X5

بایک روژیانگ Ruixiang X5 جزو دسته کراس اوورهای چینی به نسبت لوکس محسوب می شود که در ساخت بسیاری از قسمت های آن مانند کنسول میانی، داشبورد و رودری ها از مواد اولیه نرم استفاده شده که حس بهتری نسبت به مواد اولیه خشک به سرنشین و راننده می دهند. یک تریم نقره ای براق در زیر دریچه های سیستم تهویه اجرا شده که داشبورد را زیباتر کرده. همچنین بیشتر کلیدهای تعبیه شده در میان داشبورد عملکردی لمسی دارند و چند کلید فیزیکی نیز در کنار شیفتر دنده گیربکس جانمایی شده اند.

بایک روژیانگ Ruixiang X5

نسخه پایه بایک روژیانگ Ruixiang X5 دارای یک نمایشگر 8 اینچی لمسی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمیست. ولی مدل های لوکس تر دارای یک نمایشگر 10.25 اینچی لمسی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی و یک نمایشگر دیجیتالی با همین ابعاد در پشت فرمان هستند. در مجهزترین نسخه هم یک نمایشگر 12.3 اینچی در میان داشبورد مانند یک تبلت نصب شده است.

بایک روژیانگ Ruixiang X5

مشخصات بایک روژیانگ X5

زیر کاپوت بایک X5 همان همیشگیست! همان همیشگی یعنی یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ چینی که وجه مشترک بیشتر خودروهای چینی حاضر در بازار ایران است. این پیشرانه که با کد TLE4G15D شناخته می شود قادر به تولید بیشینه قدرت 156 اسب بخار و بیشینه گشتاور 215 نیوتن متر است. بدین ترتیب بایک روژیانگ X5 از نظر قدرت نسبت به رقبای هم رده خود نه برتر است و نه ضعیف تر و تقریبا همگی در یک سطح هستند و اختلاف ها بسیار جزیی و ناچیز است. این پیشرانه 1.5 لیتری برای انتقال قدرت با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک یا شش سرعت دستی متصل می شود. بایک روژیانگ X5 در مدل دستی در هر 100 کیلومتر 7.2 لیتر و در مدل اتوماتیک 7.5 لیتر بنزین مصرف می کند.

بایک روژیانگ Ruixiang X5

قیمت بایک روژیانگ X5

بایک روژیانگ بسته به مدل انتخابی قیمتی بین 76 تا 123 هزار یوآن دارد. بدین ترتیب در بازار ایران قیمتی در محدوده یک میلیارد تومان خواهد داشت. هنوز هیچ خبر رسمی توسط هیچ شرکتی برای عرضه این خودرو مطرح نشده و این صحبت ها در حد حدس و گمان است. به زودی خبرهای بیشتری در خصوص بایک روژیانگ X5 منتشر می شود و احتمال رونمایی این خودرو در نمایشگاه خودرو تهران 1400 وجود دارد.

دیگر موارد پیشنهادی:
5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟