اخبار خودرو جهان
اتاق نشیمن روی چهار چرخ!

آئودی Urbansphere اربنسفر کانسپت رونمایی شد

پنجشنبه - ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
آئودی اربنسفر Urbansphere

پس از یک کمپین تیزری طولانی، سرانجام کانسپت برقی جدید آئودی Urbansphere اربنسفر رونمایی شد. این خودرو جدیدترین عضو ناوگان خودروهای خودران و فوق مدرن آئودی محسوب می شود. تمرکز آئودی در خصوص طراحی Urbansphere اربنسفر، رانندگی در شهرهای پرجمعیت و پرترافیک بوده است.

به گزارش خودرونویس، آئودی Urbansphere اربنسفر توسط مرکز طراحی این برند در پکن چین و Ingolstadt آلمان طراحی ضشده است. این خودروساز آلمانی حتی با مشتریان احتمالی این خودرو در چین نیز مذاکره کرده تا مشخص شود مشتری از خودرویی این چنینی چه انتظاراتی دارد.

 

کابین آئودی Urbansphere اربنسفر

آئودی ابتدا کابین Urbansphere را طراحی کرد و سپس به سراغ طراحی بیرونی این کانسپت برقی فوق مدرن رفته تا مطابق با نیاز همه مشتریان احتمالی این خودرو را طراحی کرده باشد. هدف آئودی از طراحی کانسپت برقی Urbansphere اربنسفر طراحی یک اتاق نشیمن روی چهار چرخ بوده تا در حین تردد و حرکت در فضاهای شلوغ شهری ای حتی بین شهری آب در دل سرنشینان تکان نخورد!

آئودی اربنسفر Urbansphere

کابین آئودی Urbansphere اربنسفر دارای چهار صندلی مجزا در دو ردیف است. این باعث شده که فضای کافی برای پشتی همه صندلی ها در دسترس باشد که تا 60 درجه پشتی آنها خم شود! همچنین برای استراحت پاها نیز تکیه گاه تاشو یکپارچه با صندلی طراحی شده که می توانید پای خود را درون کابین این خودروی برقی دراز کنید! پشت سری ها و تکیه گاه صندلی ها تقریبا به دور بدن وی پیچیده تا احساس دارابودن فضایی مستقل درون کابین آئودی اربنسفر داشته باشد و هر یک از این پشت سری ها دارای بلندگوهای یکپارچه است.

آئودی اربنسفر Urbansphere

یک سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی برای سرنشینان ردیف عقب روی یک شیشه شفاف طراحی شده که این شیشه از سقف آویزان است. این نمایشگر تقریبا عرضی برابر با عرض کلی کابین آئودی Urbansphere دارد. سرنشینان می توانند این نمایشگر را با هم به اشتراک بگذارند یا اینکه آن را به چند بخش برای دیدن تصاویری مجزا تقسیم کنند.

آئودی اربنسفر Urbansphere

سیستم ردیابی چشم و دوربین های متعدد درون کابین، همواره سرنشینان آئودی اربنسفر Urbansphere را تحت نظر دارند. حتی زمانی که صندلی ها کاملا خوابیده باشد، شما می توانید تنها با حرکت دادن دست خود سیستم های مختلف این خودرو را کنترل کنید. سنسورهای متعددی که درون کابین این خودرو طراحی شده می تواند تشخیص دهد که آیا فرد دچار استرس شده یا خیر و در این صورت یک برنامه مدیتیشن را فعال کند!

یکی از نقاط قوت طراحی داشبورد آئودی Urbansphere، طراحی پنل ابزارها روی یک تریم چوبی بوده که تقریبا تمام عرض خودرو را دربر گرفته اند. به لطف سنسور تعبیه شده خودرو تشخیص می دهد که کجای این پنل ابزار توسط سرنشین یا راننده لمس شده است.

آئودی اربنسفر Urbansphere

همانند سایر اعضای خانواده خودروهای کانسپت Sphere آئودی مانند Skysphere و گرنداسفر، این خودرو نیز دارای سیستم خودران سطح 4 است. این یعنی هنوز غربیلک فرمان و پدال برای کنترل خودرو توسط راننده تعبیه شده. ولی آئودی Urbansphere قادر است به طور کامل و به صورت خودران حرکت کند. آئودی قصد دارد این تکنولوژی را از بعد سال 2025 به بازار عرضه کند.

 

ظاهر آئودی اربنسفر Urbansphere

شاید از تصاویر منتشر شده توسط آئودی نتوان تشخیص داد، ولی Urbansphere واقعا خودروی بزرگی در مقایسه با محصولات فعلی آئودی محسوب می شود. این خودرو 5.51 متر طول دارد که به موجب آن بزرگترین کابین برای یک خودرو در تاریخ آئودی طراحی شده است. جهت مقایسه بیان می کنیم که شاسی بلند فول سایز و غول پیکر کادیلاک اسکالید 5.38 متر طول دارد!

آئودی اربنسفر Urbansphere

بدنه آئودی اربنسفر Urbansphere تلفیقی از ون و کراس اوور است. طراحی بیرونی این خودرو حالتی مینیمال دارد. اورهنگ اکسل جلو بسیار کوتاه طراحی شده و شیشه جلو تقریبا هم راستا با خط سقف طراحی شده است. نمای جانبی طراحی ساده ای داشته و دور از اغراق و زرق و برق طراحی شده است. روی دماغه و پروفیل عقب چراغ های LED مثلی شکل قرار دارند که امکان رقص نور و همچنین روشن شدن با گرافیک پیچیده ای دارند. این چراغ ها ضمن اینکه نقش روشنایی جلو و عقب را ایفا می کنند، می توانند جهت نشان دادن پیام به سایر خودروها در جاده نیز عمل کنند و حرف X قرمز یا حتی چراغ فلشر بزرگی را نمایش دهند.

آئودی اربنسفر Urbansphere

درب های جلو و عقب آئودی اربنسفر Urbansphere خلاف جهت یکدیگر باز می شوند. زمانی که درب ها باز شوند، چراغی قرمز به صورت پروجکشن روی زمین نمایش داده می شوند و صندلی ها به سمت درب باز شده می چرخند تا سرنشینان با راحتی بیشتری به کابین وارد می شوند.

 

مشخصات آئودی Urbansphere اربنسفر

آئودی اربنسفر Urbansphere روی پلتفرم PPE آئودی توسعه یافته و دارای باتری بسیار بزرگی با 120 کیلووات ساعت ظرفیت است. آئودی تخمین زده این شاسی بلند برقی می تواند در حالت شارژ کامل بیشینه مسافت 750 کیلومتر را با یکبار شارژ طی کند.

آئودی Urbansphere طراحی شده تا افراد را در فضاهای شهری در راحتی و آرامش کامل جا به جا کند. بنابراین قدرت تولیدی موتور هدف اصلی طراحی این شاسی بلند برقی بسیار لوکس نبوده است. یک موتور برقی روی هر اکسل این خودرو نصب شده که روی هم رفته قادر به تولید 400 اسب بخار قدرت و 690 نیوتن متر گشتاور هستند.

 

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟