اخبار خودرو جهان
FJ کروز در قالب یک اسیووی الکتریکی عرضه می شود

نمایش 15 خودروی الکتریکی در کنفرانس تویوتا و لکسوس

سه شنبه - ۲۳ آذر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
سبد محصولات الکتریکی تویوتا و لکسوس

تویوتا به تازگی یک کنفرانس خبری در خصوص استراتژی آینده باتری خودروهای الکتریکی این شرکت برگزار کرده که پیش از آن تصور می کردیم که اطلاعات جذابی از آن به بیرون درز نکند؛ ولی اشتباه می کردیم! رییس تویوتا یعنی آکیو تویودا در این نشست خبری 15 خودروی الکتریکی از تمامی سگمنت ها را به نمایش گذاشت که در بین آنها محصولاتی از برند تویوتا و لکسوس را شاهد بودیم که قرار است در آینده توسط این دو برند به بازار عرضه شوند و نکته بسیار جالب حضور یک اسیووی آبی رنگ در گوشه سمت چپ تصویر بوده که تویوتا FJ کروزر با پیشرانه الکتریکیست.

به گزارش خودرونویس، مدیرعامل تویوتا صحبت خود را در ابتدا با کراس اوور الکتریکی bZ4X آغاز کرد که مدتی پیش رونمایی شده بود و سپس به سراغ کراس اوور الکتریکی کامپکت بعدی رفت که درست در کنار آن قرار داشت. نام bZ Compact SUV در نسخه تولیدی این خودرو تغییر خواهد کرد، ولی شیب سقف کوپه مانند این خودرو و تریم دو رنگ بدنه آن در مدل تولیدی هم حفظ می شود. تویوتا این سبک طراحی را به عنوان شبح زیبا توصیف می کند که باعث می شود نسبت به سواری با این خودرو و رفتن به داخل کابین آن تشویق شوید. به نظر می رسد این کراس اوور الکتریکی همان تویوتا C-HR بوده که در آینده راهی بازار می شود.

تویوتا BZ SMALL CROSSOVER

تویوتا BZ SMALL CROSSOVER

خودروی کوچک قرمز رنگ موجود در تصاویر هم یک کراس اوور شهری کوچک بوده که طراحی کابین آن مطابق سلیقه مشتریان در بازار ژاپن و اروپا اجرا شده است. البته به جز تویوتا bZ4X، سایر خودروهایی که روی استیج قرار داشتند، دارای شیشه جلو و شیشه های جانبی دودی بودند که این یعنی تویوتا در حال حاضر آماده نیست جزییات داخل آنها را نشان دهد. در ادامه یک سدان سایز متوسط با نام bZ SDN حضور داشت که مدیرعامل تویوتا این خودرو را گزینه ای مناسب برای انتخاب به عنوان اولین خودرو برای استفاده روزمره توصیف کرد.

تویوتا SMALL SU EV

تویوتا SMALL SU EV

در ادامه یک اسیووی بزرگ الکتریکی با نام bZ Large SUV حضور داشت که با توجه به ابعاد بزرگ بدنه هفت نفره بودن آن حتمی بوده و جالب اینجاست که همزاد لکسوس این خودرو نیز روی استیج حضور داشت. این خودرو یک پله نسبت به تویوتا bZ4X جایگاه بالاتری دارد و پنجمین عضو خانواده تازه تاسیس تویوتا یعنی همان bZ بوده که ویژه خودروهای الکتریکیست.

تویوتا bz کامپکت SUV

تویوتا bz کامپکت SUV

در ادامه نشست خبری لکسوس RZ به نمایش گذاشته شد که همزاد لوکس تر تویوتا bZ4X محسوب می شود. در ادامه هم یک خودروی اسپرت جذاب کوپه استایل از لکسوس نمایش داده شد که خط سقف آن بسیار جذاب و گیرا بود و تنها کابین آن برای جا به جایی دو سرنشین طراحی شده بود؛ لازم به ذکر است که این کوپه الکتریکی با هدف بهره بردن از باتری های جامد طراحی شده و تویوتا اظهار کرده این که خودرو طی کمی بیش از 2 ثانیه می تواند از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد و در حالت شارژ کامل باتری می تواند بیشینه مسافتی معادل 700 کیلومتر را طی کند.

سوپراسپرت الکتریکی لکسوس

مدیرعامل تویوتا اظهار کرد که لکسوس و تویوتا به لطف تجربه ای که در ساخت ابرخودرو لکسوس LFA کسب کرده اند که ویژگی های جذابی را در این کوپه الکتریکی جذاب تعبیه کرده اند که در آینده جزییات آن را بیان خواهند کرد. همچنین یک تصویر رسمی منتشر شده که تمام خط تولید محصولات الکتریکی لکسوس را نشان می دهد که شامل یک خودروی کانورتیبل چهار نفره الکتریکی و یک استیشن است.

سوپراسپرت الکتریکی لکسوس

تویوتا همچنین یک پیکاپ تمام الکتریکی را به نمایش گذاشت که حس تاکوما را در ذهن بیننده تداعی می کرد که در کنار آن یک اسیووی الکتریکی شبیه به FJ کروز قرار داشت که رنگ آبی بدنه و تم کلی آن مشابه با نسل فعلی این آفرودر جعبه ای شکل طراحی شده بود و البته نام آن کامپکت کروزر EV بود. در ادامه این کنفرانس به صورت گذرا به Small SU EV، Crossover EV و یک خودروی الکتریکی اسپرت دو نفره با سقف قابل بازشدن تارگا نشان داده شدند.

تویوتا کامپکت کروزر EV

تویوتا کامپکت کروزر EV

در آخر هم باید به دو خودروی سوپر مینی اشاره کرد که Mid Box و Micro Box نام داشتند که نقش وسیله نقلیه بدون آلاینده درون شهری و دلیوری را ایفا خواهند کرد.

تویوتا میکرو باکس

تویوتا میکرو باکس

هدف نهایی تویوتا و لکسوس در زمینه خودروهای الکتریکی

تویوتا و لکسوس بنا دارند که در جهان سالانه 3.5 دستگاه خودروی الکتریکی به فروش برسانند. برای دستیابی به این هدف 30 خودروی الکتریکی توسط این دو برند تا پایان دهه فعلی معرفی خواهد شد که پشتوانه آن سرمایه گذاری 35 میلیارد دلاریست. قرار است که لکسوس تا سال 2030 در بازارهایی مانند اروپا، آمریکا و چین به برندی تمام الکتریکی تبدیل شود و در آن سالانه سالانه یک میلیون دستگاه خودروی الکتریکی از این برند به بازار جهانی عرضه می شود. در سال 2035 هم لکسوس در تمام بازارهای جهانی به برندی تمام الکتریکی تبدیل می شود و هر دو کمپانی در کارخانه های خود نیز به تولید بدون آزاد کردن کربن دست خواهند یافت.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟