به گزارش خودرونویس، البته در حال حاضر تویوتا و منابع نزدیک به این کمپانی به صورت رسمی خبر همکاری با BYD را تایید نکرده اند و پیشتر نیز اشاره کرده بودند که تویوتا در حال بررسی چهار شرکت چینی برای همکاری در زمینه توسعه محصول الکتریکی جدیدی بوده؛ ولی رویترز با استناد به منابع نزدیک به تویوتا اعلام کرده که این خودروساز ژاپنی با توجه به دانش و تکنولوژی های کلیدی در دست BYD (بی وای دی) در زمینه تولید خودروهای الکتریکی، این شرکت چینی را برای همکاری در خصوص تولید یک سدان تمام الکتریکی جدید برگزیده است.

لازم به ذکر است که بی وای دی چین یکی از بزرگترین تولید کنندگان خودروهای الکتریکی و الکتریکی سازی شده در دنیا محسوب می شود که سالهاست به تولید خودروهای پاک اقدام کرده و امروزه یکی از رهبران این صنعت محسوب می شود. بی وای دی نه تنها در زمینه تولید خودروهای الکتریکی، بلکه به طور کلی در زمینه حمل و نقل پاک فعالیت می کند و محصولاتی از قبیل اتوبوس های الکتریکی و قطار و مونورریل هم تولید کرده که در اروپا، استرالیا و آمریکا نیز محصولات الکتریکی خود را به فروش رسانده است. به عبارت دیگر حساب بی وای دی در زمینه تولید خودروهای الکتریکی از سایر خودروسازان چینی کاملا جداست. همچنین در سال 1397 بود که یکی از محصولات این شرکت یعنی MPV الکتریکی بی وای دی E6 را در ایران به صورت ویدیویی تست و بررسی کردیم.

شرکت BYD که نام آن کوتاه شده عبارت Build Your Dreams بوده، یک خودروساز چینی تحت حمایت Buffett بوده که متخصص تولید خودروهای الکتریکی در همه سگمنت ها و ابعادهاست. بی وای دی همچنین در فهرست 100 کمپانی تاثیرگذار دنیا در روزنامه تایمز آمریکا در اوایل سال 2021 نیز قرار گرفته بود.

به گفته منابع آگاه باتری های کم حجم تر لیتیوم آهن فسفات تولید شده توسط بی وای دی دلیل اصلی مجذوب شدن تویوتا به این خودروساز چینی جهت همکاری بوده است. هدف تویوتا این بوده که خودروی الکتریکی مقرون به صرفه و جادار را تولید کند که قطعا با همکاری بی وای دی این هدف محقق می شود.

منابع نزدیک به تویوتا اظهار کرده اند که این سدان الکتریکی مقداری نسبت به کرولا ابعاد بزرگتری دارد؛ البته برخی از اظهار کرده اند که ابعاد این خودرو با تویوتا کرولا برابری می کند، با این تفاوت که فضای نشیمن و پا برای سرنشینان در ردیف دوم جادارتر از کرولاست. گزارش ها از این قرار بوده که این خودروی الکتریکی جدید تویوتا قرار است که در قالب مدل مفهومی در نمایشگاه خودرو پکن در ماه آپریل 2022 رونمایی شود. بدین ترتیب این خودرو کراس اوور الکتریکی تویوتا bZ4X را از تنهایی در می آورد و برای مدتی در ابتدا تنها به بازار چین عرضه می شود.

 

سخن پایانی

انتظار می رود که برچسب قیمت این تویوتا الکتریکی جدید زیر 200 هزار یوآن یا به عبارتی 30 هزار دلار باشد. هر دو شرکت تویوتا و بی وای دی در حال حاضر نسبت به این خبر واکنش رسمی نشان نداده اند.

منبع Motor1
5 از 1 رای