اخبار خودرو جهان
نسخه مفهومی در ماه آپریل 2021 از راه می رسد

رونمایی از اولین خودروی الکتریکی تویوتا در نمایشگاه شانگهای

سه شنبه - ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
تیزر کراس اوور الکتریکی تویوتا

تویوتا قصد دارد که سرانجام با معرفی یک کراس اوور الکتریکی، به دنیای خودروهای الکتریکی و پاک ورود کند. قرار است که این خودروی الکتریکی در ماه آپریل سال 2021 رونمایی شود. تویوتا سالهاست که در حال عرضه محصولات هیبریدی موفقی بوده؛ ولی صنعت خودروی جهان در حال تغییر مسیر و حرکت به سمت تولید خودروهایی تمام الکتریکی است. تویوتا هم برای هماهنگ شدن با این تغییرات در آستانه معرفی یک کراس اوور الکتریکی است.

پلتفرم و ساختار کراس اوور الکتریکی تویوتا

به گزارش خودرونویس، قرار است که این کراس اوور الکتریکی تویوتا در نمایشگاه خودرو شانگهای 2021 رونمایی شود؛ این خودرو روی پلتفرم الکتریکی e-TNGA تویوتا توسعه یافته است. این برند ژاپنی اظهار کرده که این همان خودرویی بوده که در ماه دسامبر تیزر آن را منتشر کرده بود و ما با استناد به عکس های لو رفته و طرح های موجود به خوبی می دانیم که این کراس اوور الکتریکی چه استایلی دارد.

تویوتا اظهار کرده که روی این ساختار و پلتفرم می توان خودروهای الکتریکی جلومحرک، عقب محرک و تمام چرخ محرک را توسعه داد؛ همچنین برای این ساختار و پلتفرم می توان موتورهای الکتریکی مختلف با خروجی های متفاوت و پک های باتری با ظرفیت های مختلفی را نصب کرد تا مناسب همه خودروها و کاربری ها باشد.

کراس اوور الکتریکی تویوتا

مزایای این پلتفرم الکتریکی به اینجا ختم نمی شود و این ساختار به دلیل تطبیق پذیری و انعطلاف بالایی که دارد دست مهندسین تویوتا را در طراحی باز گذاشته و آنها را قادر ساخته که خودرویی با طراحی ظاهری چشمگیر و همچنین سواری بی نظیر طراحی کنند.

نسخه مفهومی رونمایی شده از کراس اوور الکتریکی تویوتا در نمایشگاه شانگهای یقینا تا حد زیادی به نسخه تولیدی نهایی نزدیک از نظر طراحی ظاهری و کابین نزدیک خواهد بود. با استناد به گزارش های پیشین، قرار است که این کراس اوور الکتریکی در ژاپن و در یک کارخانه مختص خودروهای الکتریکی تولید شود. لازم به ذکر است که تویوتا برای توسعه این خودرو با شرکت سوبارو نیز همکاری داشته و نسخه تولیدی آن مدتی پس پس از رونمایی مدل مفهومی در شانگهای در ابتدا به اروپا عرضه خواهد شد.

کراس اوور الکتریکی تویوتا

سخن پایانی

با توجه به لاک پشتی بودن روند توسعه محصول در کمپانی تویوتا، ما تصور می کنیم که اولین محصول تمام الکتریکی این خودروساز ژاپنی در حالتی خوشبینانه با فاصله زمانی دو ساله از الان به بازارهای جهانی عرضه می شود. این بدان معناست که خودرویی که قرار است در ماه آپریل طی نمایشگاه شانگهای رونمایی شود یک مدل مفهومی بوده که صرفا اشتراکات زیادی با نسخه تولیدی نهایی دارد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟