اخبار خودرو جهان
قابلیت پیمایش 50 کیلومتر مسافت در حالت الکتریکی

کیا سورنتو پلاگین هیبرید 2022 معرفی شد

دوشنبه - ۱ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
کیا سورنتو پلاگین هیبرید 2022

کیا نسل چهارم سورنتو را در سال 2020 به عنوان مدل 2021 رونمایی کرده بود. به همین دلیل سورنتوی جدید در از نظر ما هنوز تازه و مدرن به نظر می رسد؛ ولی با این وجود کیا یک نسخه تازه از سورنتو را به تازگی معرفی کرده که به پیشرانه الکتریکی سازی شده مجهز شده است. این مدل جدید که سورنتو پلاگین هیبریدی بوده یک کراس اوور هفت نفره خانوادگی اسپرت و لوکس محسوب می شود که می توان در فضاهای شهری مسافت محدودی را با آن به صورت تمام الکتریکی پیمود.

به گزارش خودرونویس، دلیل اینکه این مدل پلاگین هیبریدی را تازه تر نامیدیم این بوده که با اولین نگاه متوجه تفاوت های ظاهری محدودی در داخل و بیرون سورنتو پلاگین هیبریدی 2022 نسبت به مدل معمولی می شوید. لوگو جدید کیا روی جلوپنجره سورنتو پلاگین هیبرید و غربیلک فرمان نصب شده و به جز این دو تغییر سایر چیزها در خصوص این نسخه الکتریکی سازی شده دست نخورده باقی مانده است.

نمای عقب کیا سورنتو پلاگین هیبرید 2022

مشخصات فنی کیا سورنتو پلاگین هیبرید 2022

از آنجایی که این نسخه به پیشرانه پلاگین هیبریدی مجهز شده، یک درب برای شارژ باتری موتور الکتریکی در سمت شاگرد طراحی شده که به وسیله آن می توان پک باتری لیتیوم یونی 13.8 کیلووات ساعتی این خودرو را شارژ کرد. این باتری وظیفه تامین نیروی یک موتور الکتریکی این خودرو را بر عهده دارد که در کنار یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ فعالیت می کند. این سیستم هیبریدی روی هم رفته قادر به تولید 261 اسب بخار قدرت بوده و این نسخه پلاگین هیبریدی به صورت استاندارد دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک با قفل دیفرانسیل مرکزی است.

کنسول وسط کیا سورنتو پلاگین هیبرید 2022

برای سفرهای درون شهری کیا اعلام کرده که سورنتو پلاگین هیبریدی می تواند در حالت تمام الکتریکی مسافتی در حدود 50 کیلومتر را طی کند و در حالت پلاگین هیبریدی هم این اسیووی لوکس و جذاب مصرف سوختی معادل 2.98 لیتر به ازای 100 کیلومتر را دارد. همچنین زمانی که هر دو موتور الکتریکی و بنزینی سورنتو پلاگین هیبریدی فعالیت می کنند، این خودرو می تواند بیشینه مسافت 740 کیلومتر را طی کند. باید اظهار کنیم که این اعداد و ارقام اعلامی کارخانه هستند و ممکن است در عمل مقداری تفاوت داشته باشند. کیا ادعا کرده که سورنتو پلاگین هیبریدی بیشتر از هر اسیووی سه ردیف صندلی دیگری در بازار می تواند در حالت تمام الکتریکی مسافت طی کند که هنوز این ادعا توسط کارشناسان در حال بررسی است.

نمای عقب کیا سورنتو پلاگین هیبرید 2022

طراحی کابین کیا سورنتو پلاگین هیبرید 2022

کیا دوباره ادعا کرده که سورنتو پلاگین هیبریدی بیشتری فضای پا برای سرنشینان ردیف دوم را نسبت به تمام اسیووی های پلاگین هیبریدی بازار دارد. مدل پلاگین هیبریدی سورنتو تنها در نسخه های لوکس تر SX و SX پرستیج تولید می شود. این به معنی وجود سیستم ها و تکنولوژی های متعدد اعم از سیستم های کمکی راننده و ایمنی مختلف درون این خودرو است.

کابین کیا سورنتو پلاگین هیبرید 2022

در پشت فرمان این خودرو یک نمایشگر تمام دیجیتالی 12.3 اینچی اطلاعات مربوط به خودرو را به راننده نشان می دهد و در میان داشبورد هم یک نمایشگر لمسی 10.25 اینچی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی نصب شده است. تمامی صندلی های کیا سورنتو پلاگین هیبریدی نیز با چرم مصنوعی Syntex تودوزی شده اند.

 

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟