اخبار خودرو جهان
صفر تا 100 طی 3.2 ثانیه!

کوپرا UrbanRebel مفهومی رونمایی شد

شنبه - ۱۳ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
کوپرا urbanrebel

خودروی مفهوم UrbanRebel از کمپانی کوپرا نشان دهنده تفکر و ایده این برند برای تولید هاچبک های اسپرت و عملکردی بوده که امروز به صورت آنلاین معرفی شده و قرار است در نمایشگاه خودرو مونیخ 2021 به نمایش گذاشته شود. اگر از بال بزرگ عقب و رنگ بدنه این خودرو صرف نظر کنیم، کوپرا اظهار کرده که می توانیم از خودروی الکتریکی شهری Urban این کمپانی که قرار است در سال 2025 رونمایی شود، ایده بگیریم.

به گزارش خودرونویس، وین گریفین مدیرعامل کوپرا اظهار کرد که این خودروی مفهومی مسابقه ای به نوعی بیانگر زبان طراحی محصولات خیابانی آینده کوپرا بوده و به نوعی الهام بخش آنهاست. خودروی الکتریکی Urban نه تنها یک پروژه استراتژیک برای کوپراست، بلکه یک پروژه بسیار مهم برای گروه خودروسازی فولکس واگن محسوب شده و این شرکت قصد دارد که سالانه تعداد 500 هزار دستگاه از خودروی الکتریکی Urban را در کارخانه Martorell تحت برندهای مختلفی زیر پرچم فولکس واگن تولید کند.

نمای عقب کوپرا urbanrebel

کوپرا UrbanRebel روی پلتفرم کوتاه MEB ماژولار الکتریکی گروه خودروسازی فولکس واگن توسعه یافته است. این نسخه مفهومی رونمایی شده دارای کیت بدنه تهاجمی و یک جلوپنجره بزرگ در قسمت جلو بوده که با وجود الکتریکی بودن این خودرو، به هیچ وجه نیازی به وجود چنین جلوپنجره بزرگی برای عبور جریان هوا مانند خودروهای درونسوز در قسمت جلو نبود.

کوپرا urbanrebel

این خودرو به رینگ های آیرودینامیکی مجهز شده که المانی مثلقی شکل در پشت چرخ های جلویی نیز نصب شده است. در پروفیل عقب هم شاهد نصب گلگیرهای حجم پردازی شده و بسیار عریض هستیم. یک بال عقب بسیار بزرگ درست در پروفیل عقب و بعد از گلگیرهای عقب نصب شده است. این بال عقب بزرگ توسط یک پایه به سقف این خودرو نیز متصل شده و به قدری بزرگ بوده که چراغ های LED عقب را هم روی خود جا داده است.

نمای عقب کوپرا urbanrebel

روی بدنه این خودرو نقطه های زرد رنگی دیده می شود که دارای ابعاد مختلفی بوده و از کاپوت جلو شروع شده و به صورت قوسی از کنار خودرو عبور می کنند و به ستون عقب خودرو ختم می شوند. همچنین قسمت انتهایی گلگیرهای عقب نیز طراحی مشابهی با دیفیوزر این خودرو دارند.

کوپرا urbanrebel

مشخصات فنی کوپرا UrbanRebel

از نظر فنی کوپرا UrbanRebel مفهومی به یک پیشرانه الکتریکی مجهز شده که به صورت مداوم قادر به تولید 335 اسب بخار قدرت و به صورت لحظه ای قادر به تولید 429 اسب بخار قدرت است. این هاچبک الکتریکی جذاب به لطف این پیشرانه قدرتمند قادر است طی 3.2 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟