اخبار خودرو جهان
بر پایه نسخه مفهومی سئات توسعه یافت

کوپرا ال-بورن از راه رسید

جمعه - ۲۰ تیر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
کوپرا ال-بورن

سئات ال-بورن برای اولین بار در ماه مارس سال گذشته رونمایی شد، اما در آن زمان این خودرو یک مدل مفهومی تمام الکتریکی به حساب می آمد. ولی در این لحظه زیر برند اسپرت ساز سئات یعنی کوپرا نسخه تولیدی ال-بورن را معرفی کرده است. این نسخه تولیدی دارای نامی مشابه با نسخه مفهومی بوده و قرار است که در کارخانه Zwickau فولکس واگن (مالک کمپانی سئات) به تولید برسد.

طراحی ظاهری

به گزارش خودرونویس، از نظر ظاهری نسخه تولید شده توسط کوپرا ال-بورن چندین به روزرسانی نسبت به نسخه مفهومی تولید شده توسط سئات به خود دیده است. برخی از تغییرات شامل طراحی خشن تر پروفیل جلو، رینگ ها با تم دو رنگ و رکاب های برجسته تر هستند.

طراحی فضای داخل کابین در کوپرا ال-بورن نسبت به سئات تقریبا بدون تغییر باقی مانده، ولی مواد اولیه به کار رفته درون آن تغییراتی داشته است. کوپرا سعی کرده از مواد اولیه قابل بازیافت در تولید المان های مختلف کابین استفاده کند و صندلی هایی اسپرت تر نسبت به نمونه سئات برای این خودرو نصب کرده که بدن راننده و سرنشین را به خوبی در بر می گیرند. همچنین فرمان جدیدی نیز توسط کوپرا برای ال-بورن نصب شده است.

نمای جلو کوپرا ال-بورن

مشخصات فنی

در پشت ظاهر آشنای کوپرا ال-بورن، یک پک باتری لیتیوم یونی 77 کیلووات ساعتی نصب شده که در حالت شارژ کامل این خودرو را قادر به پیمودن بیشینه مسافت 500 کیلومتر می سازد. این خودرو به لطف بهره بردن از تکنولوژی شارژ سریع قادر است تنها طی مدت زمان 30 دقیقه شارژ لازم برای پیمودن مسافتی معادل 260 کیلومتر را در پک باتری خود دخیره کند.

نکته مهم دیگری که در خصوص این هاچ بک الکتریکی وجود دارد، عملکرد مناسب و فراتر از تصور آن است. طبق گفته کوپرا، ال-بورن قادر است طی 2.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 50 کیلومتر بر ساعت دست یابد. مهندسین کوپرا سیستمی به نام کنترل داینامیک شاسی را نیز برای ال-بورن نصب کرده اند که به موجب آن این خودرو قادر است شرایط جاده و مسیر پیش رو را بسنجند و با توجه به مسیر و جاده، داینامیک رانندگی و خودرو را به صورت اتوماتیک تغییر دهد تا بهترین سواری و همچنین بهترین عملکرد برای آن به ارمغان آید.

کابین کوپرا ال-بورن

کوپرا در این لحظه مشخصات مربوط به قدرت تولیدی، گشتاور و همچنین شتاب و نهایت سرعت این خودرو را اعلام نکرده، ولی انتظار می رود که طی ماه های آینده و با نزدیک شدن به زمان عرضه و ورود به بازار ال-بورن، جزییات بیشتری از عملکرد این خودرو منتشر شود.

رینگ کوپرا ال-بورن

وین گریفیتز مدیرعامل کمپانی کوپرا در خصوص ال-بورن اظهار کرد:

کوپرا ال-بورن تمامی خصوصات برند کوپرا را به نمایش می گذارد و ما موفق شدیم که نسخه مفهومی اصلی این خودرو را به یک سطح بالاتر از استایل اسپرت و داینامیک برسانیم و اجزای فنی و تکنولوژی های به کار رفته در آن را بازمهندسی و طراحی کردیم.

وی در ادامه بیان کرد که کوپرا ال-بورن یکی از خودروهایی است که ثابت کرد ترکیب الکتریکی سازی با ویژگی های اسپرت و عملکردی در یک خودرو می تواند مثبت و اثربخش باشد.

کوپرا قصد دارد که هاچ بک الکتریکی ال-بورن را در سال 2021 راهی بازارهای جهانی کند. ولی زمان دقیقی برای آن مشخص نکرده است.

 

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟