اخبار خودرو جهان
قدرتمندترین محصول خیابانی کوپرا

کوپرا فورمنتور VZ5 رونمایی شد

سه شنبه - ۵ اسفند ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
کوپرا فورمنتور VZ5

زیربرند عملکردی کمپانی سئات یعنی کوپرا سومین سال فعالیت خود را با معرفی قدرتمندترین خودروی خیابانی خود آغاز کرده است. این خودرو که از صفر تا 100 آن توسط کوپرا طراحی شده، کراس اووری اسپرت به نام فورمنتور VZ5 بوده که از پیشرانه 2.5 لیتری پنج سیلندر خطی آئودی که روی بسیاری از محصولات اسپرت و عملکردی این شرکت با نشان RS مانند RS Q3 و TT RS نصب شده، بهره گرفته است.

مشخصات فنی کوپرا فورمنتور VZ5

به گزارش خودرونویس، پیشرانه پنج سیلندر 2.5 لیتری آئودی در کوپرا فورمنتور VZ5 قادر به تولید بیشینه قدرت 385 اسب بخار و بیشینه گشتاور 480 نیوتن متر است. جهت مقایسه بیان می کنیم که این پیشرانه بیشینه گشتاوری برابر با نمونه نصب شده در آئودی RS Q3 معمولی واسپرتبک تولید می کند؛ اما نمونه نصب شده این پیشرانه در آئودی با 395 اسب بخار قدرت، مقداری قدرتمندتر است. کوپرا فورمنتور VZ5 نیز همانند آئودی RS Q3 با سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک و گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه بازار عرضه می شود.

نمای عقب کوپرا فورمنتور VZ5

قدرتمندترین عضو سبد محصولات کوپرا قادر است طی 4.2 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که 0.3 ثانیه نسبت به آئودی RS Q3 سریع تر است؛ ولی بیشینه سرعت قابل پیمایش هر دو خودرو به صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. ماکزیمم قدرت تولیدی این پیشرانه در 5700 دور بر دقیقه و ماکزیمم گشتاور تولیدی آن در 2250 دور بر دقیقه در دسترس راننده قرار دارد.

نمای جانبی کوپرا فورمنتور VZ5

استایل ظاهری کوپرا فورمنتور VZ5

این نسخه قدرتمند فورمنتور، 10 میلی متر فاصله کمتری از سطح زمین نسبت به مدل استاندارد 306 اسب بخاری فورمنتور دارد. همچنین فورمنتور VZ5 به رینگ های 20 اینچی و دیسک های ترمز بزرگتر نسبت به مدل معمولی مجهز شده است. پشت این رینگ های مسی رنگ، دیسک های ترمز 18 اینچی با کالیپرهای ترمز شش پیستونه Akebono مسی رنگ نصب شده اند. همچنین سبک طراحی اگزوزهای کوپرا فورمنتور VZ5 نیز مشابه نمونه نصب شده روی محصولات F اسپرت لکسوس بوده که ترکیب آن با دیفیوزر تهاجمی و تریم کربنی اطراف آن، چهره زیبایی به این نسخه قدرتمند فورمنتور بخشیده است.

اگزوز کوپرا فورمنتور VZ5

کوپرا قصد دارد که تنها هفت هزار دستگاه از فورمنتور VZ5 را آن هم تنها به صورت چپ فرمان تولید کند. این خودروساز بنا دارد که سفارش گیری برای تولید این کراس اوور قدرتمند را از سه ماه پایانی سال 2021 آغاز کند و برچسب قیمت دقیق آن نیز در همان زمان مشخص خواهد شد. در بازار اسپانیا، نسخه ضعیف تر فورمنتور VZ با پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با 306 اسب بخار قدرت، قیمتی در حدود 54 هزار و 666 دلار دارد؛ بدین ترتیب دور از ذهن نیست که نسخه VZ5 قدرتمندتر قیمتی در حدود 73 هزار دلار داشته باشد.

کابین کوپرا فورمنتور VZ5

بدین ترتیب نسخه VZ5 کوپرا فورمنتور با وجود افزایش چشمگیر قیمت نسبت به مدل VZ، باز هم از نظر قیمتی یک پله نسبت به آئودی RS Q3 با برچسب قیمت 90 هزار دلاری ارزان تر است. تولید محدود کوپرا فورمنتور VZ5 بدین معناست که آئودی نگران بود که فروش این خودرو روی آمار فروش کراس اوور RS Q3 تاثیر منفی داشته باشد.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟