اخبار خودرو جهان
قادر به پیمایش 322 کیلومتر در حالت شارژ کامل

کامیونت برقی بولینگر B4 معرفی شد

شنبه - ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
کامیونت برقی بولینگر B4

شرکت بولینگر امروز کامیونت برقی B4 را معرفی کرده که یک کامینت باری تمام برقی کلاس 4 بوده که با تمامی محصولات قبلی طراحی شده توسط این شرکت متمایز است. این کامیونت بدون دماغه بوده و دارای باتری های ماژولار و اکسل سالید عقب با موتور برقیست. کامیونت برقی گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در سیستم های حمل و نقل درون شهری با هدف کاهش آلایندگیست.

به گزارش خودرونویس، رابرت بولینگر مدیرعامل و موسس این شرکت اظهار کرد که کامیونت بدون دماغه B4 یک تغییر رادیکال نسبت به کانسپت قبلی ما محسوب می شود. هدف پشت این تغییر طراحی عرضه یک محصول مطابق با نیاز و تمایل مشتریان و متناسب با سلیقه آنها بوده است.

به گفته بولینگر کامیونت های بدون دماغه به دلیل دارابودن دید به مراتب بهتر نسبت به جلو و همچنین بیشتر شدن طول فضای بار در پشت کابین طرفداران به مراتب بیشتری نسبت به کامیونت های دماغه دار دارند. این نوع کامیونت ها شعاع گردش به مراتب کمتری هم نسبت به کامیونت های دماغه دار دارند و همین موضوع آنها را برای استفاده در فضاهای شهری مناسب تر کرده است.

کامیونت برقی بولینگر B4

کامیونت برقی B4 بولینگر شعاع گردشی معادل 12.49 متر دارد که کمتر از تمام کامیونت هایی بوده فاصله بین دو محوری در محدوده بولینگر B4 دارند. این شعاع گردش کم باعث شده که کامیونت بولینگر B4 داینامیک رانندگی بهتری داشته باشد و فرمانپذیری آن در فضاهای باریک شهری بهتر از رقبا باشد.

کامیونت برقی بولینگر B4

مشخصات فنی کامیونت برقی بولینگر B4

کامیونت بولینگر B4 دارای یک اکسل سالید و موتور الکتریکی روی آن در محور عقب بوده که این ترکیب مناسب تحمل وزن های بالا رایج در کامیونت های باری کلاس 4 است. این کامیونت دارای ساختار برقی 800 ولتی بوده و دارای باتری لیتیوم آهن فسفات است. بسته به نیاز مشتری، کامیونت بولینگر B4 می توانند به یک یا دو باتری مجهز باشد که نسخه مجهز به یک پک باتری قادر به پیمایش 161 کیلومتر در حالت شارژ کامل و نسخه مجهز به دو پک باتری قادر به پیمایش 322 کیلومتر در حالت شارژ کامل است.

کامیونت برقی بولینگر B4

شرکت بولینگر ادعا کرده که کامیونت برقی بولینگر B4 واجد شرایط دریافت سوبسید برای خودروهای تجاریست. سوبسیدها و مشوق های مالیایی از جمله اقداماتی بوده که دولت ها برای سازندگان خودروهای برقی و مشتریان آنها در نظر گرفته اند که تا فروش و استقبال از این خودروها بیشتر شود. این سوبسید برای کامیونت برقی بولینگر B4 می تواند تا 30 درصد و ارزش آن چیزی معادل 40 هزار دلار هم باشد!

کامیونت برقی بولینگر B4

شرکت بولینگر پیشتر دو اسیووی B1 و B2 و پیکاپ را معرفی کرده بود. بولینگر از هم اکنون تولید کامیونت برقی B4 را آغاز کرده و قصد دارد که در آینده نزدیک نسخه های سنگین وزن تر کلاس 5 و کلاس 6 باری کامیونت برقی بولینگر را نیز تولید کند.

شرکت بولینگر موتورز از سال 2015 در حال توسعه تراک های برقی متوسط است. با توجه به اشراف مهندسی کامل این برند به دسته خودروهای تجاری کلاس 4 تا 6 و گستردگی زنجیره تامین آنها، می توان انتظار داشت که به زودی این کامیونت برقی به بازار عرضه خواهد شد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟