اخبار خودرو جهان
استفاده از مواد بازیافتی با کیفیت به جای چرم

ولوو تودوزی چرمی را کنار می گذارد

یکشنبه - ۴ مهر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
ولوو C40 Recharge

زمانی که ولوو C40 Recharge 2022 الکتریکی در ماه مارس رونمایی شد، با اتفاقات عجیب زیادی همراه شد. یکی از جالبترین این اتفاقات این بود که ولوو C40 که دومین محصول تمام الکتریکی این کمپانی سوئدیست، تنها به صورت آنلاین فروش می رسد. ویژگی جالب دیگر ولوو C40 Recharge که در قامت یک خودروی الکتریکی لاچکریست این بوده که حتی یک سانتی متر هم از پوشش چرمی برای تودوزی کابین و ادوات مختلف این خودرو استفاده نشده است.

به گزارش خودرونویس، عدم تمایل ولوو در استفاده از چرم و تودوزی چرمی تنها به C40 Recharge محدود نمی شود؛ بلکه این خودروساز سوئدی در بیانیه ای اظهار کرده که خودروهای الکتریکی که در آینده توسط این برند عرضه می شود دارای تودوزی غیر چرمی هستند. به گفته ولوو این تصمیم کاملا با موازین اخلاقی برای رفاه و حقوق حیوانات در دنیا مطابقت دارد و باعث می شود که دیگر تجارت چرم و پوست حیوانات رفته رفته متوقف شود.

تودوزی غیر چرمی ولوو C40 Recharge

همچنین ولوو در ادامه بیان کرده که از سال 2030 تمامی محصولات این کمپانی بدون تودوزی چرمی خواهند بود؛ همچنین ولوو قصد دارد که از این سال به بعد تنها خودروهایی الکتریکی را به بازار عرضه کند و دیگر تولید خودروهایی با پیشرانه درونسوز بنزینی یا دیزلی را متوقف کند.

نمای عقب ولوو C40 Recharge

تودوزی جایگزین چرم

ولوو به جای استفاده از پوست گاو و سایر حیوانات برای تولید چرم تودوزی کابین و صندلیها، از مواد پایدار و با کیفیتی که از منابع بازیافتی تهیه شده اند، استفاده خواهد کرد. یکی از این مواد Nordico نام دارد که یک ماده داخلی جدید بوده که توسط ولوو تولید شده است. ماده Nordico دارای حالتی بافتدار بوده که از مواد بازیافتی مانند بطریهای پلاستیکی و مواد طبیعی موجود در جنگل های فنلاند و سوئد و همچنین چوب پنبه است. قرار است که از این ماده در تودوزی و تولید تریم داخلی نسل بعدی محصولات ولوو استفاده شود.

کابین ولوو C40 Recharge

البته ولوو همچنان به صورت آپشنال تودوزی از جنس پشم را برای صندلی ها و برخی از ادوات کابین ارائه می دهد؛ ولی این پشم مورد نظر را تنها از منابع معتبر و تامین کنندگانی تهیه می کند که مورد تایید خود بوده و به حقوق حیوانات احترام می گذارند.

این تصمیم ولوو برای تولید تودوزی غیر چرمی و عدم تمایل در استفاده از چرم برای تزیین کابین از جاشی شروع می شود که این خودروساز نگران تاثیرات منفی زیست محیطی گسترش سریع دامداریها برای تامین چرم و نابودی جنگلها بود. LiveStock تخمین زده که 14 درصد گازهای گلخانه ای تولید شده در جهان به دلیل فعالیت های انسانی بوده که اکثریت آن توسط دامداریهای صنعتی و بزرگ تولید می شود.

نمای جانبی ولوو C40 Recharge

جدا از این اقدام، ولوو قصد دارد که تا سال 2025، مقدار 25 درصد از مواد مورد استفاده از خودروهای جدید را از چرخه بازیافت و مواد طبیعی زیست محیطی تامین کند. این شرکت همچنین از تامین کنندگان خود می خواهد که از همان سال تا 100 درصد از انرژی تجدیدپذیر استفاده کنند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟