اخبار خودرو جهان
توقف تولید پیشرانه های درونسوز تا 2030

ولوو C40 الکتریکی Recharge 2022 رونمایی شد

چهارشنبه - ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
ولوو c40 الکتریکی 2022

امروز روز بسیار مهمی برای کمپانی خودروسازی ولوو بوده و دلیل آن صرفا رونمایی کراس اوور الکتریکی C40 Recharge نیست؛ بلکه این کمپانی خودروسازی سوئدی بیانیه مهمی را اعلام کرد. این خودروساز سوئدی به عنوان یکی از اعضای گروه خودروسازی جیلی چین شامل پل استار، لوتوس، پروتون و لینک اند کو، اعلام کرد که تا پایان دهه به تولید پیشرانه های درونسوز خاتمه می دهد. این بدان معناست که پس از سال 2030 دیگر هیچ خودروی درونسوزی توسط ولوو تولید نخواهد شد.

به گزارش خودرونویس، برای اینکه ولوو در مسیر الکتریکی شدن درست گام بردارد، باید تا سال 2030 سبد محصولات تمام الکتریکی خود را گسترش دهد و معرفی C40 Recharge گامی درست در این مسیر است. این کراس اوور الکتریکی در واقع نسخه کوپه XC40 Recharge بوده و دومین محصول الکتریکی این خودروساز سوئدی محسوب می شود.

نمای عقب ولوو c40 الکتریکی 2022

ولوو C40 Recharge دارای استایل اسپرت تر و شیب سقف بیشتری به خصوص در قسمت عقب نسبت به XC40 الکتریکی بوده که نشان دهنده ذات کوپه این خودرو است. در حالی که ولوو XC40 در دو مدل درونسوز و الکتریکی قابل سفارش بوده، کراس اوور C40 صرفا به صورت تمام الکتریکی راهی بازار می شود و خبری از نصب پیشرانه درونسوز برای آن نیست.

 

استایل ظاهری ولوو C40 Recharge

تفاوت میان دیزاین C40 و XC40 بیش تر از افزایش شیب سقف به منظور کوپه جلوه دادن C40 بوده است؛ بلکه ولوو در پروفیل جلو این خودرو به روزرسانی هایی اعمال کرد و چراغ های جدیدی با تکنولوژی پیکسل را نصب کرده است. همچنین سپر جلو هم به روزرسانی هایی به خود دیده و حال دارای چراغ های مه شکنی افقی است. همچنین در C40 شاهد امتداد یافتن چراغ های عقب تا قسمت های میانی درب فضای بار هستیم که با نمونه نصب شده روی ولوو XC40 کاملا متفاوت است. یکی از نکات جالب در خصوص این کراس اوور الکتریکی ولوو، فقدان تودوزی چرمی درون کابین بوده که برای اولین بار در یکی از محصولات مدرن ولوو صورت می گیرد.

نمای جانبی ولوو c40 الکتریکی 2022

مشخصات فنی ولوو C40 Recharge

از منظر مشخصات فنی، هر دو کراس اوور الکتریکی XC40 و C40 مشخصات یکسانی دارند. البته ارتفاع سقف C40 نسبت به XC40 حدود هفت سانتی متری کمتر شده؛ این در حالی بوده که طول و عرض آن مقداری رشد داشته است. همانند تمامی کراس اوور کوپه در این سگمنت، فضای سر سرنشین در ردیف عقب تقریبا به میزان چهار سانتی متر نسبت به مدل XC40 کاهش داشته است؛ ولی فضای بار این خودرو در قسمت جلو و عقب با XC40 برابری می کند.

کابین ولوو c40 الکتریکی 2022

قلب تپنده ولوو C40 از دو موتور الکتریکی و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک مشابه XC40 تشکیل شده است. این سیستم الکتریکی روی هم رفته قادر به تولید 402 اسب بخرا قدرت و 660 نیوتن متر گشتاور است. این کراس اوور الکتریکی با اتکا به این قدرت می تواند طی 4.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 180 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. لازم به یادآوری است که ولوو به منظور افزایش سطح ایمنی محصولات خود یک محدود کننده الکترونیکی سرعت روی تمامی محصولات خود در مرز 180 کیلومتر بر ساعت نصب کرده که مانع پیشرانه برای نشان دادن حداکثر توان خود در سرعت های بالاتر می شود.

ولوو C40 الکتریکی دارای یک پک باتری 78 کیلووات ساعتی بوده که 75 کیلووات ساعت آن قابل استفاده است. با در نظر گرفتن سیکل EPA این خودرو در حالت شارژ کامل بیشینه مسافت 338 کیلومتر را طی می کند و با در نظر گرفتن سیکل WLTP این خودرو در حالت شارژ کامل بیشینه مسافت 420 کیلومتر را طی می کند. بدین ترتیب ولوو C40 به دلیل آیرودینامیک بهتر نسبت به همزاد سنتی خود یعنی XC40، مسافت قابل پیمایش جزیی بیشتری را در حالت شارژ کامل دارد.

پشت آمپر ولوو c40 الکتریکی 2022

قابلیت های شارژ

در صورت استفاده از شارژر 11 کیلوواتی، حدود 8 ساعت زمان لازم است تا باتری ولوو C40 کاملا شارژ شود. در صورت اتصال به شارژر فست 150 کیلوواتی هم تا 80 درصد ظرفیت باتری ها طی 40 دقیقه شارژ می شود. ولوو در آینده به روزرسانی های نرم افزاری مختلفی را برای C40 عرضه می کند که با نصب آنها بیشینه مسافت قابل پیمایش این کراس اوور الکتریکی بهبودهایی را خواهد داشت.

نمای عقب ولوو c40 الکتریکی 2022

سخن پایانی

ولوو قصد دارد که تولید C40 الکتریکی را در کنار XC40 در کارخانه Ghent واقع در بلژیک از پاییز سال جاری آغاز کند. ولوو قصد دارد تا سال 2025 پنج خودروی الکتریکی دیگر را نیز رونمایی کند و اظهار کرده که تا آن سال نیمی از فروش این شرکت به خودروهای الکتریکی و نیمی دیگر به خودروهای پلاگین هیبریدی اختصاص خواهد داشت.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟