اخبار خودرو جهان
مجهز به پیشرانه الکتریکی

نسل جدید مینی کوپر S 2023

شنبه - ۲۰ آذر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
مینی کوپر s 2023

مینی ماه گذشته بود که تیزر نسل جدید کوپر را منتشر کرد؛ ولی حال دست این شرکت در خصوص نسل جدید مینی کوپر رو شده؛ چراکه یکی از کاربران اینستاگرام به صورت غافلگیرانه ای تصاویر نسخه پروتوتایپ نسل جدید مینی کوپر را بدون هیچ استتاری در اکانت خود منتشر کرده است. این تصاویر واقعی به نظر می رسند و تصاویر فوتوشاپ شده و جعلی نیستند و نسخه اسپرت و قدرتمندتر S این خودروی هاچبک را به ما نشان می دهند.

به گزارش خودرونویس، حرف S مینی کوپر که روی درب فضای بار عقب نصب شده به رنگ سبز بوده و ما در این نسخه دو خروجی اگزوز در قسمت میانی سپر عقب مشابه چیزی که در نسل فعلی این خودرو وجود دارد را مشاهده نمی کنیم. فقدان خروجی اگزوز در عقب در کنار حذف جلوپنجره باز رایج در خودروهای درونسوز می تواند نشان از این باشد که مینی کوپر S جدید موجود در این تصاویر دارای قلب تپنده الکتریکیست.

مینی کوپر s 2023

سبک طراحی پروفیل جلوی این خودرو کاملا برایمان آشناست و شاهد استفاده از دو چراغ دایره ای شکل بزرگ هستیم؛ ولی چراغ های مه شکن از درون سپر این خودرو حذف شده اند و به طور کلی سپر طراحی ساده تر و مینیمال تری نسبت به نسل فعلی این خودرو دارد.

به محض مشاهده عکس پروفیل عقب این خودرو کاملا شوکه شده و متوجه می شویم که مینی با انتشار تیزر استتار شده نسل جدید کوپر کاملا ما را گمراه کرده بود. در آن تصاویر مینی سعی کرد به ما نشان دهند که کوپر جدید دارای چراغ های عقب مشابه با مدل های فعلیست؛ ولی با لو رفتن این تصاویر متوجه شدیم که استایل چراغ های عقب مینی کوپر S جدید کاملا از نسل قبل خود متمایز است. چراغ های عقب مینی کوپر S جدید حالتی ذوزنقه ای شکل دارند و توسط یک نوار مشکی براق به یکدیگر متصل شده اند که همین تم مشکی رنگ در زیر چراغ ها نیز اجرا شده است. روی این نوار مشکی براق عریض که سرتاسر درب فضای بار را گرفته، عبارت Cooper S نصب شده است.

مینی کوپر s 2023

با وجود اینکه هیچ استتار و کاوری روی بدنه به منظور مخفی کاری وجود ندارد، ولی عبارت Cooper S حالتی تیره هم در جلو و هم در عقب دارد. به نظر می رسد که این خودرو دارای پنل های بدنه نسخه تولیدیست و دوربین دید عقب آن هم در زیر نوار مشکی عقب بین دو چراغ جانمایی شده است.

اما داستان اینجا متوقف نمی شود و این عکاس پیگیر نگاهی هم به داخل کابین انداخته که طراحی مینیمال داشبورد مینی کوپر S جدید را مشاهده کرده است. به نظر نمی رسد که این خودرو نمایشگر دیجیتالی در پشت فرمان داشته باشد، ولی به هد آپ دیسپلی مجهز شده است. در قسمت میانی داشبورد هم یک نمایشگر منحنی شکل بزرگ نقش نمایشگر سیستم مالتی مدیا را ایفا می کند.

مینی کوپر s 2023

اینگونه به نظر می رسد که هنوز چندین کلید فیزیکی در زیر دریچه های سیستم تهویه مطبوع این خودرو قرار دارند که می توانند به عنوان میانبر برای دسترسی سریع به برخی تنظیمات یا حتی برای سیستم تهویه مطبوع باشند.

مینی کوپر s 2023

سخن پایانی

در حالیکه این تصاویر نسخه هاردتاپ مینی کوپر S مدل 2023 را به ما نشان می دهند، این خودروساز انگلیسی تایید کرده که در سال 2025 نسخه کانورتیبل این هاچبک جذاب را نیز عرضه می کند. این تصاویر نسخه S را به ما نشان می دهند، ولی مدل جذابتر جان کوپر ورکز این خودرو هم در دست توسعه است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟