اخبار خودرو جهان
با انتشار تصاویر نسخه پروتوتایپ رسما تایید شد

مینی جان کوپر ورکز الکتریکی در دست توسعه است

چهارشنبه - ۱۲ آذر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
مینی جان کوپر ورکز الکتریکی پروتوتایپ

از شایعه تا واقعیت تنها یک ماه زمان برد. دقیقا دوم ماه نوامبر بود که شایعه شد مینی قصد دارد نسخه الکتریکی مینی جان کوپر ورکز را توسعه دهد؛ دو هفته پس از آن ب ام و در ویدیو رسمی معرفی اسیووی الکتریکی iNext، تیزری از این مینی الکتریکی مشاهده شد. حال امروز دوم دسامبر مشخص شده که مینی واقعا در حال توسعه نسخه الکتریکی جان کوپر ورکز بوده و گالری تصاویر نسخه پروتوتایپ این هاچبک الکتریکی قدرتمند را با بدنه ای مملو از استیکر منتشر کرده است.

به گزارش خودرونویس، مینی در این لحظه به بیان جزییان فنی و ظاهری در خصوص نسخه الکتریکی جان کوپر ورکز وارد نشده و تنها بیان کرده که این کمپانی در حال آماده شدن برای ورود به مرحله جدید توسعه این هاچبک الکتریکی قدرتمند است. معرفی این نسخه الکتریکی مینی جان کوپر ورکز به معنای اتمام دوره و زمان مینی های مجهز به پیشرانه درونسوز نخواهد بود؛ بلکه محصولات درونسوز همچنان نقش مهمی را در سبد محصولات این برند انگلیسی ایفا می کنند. در واقع مینی قصد دارد با معرفی جان کوپر ورکز الکتریکی و مدل درونسوز، همه را راضی نگه دارد.

نمای عقب مینی جان کوپر ورکز الکتریکی پروتوتایپ

استایل ظاهری

این نسخه پروتوتایپ مینی جان کوپر ورکز الکتریکی در تصاویر، به صورت گسترده بدنه آن با استیکر پوشانده شده؛ ولی مینی موفق نشده چیز زیادی از استایل ظاهری آن را پنهان کند. استایل ظاهری این هاچبک الکتریکی دقیقا همانطور است که انتظار می رفت؛ طراحی ظاهری این خودرو ترکیبی از استایل نسخه درونسوز جان کوپر ورکز و همچنین مینی کوپر SE الکتریکی است. مینی گلگیرهای حجم پردازی شده و همچنین اسپویلر بزرگ عقب نسخه درونسوز را در این مدل الکتریکی هم حفظ کرده؛ ضمن اینکه جلوپنجره بسسته و دیفیوزر بدون اگزوز در قسمت عقب نشان دهنده الکتریکی بودن ذات این خودرو است.

مینی جان کوپر ورکز الکتریکی پروتوتایپ

لازم به ذکر است که کمپانی مینی اولین برندی نبوده که اقدام به تلوید یک هاچبک الکتریکی اسپرت و قدرتمند می کند؛ بلکه رنو در سال 2017 نسخه E اسپرت زویی را معرفی کرد که قادر به تولید بیشینه قدرت 460 اسب بخار و گشتاور آنی 640 نیوتن متر بود که واقعا موشکی زمین به زمین محسوب می شد. البته باید اظهار کنیم که ما انتظار نداریم مینی جان کوپر ورکز الکتریکی تا این حد قدرتمند باشد، ولی یقینا به مراتب نسبت به مینی کوپر SE الکتریکی قدرتمندتر خواهد بود.

 

مشخصات فنی مینی کوپر SE

در حالی که هیچ اطلاعاتی نسبت به مشخصات فنی مینی جان کوپر ورکز الکتریکی نداریم، یادآوری ویژگی های مینی کوپر SE خالی از لطف نیست. این هاچبک الکتریکی به یک موتور الکتریکی مجهز شده که قادر به تولید 184 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور است. به لطف این موتور الکتریکی، کوپر SE قادر است طی 7.3 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 150 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

نمای عقب مینی جان کوپر ورکز الکتریکی پروتوتایپ

در این لحظه مشخص نیست که مینی در نسخه جان کوپر ورکز الکتریکی از یک موتور الکتریکی قدرتمندتر استفاده می کند یا اقدام به نصب دو موتور الکتریکی مجزا برای به ارمغان آمدن سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک می کند. با توجه به پیشرفت هایی که گروه خودروسازی ب ام و در زمینه توسعه باتری به دست آورده، انتظار می رود که بیشینه مسافت قابل پیمایش نیز افزایش یافته باشد. مینی کوپر SE به یک پک باتری 32.6 کیلووات ساعتی مجهز شده بود که به موجب آن در حالت شارژ کامل تنها می توانست 177 کیلومتر مسافت را طی کند. بدین ترتیب انتظار می رود که نسخه جان کوپر ورکز الکتریکی با نصب باتری پرظرفیت تر مسافت قابل پیمایش بیشتری داشته باشد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟