به گزارش خودرونویس، مینی کوپر جان کوپر ورکز GP در سال 2020 به عنوان پرچمدار نسخه های عملکردی نسل F56 مینی کوپر معرفی شد. این سومین نسخه GP مینی کوپر بوده که معرفی شدن آن بیانگر این موضوع بوده که طی آینده نزدیک نسل جدید مینی کوپر از راه خواهد رسید. این دقیقا همان سیاستی بوده که پورشه با معرفی سری 911 GT2 RS نیز اجرا می کند.

نمای عقب مینی کوپر جان کوپر ورکز GP

دو نسل قبلی مینی کوپر جان کوپر ورکز GP به دلیل هندلینگ بسیار بالا و داینامیک بسیار بالای رانندگی، تا حد زیادی مورد توجه طرفداران این برند و هاچبک های جذاب و عملکردی واقع شده بودند. ولی متاسفانه نسل سوم مینی کوپر جان کوپر ورکز GP به دلیل بهره بردن تنها از گیربکس اتوماتیک و فقدان گیربکس دستی که موجب کاهش لذت رانندگی و هیجان حین رانندگی می شود، کمتر مورد توجه طرفداران این برند قرار گرفت و نتوانست محبوبیتی مانند مدلهای پیشین را به دست آورد.

کابین مینی کوپر جان کوپر ورکز GP

ولی تیم Beek Auto Racing برای محبوبتر کردن این هاچبک جذاب دست به کار شد و یک پکیج تقویتی و بروزرسانی برای مینی کوپر جان کوپر ورکز GP عرضه کرده است. در ابتدا این شرکت تیونر به طور کامل سیستم تعلیق مدل استاندارد این خودرو را تغییر داده اند که باعث بهبود سواری و نرمتر شدن تعلیق این خودرو در حین رانندگی در جاده شده است. این کیت سیستم تعلیق توسط مهندسین شرکت هلندی کمپانی AST توسعه یافته که برای این خودرو کیت 5100 این شرکت نصب شده است.

اگزوز مینی کوپر جان کوپر ورکز GP

 

مشخصات فنی مینی کوپر جان کوپر ورکز GP Beek Auto

مینی کوپر جان کوپر ورکز GP در حالت استاندارد از پیشرانه B48 دو لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ب ام و بهره می برد که در حالت پایه قادر به تولید 306 اسب بخار قدرت است. ولی Beek Auto ریسینگ موفق شده توان این پیشرانه را به 330 اسب بخار افزایش دهد. همچنین برای انتقال قدرت به سطح زمین، از تایرهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 استفاده شده است. ضمن اینکه سیستم اگزوز Milltek برای این هاچبک اسپرت نصب شده تا صدای تولیدی پیشرانه نسبت به نسخه استاندارد بهبود یابد.

نتیجه یک مینی کوپر جان کوپر ورکز GP شده که بسیاری از نقص های نسخه استاندارد این هاچبک اسپرت دیگر در آن دیده نمی شود.

5 از 2 رای