اخبار خودرو ایران
اصالت ژاپنی ولی تولید هند

ملاقات با سوزوکی بالنو هاچبک وارداتی جذاب راسا موتور

عکاس: رویا بارانی
یکشنبه - ۲۴ دی ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه

سوزوکی بالنو یکی دیگر از خودروهای وارداتی جدیدی بوده که قرار است توسط شرکت راسا موتور به بازار ایران عرضه شود.

سوزوکی بالنو یکی دیگر از خودروهای وارداتی جدیدی بوده که قرار است توسط شرکت راسا موتور به بازار ایران عرضه شود. نسخه در نظر گرفته شده برای واردات نسل جدید سوزوکی بالنو بوده که نزدیک به یکسال پیش با تغییرات زیاد در بخش ظاهری و کابین و ساختار بدنه در بازار هند رونمایی شده بود. لازم به ذکر است که این خودرو در برخی از بازارهای جهانی با نام تویوتا گلانزا نیز عرضه می شود.

به گزارش خودرونویس، هرچند سوزوکی بالنو وارداتی راسا موتور در بازار ایران و هند یک هاچبک به نسبت لوکس محسوب می شود، اما در بازارهای جهانی یک هاچبک کاملا اقتصادی است. سوزوکی این خودرو را به عنوان نسل جدید و متمایز از نسل پیشین معرفی کرده، اما به نظر می رسد که پلتفرم آن با نسل قبلی مشترک باشد و تنها دستی به سر و روی آن به منظور بروزرسانی کشیده شده است.

طراحی ظاهری سوزوکی بالنو وارداتی

در پروفیل جلو شاهد نصب یک جلوپنجره بزرگتر از نسل قبل هستیم که از دو طرف با چراغ های بازطراحی شده و همچنین LEDهای روشنایی در روز سه نقطه ای احاطه شده است. مه شکن های بزرگتر جلو و همچنین گرافیک C شکل چراغ های عقب سوزوکی بالنو را از نسل قبل متمایز کرده اند، ولی ظاهر کلی مشابه نسخه پیشین باقی مانده است. به طور کلی طراحی ظاهری این خودرو در نمای جلو جذابیت بیشتری نسبت به قسمت عقب دارد و نمره قابل قبولی را به نسبت هاچبک های قدیمی موجود در بازار ایران کسب می کند.

داخل کابین سوزوکی بالنو

در کابین سوزوکی بالنو وارداتی راسا موتور یک نمایشگر لمسی 9 اینچی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی در بالاترین قسمت داشبورد نصب شده که دریچه های سیستم تهویه مطبوع پایین تر از آن و در میان داشبورد تعبیه شده اند. با وجود اینکه سوزوکی بالنو خودروی ارزان قیمتی محسوب می شود، ولی دارای تجهیزات لوکسی مانند دوربین دید 360 و حتی هد آپ دیسپلی است. به لطف تودوزی جدید صندلی ها، سواری این خودرو به مراتب از نسل قبل راحت تر شده و با عایق بندی جدیدی که برای کابین انجام شده میزان نویز ورودی به کابین نیز کمتر شده است. برای سرنشینان ردیف عقب هم پورت USB و دریچه سیستم تهویه مطبوع به این خودرو اضافه شده که برای یک هاچبک با این ابعاد بسیار قابل قبول است.

مشخصات فنی سوزوکی بالنو وارداتی راسا موتور

راسا موتور قصد دارد سوزوکی بالنو را با یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر با 105 اسب بخار قدرت و 138 نیوتن متر گشتاور وارد کند. نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس اتوماتیک چهار سرعته بدون امکان تعویض دستی دنده ها به چرخ های جلو منتقل می شود. این همان موتور و گیربکسی بوده که روی سوزوکی سیاز سدان وارداتی راسا موتور نیز نصب شده است. سیستم تعلیق سوزوکی بالنو برای تحمل ناهمواری های عجیب خیابان های هند طراحی شده و که اتفاقا نیاز به چنین تعلیقی برای خیابان های عجیب تر تهران کاملا حس می شد. دیسک های ترمز 14 اینچی نیز به خوبی از پس متوقف کردن این خودرو بر می آیند.

سوزوکی بالنو وارداتی یک هاچبک کامپکت جمع و جور بوده و طول و عرض ارتفاعی به ترتیب معادل 3990، 1745 و 1485 میلی متر دارد. این خودرو با این مشخصات قادر است طی حدود 11 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی حدود 5.4 لیتر بنزین مصرف می کند که بسیار مناسب است.

سوزوکی تا این لحظه بیش از یک میلیون دستگاه از هاچبک بالنو را در بازار هند فروخته که نشان از محبوبیت بالای این هاچبک در این کشور دارد. لازم به ذکر است که سوزوکی بالنو در آفریقا با نام تویوتا استارلت هم شناخته می شود و در آنجا نیز خودروی بسیار محبوبی است.

 

امکانات ایمنی و رفاهی

سوزوکی بالنو با وجود اینکه یک هاچبک اقتصادی محسوب می شود، اما امکانات ایمنی و رفاهی قابل توجهی دارد. این خودرو دارای شش کیسه ایمنی هوا، ترمز ضد قفل، دوربین دید 360 درجه، آینه الکتروکرومیک، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، تنظیم فرمان به صورت دستی در 4 جهت، سیستم پایش فشار باد تایرها، فرمان برقی با کلیدهای کنترلی، رینگ های آلومینیومی 16 اینچی، چراغ های تمام LED جلو، سنسور نور، نمایشگر مالتی مدیا 9 اینچی با قابلیت نمایش اطلاعات تلفن همراه، هد آپ دیسپلی و … است. اما نبود امکاناتی مانند سانروف برقی یا فقدان ترمز دیسکی در چرخ های عقب در این خودرو حس می شود.

قیمت سوزوکی بالنو

راسا موتور هنوز قیمت قطعی سوزوکی بالنو وارداتی را اعلام نکرده، اما تصور می کنیم که این هاچبک اقتصادی در بازار ایران قیمتی در حدود 1.5 میلیارد تومان داشته باشد.

برای بازکردن گالری، روی تصاویر کلیک کنید.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟