اخبار خودرو ایران
خودروهای اسپرت چینی به ایران رسیدند

معرفی GAC GS3 توسط شرکت راسا موتور

عکاس: علی مرادزاده
سه شنبه - ۱۲ دی ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه

شرکت راسا موتور اخیراً از محصول وارداتی خود با نام GAC GS3 رونمایی کرد. این خودرو ظاهر اسپرتی دارد و از لحاظ مشخصات فنی، می‌تواند در رده بالاتری نسبت به سایر محصولات چینی قرار بگیرد.

 شرکت راسا موتور اخیراً از محصول وارداتی خود با نام GAC GS3 رونمایی کرد. این خودرو ظاهر اسپرتی دارد و از لحاظ مشخصات فنی، می‌تواند در رده بالاتری نسبت به سایر محصولات چینی قرار بگیرد.

 

ویدیوی معرفی جی ای سی GS3

 

به گزارش خودرونویس،خودروهای جدید جی ای سی که قرار است به زودی به بازار خودرو ایران عرضه شوند به واسطه طراحی خاص و منحصر به فرد خود بخت زیادی برای موفقیت در بازار خواهند داشت. به گونه ای که سبک طراحی این خودرو متناسب با سلیقه و انتخاب بسیاری از مشتریان ایرانی است و انتظار می رود حرف های فراوانی برای گفتن داشته باشد.

شرکت خودروسازی GAC را بهتر بشناسید

شرکت خودروسازی جی ای سی به عنوان تولیدکننده که با نام گوانگژو اتومبیل گروپ نیز شناخته می‌شود در سال 1997 تأسیس شد. این شرکت خودروسازی طی سالهای گذشته و همزمان با برپایی نمایشگاههای خودرو در شهرهای پکن و شانگهای همواره در کانون توجه ناظران جهانی صنعت خودرو بوده و با توجه به رشد شتابنده تولید و دستیابی به اصالت طراحی همواره زبانزد بوده است.

این شرکت درحال حاضر دهمین خودروساز برتر چینی است که با توجه به تولید طیف گسترده‌ای از خودروهای باکیفیت و مقرون به‌صرفه رشد بالایی دارد و اکنون سودای رقابت با دیگر برندهای هموطن خود در بازار خودرو ایران را دارد. شرکت راسا موتور که در زمینه تأمین قطعات خودرو فعال بود، با واردات محصولاتGAC  قصد دارد به رقابت با سایر واردکننده بپردازد.

GS3 یکی از اولین محصولات راسا موتور محسوب می‌شود که احتمالاً طی هفته‌های آینده وارد سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی خواهد شد. نکته جالب توجه اینکه با توجه به پیشینه حضور این برند در بازار ایران بسیاری از افراد از این محصولات با عنوان گک یاد می کردند که در اصل این نوع تلفظ اشتباه بوده و شرکت راسا موتور در تلاش است تا با ترویج نامGAC  هویت اصلی این برند را در بازار خودرو ایران معرفی کند.

مشخصات فنی GAC GS3

شرکت راسا موتور با درک عمیقی از برندها و مدل های موجود در بازار خودرو ایران تلاش کرده است تا در انتخاب محصولات ابتدایی جی ای سی برای بازار خودرو ایران با تمرکز ویژه ای تصمیم گیری کند. به گونه ای که این خودرو به یک پیشرانه چهار سیلندر با حجم 1.5 لیتر و تکنولوژی TGDI مجهز شده که می‌تواند حداکثر قدرتی معادل 175 اسب‌بخار و گشتاور 270 نیوتن‌متر تولید کند. این پیشرانه به کمک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه تر (WDCT) قدرت تولیدی را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

ترکیب قوای محرکه فوق با وزن خالص حدوداً 1400 کیلوگرم می‌تواند جی ام سی GS3 را در عرض 7.5 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر در ساعت برساند. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 6.18 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است.

پیشرانه‌های توربوشارژ و GDI با حجم پایین پیشرانه می‌توانند قدرت مناسبی را تولید کنند؛ اما با توجه به حساسیت این پیشرانه‌ها به بنزین و میزان اکتان آن، باید از کیفیت بنزین استفاده شده در خودرو مطمئن بود.

طراحی ظاهری

به باور بسیاری از کارشناسان، GAC GS3 شرکت راسا موتور از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری به تویوتا CHR دارد و ابعاد این کراس‌اوور چینی نیز کمی بزرگ‌تر از رقیب ژاپنی خود است. جی ای سی GS3 طول 4410 میلی‌متر، عرض 1850 میلی‌متر و ارتفاع 1600 میلی‌متر دارد و فاصله محوری آن به 2650 میلی‌متر می‌رسد.

همان‌طور که اشاره شد، خطوط شکسته‌ای که در طراحی این کراس‌اوور به چشم می‌خورد شباهت بسیاری به محصول ژاپنی CHR دارد. در بخش جلوی خودرو ورودی بسیار بزرگ هوا دیده می‌شود که تلفیق آن با چراغ‌های LED کوچک و خطوط صاف و شکسته، حس جدیدی را به مصرف‌کننده القا می‌کند.

قسمت جانبی این کراس‌اوور چینی برخلاف بسیاری از رقبای چینی بازار شلوغ‌کاری‌های بخش جلو ادامه پیدا کرده و می‌توان گفت که این دو بخش هماهنگی خوبی باهم دارند. دستگیره‌های مخفی الکتریکی به همراه رینگ‌های 18 اینچی با طرح اسپرت و زیبا جزو دیگر مولفه‌های طراحی جی ای سی GS3 است.

در بخش پشت خودرو طراحی عجیب خودرو به اوج خود می‌رسد. علاوه‌بر خطوط عجیب و غریب در بدنه و چراغ‌های آن، یک اسپویلر در بالای شیشه عقب و دیفیوزر با حاشیه‌های نارنجی رنگ در دوطرف پایینی سپر به همراه دو خروجی اگزوز، طراحی بخش بیرونی این کراس‌اوور اسپرت را کامل می‌کند.

 

طراحی داخلی

با ورود به داخل کابین GAC GS3 می‌توان همان خطوط نارنجی رنگ با طراحی اسپرت را مشاهده کرد که از هماهنگی بخش بیرونی و داخلی این خودرو خبر می‌دهد. کلاستر خودرو دیجیتالی و نمایشگر 12.3 اینچی در بخش میانی کنسول به چشم می‌خورد. کانال تهویه با کروم‌کاری حاشیه‌ها و دکمه‌های مربوط به تنظیمات سیستم تهویه با دکمه‌های فیزیکی در قسمت پایین نمایشگر قرار دارند.

اهرم تعویض دنده خودرو نیز به صورت الکتریکی طراحی شده است که حالت تعویض دنده تیپ‌ترونیک ندارد. متریال استفاده شده در داخل کابین GS3 GAC راسا موتور به طور کلی قابل قبول بوده و در بسیاری از قسمت‌ها پلاستیک نرم به چشم می‌خورد.

یکی از ایرادات قسمت داخل کابین این کراس‌اوور، فضای نه‌چندان جادار ردیف دوم است که می‌تواند در مسافرت‌های طولانی آزاردهنده باشد.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

کراس‌اوور وارداتی راسا موتور از امکانات ایمنی و رفاهی قابل قبولی برخوردار است. از جمله امکانات ایمنی این خودرو می‌توان به کروزکنترل تطبیقی، ایربگ‌های جانبی جلو و پرده‌ای، کنترل کشش و پایداری، ترمز اضطراری خودکار، دوربین 360 درجه، محدودکننده هوشمند سرعت رادار بین خطوط، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو، رادار تابلوخوان، رادار کمکی ترافیک (TJA)، کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، ترمز پارک برقی و اتوهلد اشاره کرد.

همچنین در بخش رفاهی، GAC GS3 دارای امکاناتی همچون سنسور نور و باران، تظیم 6 حالته برقی صندلی راننده، نوربالای هوشمند، ورود و استارت بدون کلید، سانروف پانورامیک با آفتاب‌گیر الکتریکی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سنسور فشار باد تایرها، شارژر وایرلس تلفن همراه، درب صندوق عقب برقی و استارت خودرو از راه دور است.

 

قیمت جی ای سی GAC GS3

این شرکت در سال 2023 بیش از 1.5 میلیون دستگاه خودرو در سرتاسر جهان به فروش رساند و موفق شد محصولات خود را به بیش از 30 کشور جهان صادر کند.

اولین نسخه وارداتی راسا موتور تیپ R استایل GAC GS3 است که یکی از گران‌ترین نسخه‌های این خودرو به شمار می‌رود و در بازار فیلیپین با قیمت 21 هزار و 500 دلار به فروش می‌رسد. در صورتی که این کراس‌اوور اسپرت چینی قیمت‌گذاری مناسبی در بازار ایران داشته باشد، می‌تواند رقیب جدی برای محصولاتی همچون لاماری ایما، تیگو 8 پرومکس، دیگنیتی پرایم و سایر کراس‌اوورهای مونتاژی و وارداتی بازار محسوب شود.

برای بازکردن گالری، روی تصاویر کلیک کنید.
5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟