اخبار خودرو جهان
پیش نمایشی از نسل آینده

ماشین تویوتا تاکوما هم الکتریکی می شود

پنجشنبه - ۲۵ آذر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
پیکاپ تویوتا تاکوما الکتریکی

در حاشیه انتشار تصاویر 15 الکتریکی از برند تویوتا و لکسوس، یکی از خودروهایی که تویوتا کمتر صحبتی در خصوص آن کرده، همین پیکاپیست که در تصویر مشاهده می کنید که به احتمال زیاد آینده تویوتا تاکوما را نمایش داده است. با وجود پنهان کاری تویوتا، چند تصویر خوب از این پیکاپ از زوایای مختلف منتشر شده که دید خوبی نسبت به استایل ظاهری این خودرو به ما می دهد.

به گزارش خودرونویس، با توجه به ابعاد این پیکاپ می توان حدس زد که اندازه آن چیزی در حد تویوتا تاکوماست. استایل ظاهری این پیکاپ الکتریکی تویوتا نیز به تاکوما بی شباهت نیست؛ البته تفاوت هایی هم بین آنها وجود دارد. جلوپنجره این پیکاپ الکتریکی تقریبا حالتی بسته دارد و یک نوار افقی باریک در بالا و پایین آن برای عبور جریان هوا تعبیه شده است. برای از سادگی خارج کردن پنل جلوپنجره نیز طرحی مشبک مانند روی پنل آن اجرا شده است.

چراغ های بروزرسانی شده جلو طراحی متفاوتی نسبت به نمونه نصب شده روی تاکوما دارند و در زیر آنها ورودی های هوای مصنوعی قرار داده شده است. قسمت پایینی پروفیل جلو طراحی ساده ای دارد. نکته جالب کانال عبوری هوا روی فندرهای مشکی رنگ نصب شده در آرک چرخ هاست که استایلی خشن تر به این پیکاپ الکتریکی بخشیده اند؛ ولی وجود آنها با توجه به سگمنت این خودرو هیچ لزومی نداشت! ستون A و سقف این پیکاپ الکتریکی نیز به رنگ مشکی طراحی شده اند که با رنگ بدنه متمایز باشند. متاسفانه در این لحظه هیچ تصویری از نمای عقب این خودرو منتشر نشده و نمی توان قضاوتی در خصوص دیزاین این قسمت داشت.

پیکاپ تویوتا تاکوما الکتریکی

تویوتا در خصوص مشخصات پیشرانه الکتریکی و همچنین پلتفرم این پیکاپ الکتریکی نیز مطلبی را عنوان نکرده؛ شایعه شده که این خودروساز ژاپنی تصمیم دارد نسل جدید پیکاپ تاکوما را روی پلتفرم TNGA-F توسعه دهد که در این صورت تاکومای جدید پلتفرم مشترکی با تویوتا لندکروزر سری 300 مدل 2022، پیکاپ فول سایز تویوتا تاندرا و لکسوس LX جدید خواهد داشت. این پلتفرم امکان پشتیبانی از الکتریکی سازی و نصب انواع پیشرانه الکتریکی را دارد و دور از ذهن نیست که تاکوما از آن استفاده کند.

نسل جدید تویوتا تاکوما هم اکنون در حال تست بوده و تصاویر جاسوسی منتشر شده از این خودرو همگی با کاورهای انبوه به منظور مخفی کاری پوشانده شده اند. شایعه شده که نسل جدید تویوتا تاکوما از یک پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ استفاده کرده و ظاهرا تویوتا قصد ادغام کرده هایلوکس و تاکونا را در یک محصول دارد تا هزینه های سربار تولید خود را کاهش دهد. به احتمال زیاد نسل جدید تاکوما یا هایلوکس در سال 2022 رونمایی می شود.

استراتژی توسعه محصول تویوتا به این صورت بوده که قرار است تا سال 2030 تعداد 30 خودروی الکتریکی راهی بازار کند و در آن سال به طور میانگین سالانه 3.5 میلیون دستگاه خودروی الکتریکی توسط این خودروساز ژاپنی فروخته خواهد شد. در سال 2035 هم 100 درصد سبد محصولات تویوتا را خودروهای الکتریکی در بر خواهند گرفت. این یک برنامه بسیار بلندپروازانه و بزرگ از خودروسازیست که نسبت به تولید خودروهای الکتریکی مقاومت از خود نشان می داد و مخالف این اقدام بود.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟