به گزارش خودرونویس، اگر قصد خرید یکی از این کمپرهای قدیمی و جذاب تویوتا را دارید، نمونه های سالم آن در بازارهای جهانی قیمتی بین 12 تا 13 هزار دلار دارند. ولی اگر به دنبال خرید یک نسخه مدرن از این کمپرهای جذاب تویوتا هستید، شانس با شما یار بوده و تویوتا یک کمپر بر پایه پیکاپ تاکوما به نام تاکوزیلا معرفی کرده که در طراحی آن از کمپرهای تولید شده با همکاری Chinook الهام گرفته است.

کمپر کلاسیک تویوتا Chinook

ویژگی های کمپر تاکوزیلا

این خودروساز ژاپنی کمپر تاکوزیلا تم رترواستایل را در نمایشگاه SEMA 2021 معرفی کرده است. در تصویر بالا کمپرهای کلاسیک تویوتا که با همکاری کمپانی Chinook توسعه یافته بود را مشاهده می کنید و در تصویر پایین نسخه نهایی شده کمپر تاکوزیلا که بر پایه پیکاپ تویوتا تاکوما توسعه یافته را مشاهده می کنید. این یک ادای دین به معنای واقعی محسوب می شود؛ البته که کمپر مدرن تاکوزیلا تا حد زیادی قابلیت های آفرودی و بیراهه نوردی بیشتری دارد و مانند نسخه های کلاسیک هرچه را که برای اقامت چند روزه در طبیعت به آن نیاز دارید را درون خود جا داده است. این کمپر روی سیستم تعلیق تویوتا تاکوما TRD استامدارد سوار شده و 5 سانتی متر نسبت به مدل استاندارد ارتفاع آن بیشتر شده که دلیل آن وزن زیاد روی چرخ های عقب به دلیل نصب کمپر بوده تا فاصله آن از سطح زمین مقدار کافی و رضایتبخشی باشد.

نمای جانبی تویوتا تاکوما تاکوزیلا کمپر

تویوتا قصد دارد که با تاکوزیلا تمام خاطرات جذاب و به یادماندنی کمپرهای Chinook را زنده کند؛ البته که در قالبی مدرن و تازه! همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید هیچ جزییاتی در کابین و فضای بیرونی دست نخورده باقی نمانده که نتیجه آن یک کمپر مدرن با استایل کلاسیک شده است. نکته مثبت این کمپر تاکوزیلا این بوده که پیکاپ پایه نسخه TRD اسپرت تاکوما با گیربکس دستی بوده که باعث شده در بیراهه نوردی بیشتر بتوان به آن اطمینان کرد.

کابین تویوتا تاکوما تاکوزیلا کمپر

باید اعتراف کرد که تویوتا تاکوما کمپر، یک خانه سیار یا کمپر کاربردی مدرن با تم کلاسیک است که تقریبا هرچیزی درون آن از جمله سینک ظرفشویی نیز تعبیه شده است. کمپر تاکوزیلا دارای فضای خوابی راحت، حمام کامل با دوش، سیستم تامین کننده آب گرم، آشپزخانه کامل و برای راحتی و آسایش بیشتر یک فضای برای دسترسی و عبور از کابین پیکاپ به فضای کمپر تعبیه شده است.

کابین تویوتا تاکوما تاکوزیلا کمپر

سخن پایانی

متاسفانه کمپر تاکوزیلا تویوتا تنها یک نمونه مفهومی بود و اگر به احیای کمپرهای جذاب ساخت Chinook دلبسته بودید باید اظهار کنیم که بهتر است به عکس های آن در نمایشگاه SEMA بسنده کنید!

منبع Motor1
5 از 1 رای