اخبار خودرو جهان
همزاد پریمیوم تویوتا bZ4X و سوبارو Solterra

ماشین لکسوس RZ 450e خودی نشان داد

چهارشنبه - ۲۴ آذر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
لکسوس rz 450e

در راستای انبوه خبرهایی که از تویوتا و لکسوس در خصوص توسعه خودروهای الکتریکی منتشر شده، اولین تصاویر رسمی از لکسوس RZ 450e منتشر شده که در واقع همزاد لوکس تر تویوتا bZ4X محسوب می شود. این خودرو یک عضو مهم از برنامه گسترده لکسوس در زمینه عرضه خودروهای الکتریکیست.

به گزارش خودرونویس، در پروفیل جلو کراس اوور RZ 450e شاهد رویکرد جدید لکسوس در طراحی به جای نصب یک جلوپنجره فوق العاده بزرگ هستیم. به جای اینکه تمام این جلوپنجره حالتی باز داشته باشد، یک ورودی هوا در قسمت پایینی آن تعبیه شده و ورودی های هوای عمودی هم در دو طرف پروفیل جلو طراحی شده اند. چراغ های جلو این خودرو نیز مانند عمده محصولات لکسوس و تویوتا دارای طراحی با لبه های تیز هستند. کاپوت نیز دارای خطوط برجسته و استایل عضلانی بوده که چهره ای خشن به لکسوس RZ 450e بخشیده است.

لکسوس rz 450e

خط سقف حالتی آرک گونه و خمیده دارد. در اطراف آرک چرخ های جلو نیز فندرهای پلاستیکی مشکی رنگ نصب شده و محل پورت شارژ نیز روی گلگیر و درست قبل درب جلو جانمایی شده است. در قسمت عقب شاهد طراحی دو اسپویلر کوچک در هر سمت سقف هستیم. شیشه عقب نیز شیبی تند دارد و چراغ های عقب نیز مانند تیپیکال امروزی طراحی خودروهای مدرن در سرتاسر درب فضای بار امتداد یافته اند. کانال های عبوری هوا طراحی شده در سپر عقب نیز سبک طراحی مشابه با ورودی های هوا گوشه سپر جلو دارند.

لکسوس rz 450e

در حال حاضر هیچ تصویر رسمی از فضای داخلی لکسوس RZ 450e منتشر نشده است. تویوتا و سوبارو که روی همین پلتفرم توسعه یافته اند دارای طراحی کابینی مشابه به خصوص در کنسول میانی هستند. پیش بینی می شود که یک نمایشگر مالتی مدیا لمسی بزرگ در میان داشبورد نصب شده باشد و برای تنظیم سیستم تهویه مطبوع نیز یک نمایشگر دیجیتالی مجزا در پایین آن طراحی شده است. در کنسول میانی نیز کلیدهای دورانی تعبیه شده و کلیدهای فیزیکی نیز برای کنترل مدهای رانندگی و … طراحی شده است.

با توجه به جایگاه پریمیوم لکسوس RZ 450e انتظار داریم که طراحی کابین متفاوتی را در این خودرو نسبت به دو همزادش شاهد باشیم و کیفیت مواد اولیه استفاده شده یقینا در لکسوس نسبت به تویوتا و سوبارو بالاتر خواهد بود. پیش بینی می شود که نسخه تولیدی لکسوس RZ 450e در سال 2022 رسما رونمایی شود.

لکسوس rz 450e

مشخصات لکسوس RZ 450e

لکسوس RZ 450e دارای پلتفرم و ساختاری مشترک با تویوتا bZ4X و سوبارو سولتراست. در حالی که ابعاد کلی این سه خودرو و پلتفرم آنها کاملا یکسان بوده، اینگونه به نظر می رسد که لکسوس طراحی متفاوت تر و خشن تری نسبت به دو همزاد خود دارد.

در این لحظه مشخصات فنی پیشرانه لکسوس RZ 450e به صورت رسمی اعلام نشده؛ ولی هر دو خودروی سوبارو سولترا و تویوتا bZ4X دارای دو موتور الکتریکی یکی روی هر اکسل هستند که روی هم رفته 215 اسب بخار قدرت را تولید می کنند. تویوتا بیشینه مسافت قابل پیمایش نسخه تمام چرخ محرک bZ4X را در حالت شارژ کامل اعلام نکرده، ولی سوبارو Solterra در حالت شارژ کامل تقریبا 354 کیلومتر را طی می کند. وظیفه تامین انرژی نیز بر عهده یک باتری 71.4 کیلووات ساعتی قرار دارد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟