اخبار خودرو جهان
نسخه ای تولید محدود ویژه بازار ژاپن

لکسوس LC Aviation معرفی شد

یکشنبه - ۱۱ آبان ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
لکسوس LC Aviation

لکسوس LC از آن دسته خودروهایی نیست که به منظور جلب توجه مشتری نیاز به معرفی نسخه ویژه داشته باشد؛ چراکه این خودرو در حالت عادی نیز بسیار جذاب و چشمگیر بوده و از طراحی خیره کننده ای بهره می برد. اما این موضوع نتوانست جلوی این برند لاکچری ژاپنی را بگیرد تا برای LC یک نسخه ویژه جدید به نام Aviation در ژاپن معرفی نکند. این نسخه تولید محدود ویژه تنها دارای یک اسپویلر عقب است که طراحی پیچیده ای دارد و به ادعای لکسوس طراحی آن نیاز به دانش هوانوردی بالایی دارد.

مشخصات اسپویلر عقب لکسوس LC

به گزارش خودرونویس، این بال عقب از جنس فیبر کربن و پلاستیک فشرده مقاوم سازی شده تولید شده است. این اسپویلر تا روی گلگیرهای این خودرو امتداد یافته و در لبه آن یک جفت بالچه به منظور هدایت بهتر جریان هوا و بهبود آیرودینامیک طراحی شده است. لازم به ذکر است که این بال عقب توسط افرادی طراحی شده که جزو تیم طراحی ابرخودروی 10 سیلندر لکسوس LFA هم بوده اند. لازم به ذکر است که LFA دارای یک اسپویلر اتوماتیک و جمع شونده در قسمت عقب بوده که بسته به سرعت عملکردهای متفاوتی از خود نشان می دهد.

نمای عقب لکسوس LC Aviation

طراحی ظاهری

نسخه ویژه تولید محدود لکسوس LC Aviation صرفا به یک اسپویلر فیبر کربنی پیچیده ختم نمی شود؛ بلکه لکسوس جلوپنجره بیش از حد بزرگ این کوپه اسپرت لاکچری را به همراه ورودی های هوای درون سپر آن به رنگ مشکی طراحی کرده است. این کوپه اسپرت مجلل دارای رینگ هایی 21 اینچی به رنگ مشکی است. به منظور هماهنگی بیشتر با تریم مشکی ظاهری، لکسوس یک تم مشکی رنگ درون چراغ های جلو و عقب اعمال کرده و ورودی هوای هوای جانبی را هم به رنگ مشکی طراحی کرده است.

نمای جانبی لکسوس LC Aviation

لکسوس قصد دارد که این نسخه Aviation LC را به رنگ های مشکی، سفید و نقره ای به بازار عرضه کند. لکسوس به منظور تمایز این مدل تولید محدود با نسخه های استاندارد LC، تغییراتی را درون کابین اعمال کرد و کابین را با تم مشکی Aviation طراحی کرده است. غربیلک فرمان این خودرو با جیر آلکانتارا تودوزی شده و در قسمت نشیمن صندلی، رودری ها و کنسول میانی یک تریم نسکافه ای مانند در کنار تم مشکی کلی کابین، اعمال شده است.

 

مشخصات فنی

نه تنها لکسوس بلکه کلا ژاپنی ها در هنگام معرفی یک نسخه تولید محدود از یک خودرو اعتقادی به اعمال تغییر در مشخصات فنی آن ندارند. از این رو لکسوس هم هیچ تغییری در مشخصات پیشرانه های قابل نصب در زیر پوست زیبای این خودرو نکرده است. لکسوس LC Aviation همانند مدل های استاندارد در دو نسخه LC500 و LC500h قابل سفارش است. نسخه اول از یک پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر تنفس طبیعی بهره می برد که قادر به تولید بیشینه قدرت 471 اسب بخار و بیشینه گشتاور 540 نیوتن متر است.

کابین لکسوس LC Aviation

نسخه LC500h هم از یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر و یک موتور الکتریکی بهره می برد که روی هم رفته قادر به تولید 354 اسب بخار است. نسخه LC500 این خودرو دارای برچسب قیمت پایه 144 هزار دلار بوده، ولی نسخه هیبریدی مقداری گرانتر بوده و دارای برچسب قیمت 148 هزار دلار است. لکسوس قصد دارد که تنها 70 دستگاه از نسخه Aviation LC را به تولید برساند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟