به گزارش خودرونویس، این اقدام لکسوس در خصوص تمام چرخ محرک کردن ES 250 پس از آن صورت گرفت که تویوتا نیز همزاد ارزان قیمت تر لکسوس ES یعنی تویوتا آوالون را برای مدل 2021 با همین سیستم انتقال قدرت راهی بازار جهانی کرد.

 

مشخصات فنی

قلب تپنده لکسوس ES 250 2021 تمام چرخ محرک، همان پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندری است که روی نسخه هیبریدی همین خودرو هم نصب شده است. اما این پیشرانه چهار سیلندر حال بدون کمک گرفتن از پک باتری موتور الکتریکی، قادر به تولید بیشینه قدرت 203 اسب بخار شده است. جهت یادآوری بیان می کنیم که لکسوس ES هیبریدی با همین پیشرانه بیشینه قدرت 215 اسب بخار را در حالت ترکیبی تولید می کرد.

لکسوس ES 250 F اسپرت

این لکسوس ES 250 تمام چرخ محرک در هر 100 کیلومتر مسافت، 8.4 لیتر بنزین مصرف می کند. مصرف سوخت لکسوس ES 250، تا حدی بهتر از نسخه جلو محرک فعلی همین خودرو بوده که به پیشرانه 3.5 لیتری تنفس طبیعی شش سیلندر مجهز شده است. این نسخه در هر 100 کیلومتر مسافت 9 لیتر بنزین مصرف می کند.

 

همانند نسخه جلو محرک لکسوس ES، این نسخه تمام چرخ محرک ES 250 هم امکان عرضه با کیت داینامیک و اسپرت F اسپرت را دارد. لکسوس ES 250 تمام چرخ محرک مجهز به کیت F اسپرت، دارای سیستم تعلیق اسپرت ارتقا یافته ای مشابه، رینگ های 19 اینچی، تم مشکی رنگ بیرونی به منظور خشن کردن استایل ظاهری بدنه و لاستیک چسبنده تر مانند تمامی نسخه های عملکردی ES است.

نمای عقب لکسوس ES 250 F اسپرت

عرضه نسخه ویژه بلک لاین

یکی دیگر از اعضای جدید خانواده محصولات لکسوس ES برای مدل 2021، نسخه جدیدی به نام بلک لاین بوده که قرار است تنها 1500 نمونه از آن تولید شود. این نسخه تولید محدود بر پایه نسخه F اسپرت توسعه یافته و تنها با سه رنگ بدنه آبی Ultrasonic میکا، سفید الترا و Obsidian( خاکستری تیره) قابل سفارش است. از جمله ویژگی های ظاهری شاخص این نسخه می توان به قاب مشکی رنگ آینه ها، رینگ های تیره رنگ و اسپویلر مشکی رنگ نصب شده در لبه صندوق عقب اشاره کرد.

لکسوس ES بلک لاین

این نسخه دارای کابینی با تم مشکی و سفید درست مشابه نسخه F اسپرت لکسوس ES است. مشتریان لکسوس ES بلک لاین ادیشن، همچنین دو ست کیف و چمدان طراحی شده توسط کمپانی Zero Halliburton را تحویل می گیرند که شامل یک کیف دستی 22 اینچی و یک چمدان بزرگتر 26 اینچی است.

نمای عقب لکسوس ES بلک لاین

قیمت و زمان عرضه

لکسوس قصد دارد که ES 2021 را از پاییز امسال راهی بازارهای جهانی کند و برچسب قیمت نسخه پایه آن را 39 هزار و 900 دلار اعلام کرده است. نسخه لاکچری این خودرو برچسب قیمت معادل 45 هزار و 100 دلار داشته و نسخه F اسپرت هم از 45 هزار و 700 دلار آغاز می شود. نسخه الترا لاکچری ES هم قیمتی معادل 48 هزار و 900 دلار دارد. لکسوس نسخه تولید محدود بلک لاین را هم با قیمتی معادل 46 هزار و 550 دلار و تنها به صورت جلو محرک به فروش می رساند.

منبع motor1
4.7 از 3 رای