اخبار خودرو جهان
آبروی تویوتا

بهترین و بدترین محصولات لکسوس را بشناسید

جمعه - ۲ آبان ۱۳۹۹
خواندن 10 دقیقه
لکسوس GS450h

اگر بدنبال خودرویی ژاپنی بوده و محصولی با طراحی زیبا و اغراق‌آمیز و کیفیت ساخت خارق‌العاده می‌خواهید؛ قطعاً انتخاب شما یکی از محصولات کمپانی لکسوس خواهد بود. لکسوس بخش لوکس و معتبر کمپانی تویوتا بوده و با تولید طیف گسترده‌ای از خودروهای با کیفیت، زیبا و لوکس جایگاه مناسبی در میان خودروسازان گوناگون به دست آورده است.

به گزارش خودرونویس، شهرت لکسوس ناشی از تولید پرچمدارانِ سدان و بزرگی مانند مدل LS است. با این وجود لکسوس به لطف تولید SUV های متنوع و ساخت مدل‌هایی مانند RX رشد کرد. اکنون لکسوس یکی از پرفروش‌ترین خودروسازانِ فعال در بازار ایالات‌متحده آمریکا بوده و طیف وسیعی از اتومبیل‌های لوکس، اسپرت، کراس‌اوور‌های زیبا، منحصر به فرد و قابل اعتماد را به تولید می‌رساند.

لکسوس

از جمله ویژگی‌ های محصولات لوکس کمپانی لکسوس، باید به ساکت بودن، چابکی، کابینی خوش ساخت و عملکرد بی‌نظیر آنها اشاره کرد. با این حال همیشه همه چیز آن طور که انتظار دارید نبوده و حتی کمپانی‌هایی مانند لکسوس هم اشتباه کرده و محصولات بد و بی کیفیتی را به تولید می‌رسانند. اکون ما در خودرونویس تصمیم گرفتیم که تعدادی از بدترین و بهترین خودروهای لکسوس را به شما معرفی کنیم. خودروهای مزبور هم اکنون در بازار جهانی موجود بوده و نمونه‌های دست دوم برخی از آنها را می‌توان به راحتی خریداری کرد.

 

خوب‌ها

لکسوس GX

لکسوس GX

لکسوس GX به عنوان یک شاسی‌بلند 7 نفره و سایز متوسط برای اولین بار در سال 2002 و با نام GX 470 به بازار آمد. لکسوس GX از موتوری 4.6 لیتری V8 و مشابه با مدل LX470 استفاده می‌کند.  پیشرانه V8 این محصول با استفاده از گیربکس 5 سرعته اتوماتیک و همراهی سیستم چهار چرخ محرک، لذت رانندگی در جاده‌های گوناگون را برای شما به همراه داشته و با توان 301 اسب‌بخاری آن دیگر هیچ دغدغه‌ای نخواهید داشت.

لکسوس GX ظاهری مشابه با پسر عموی خود یعنی تویوتا پرادو دارد. این SUV سایز متوسط دارای ویژگی‌های منحصر به فردی بوده و از فناوری‌هایی مانند سیستم هشدار خروج از خط، سیستم‌های کمک راننده فعال، سیستم‌هایی برای جلوگیری از برخورد با رو برو و همچنین کیسه‌های هوای فعال و اختصاصی به منظور محافظت از سر و زانوها استفاده می‌کند.

 

لکسوس RX

لکسوس RX

اگر بدنبال خرید کراس‌اووری عالی بوده و می‌خواهید تجربه سواری با یک پرچمدار را داشته باشید؛ قطعاً لکسوس RX گزینه ایده‌آلی برای شما خواهد بود. طراحی اسپرت و چهره تهاجمی آن شاید شما را فریب دهد و گمان کنید که RX برای رانندگی در پیست ساخته شده است. اما این گونه نبوده و لکسوس RX برای پیست مسابقه طراحی نشده؛ اما با این وجود بسیار لوکس، راحت و چابک است. خریداران این محصول می‌توانند RX را در دو مدلِ دو ردیفه یا سه ردیفه سفارش داده و از پیشرانه 3.5 لیتری V6 آن لذت ببرند.

همچنین شما می‌توانید RX450h هیبریدی یا RX350 را هم خریداری کنید. صرفه نظر از مدل انتخابی شما؛ باید گفت که  تجربه رانندگی با RX بی‌نظیر بوده و بسیار آرامش بخش است.

 

لکسوس IS 300

لکسوس Is300

وقتی به یک سدان اسپرت فکر می‌کنید؛ اولین خودرویی که به خاطر شما می‌آید یک ب ام و سری 3 است! نه یک لکسوس! با این همه لکسوس IS 300 را باید پروژه ژاپنی‌ها برای رقابت با خودروساز باواریایی دانست. لکسوس IS 300 موتوری 6 سیلندر خطی با توان 215 اسب‌بخار داشته و دیفرانسیل عقب است.

لکسوس در نسخه دنده دستی IS 300 از همان جعبه دنده موجود در مدل‌های 2002 استفاده کرده است. نسخه‌های مختلف IS ظاهری زیبا و اسپرت دارند. لکسوس IS 300 شاید بسیاری از خصوصیات نسخه‌های قبلی خود را نداشته باشد؛ اما قطعاً جایگزینی مناسب و جالبِ توجه در برابر نزدیکترین رقبای خود در بازار است.

 

لکسوس LS XF40

لکسوس LS XF40

اولین نکته‌ای که در مواجه با لکسوس LS XF40 نظر شما را به خود جلب می‌کند؛ سبک طراحی و ماجراجویی مهندسین لکسوس در نمای خارجی و فضای داخلی آن است. طراحی این محصول در زمان خود بسیار جدید بوده و همین موضوع باعث عایق بندی خوب اتاق LS XF40 و تجربه یک رانندگی بی‌صدا در جاده‌ها شده است. این خودرو از پیشرانه 3.4 لیتری V6 و مجهز به توئین توربو جدید با توان 416 اسب‌بخار استفاده می‌کند.

موتور V6 خودروی مزبور با استفاده از گیربکس 10 سرعته اتوماتیک، قدرت خود را به چرخ‌ها منتقل خواهد کرد. گیربکس مزبور در نمونه هیبریدی LS XF40 و مجهز به دو موتور الکتریکی کوچک موجود است. لکسوس LS XF40 را می‌توان در نسخه دیفرانسیل عقب و یا چهار چرخ محرک خریداری کرد. متاسفانه در نمونه‌های موجود LS XF40، شاهد خرابی سیستم سرگرمی و صفحه نمایش لمسی هستیم. اما نکته امیدوار کننده این است که ارزش آن به مراتب کمتر از یک مرسدس بنز اس کلاس بوده و به راحتی می‌توان آن را خریداری کرد.

 

لکسوسRX  هیبریدی

لکسوس RX هیبرید

لکسوس RX هیبریدی یکی از بهترین و شاید محبوبترین اسیووی های هیبریدی و برقی لوکس در بازار است. دلیل محبوبیت و بهترین بودن آن کاملاً مشخص است. این خودرو شاید محصولی اسپرت نباشد؛ اما در رانندگی‌های روزمره شاهد ارائه سواری آرامش بخش و پایداری خواهید بود. مدل RX هیبریدی را می‌توان در نسخه‌های دو و سه ردیفه، به همراه کابینی شیک و جادار خریداری کرد. در این محصول شاهد استفاده از ویژگی‌های جالب و فناورانه جدیدی هستیم.

لکسوس RX هیبریدی 308 اسب‌بخار قدرت داشته و از موتوری V6 به همراه چندین موتور الکتریکی و جعبه دنده CVT استفاده می‌کند. در نسخه جدید RX هیبریدی دیگر خبری از کنترل‌های لمسی و ناامیدکننده قبلی نیست و اکنون RX با سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید و مجهز به اندروید اتو و اپل کارپلی در خدمت شما است.

 

لکسوس LC 500

لکسوس LC 500

در نگاه نسخت لکسوس LC 500 یک خودروی اسپرت و فوق‌العاده است؛ اما نباید به راحتی قضاوت کرد و باید دانست که LC 500 در مقایسه با رقبای خود عملکرد مطلوبی ندارد. اگر این محصول را در کنار آکورا NSX و یا پورشه 911 قرار دهیم؛ خواهید فهمید که چرا LC 500 یک محصول زیبا و تجملاتی است. در LC 500 تعویض دنده‌ها به خوبی صورت نگرفته و خبری از روح پرخاشگر و احساس تهاجمی اتومبیل‌های هم رده در LC 500 نیست.

اگر توانستید با کارایی و عملکرد ضعیف LC 500 کنار بیایید؛ باید این اتومبیل را محصولی لوکس، راحت و قابل اطمینان بدانید! این خودرو یک محصول لوکس بوده و می‌توان آن را به عنوان اتومبیلی اسپرت خرید و برای همیشه نگهداری کرد. نسخه کانورتیبل و 2021 لکسوس LC 500 از موتور 5 لیتری V8 با توان 471 اسب‌بخار استفاده کرده و شتاب صفر تا 100 آن 4.6 ثانیه است.

 

بدها

لکسوس LS 460

لکسوس LS460

لکسوس LS 460 براساس تمام استانداردها، به عنوان یک سدان لوکس و عالی شناخته می‌شود. این سدان یکی از پرچمداران کمپانی لکسوس بوده و به عنوان مدلی جدید و جایگزین برای نسل‌های قبلی خود معرفی شده بود. لکسوس LS 460 سدانی با ظاهر مدرن، با شخصیت و راحت بود؛ اما ای کاش همه چیز به همین خوبی بوده و داستان LS 460 پایانِ خوشی داشت!

در واقع LS 460 جدید پیشرفت‌های قابل توجهی داشته؛ اما مدل‌های 2007 و 2008 این محصول را باید جزء بدترین تولیدات کمپانی لکسوس به حساب آورد. شکایات زیادی در مورد خرابی و کیفیت پایین داشبورد و شیشه‌های مدل‌های مزبور وجود داشته و هزینه بالای تعمیر و… خودروی LS 460 را در مدل‌های 2007 و 2008 با شکست مواجه کرد.

 

لکسوس IS 250

لکسوس IS250

لکسوس IS 250 خودرویی عالی، جسور و با کیفیت بوده و رانندگی با آن بسیار خوب و لذت بخش است. نسخه 2015 خودروی مزبور در زمینه کارایی و میزان مصرف سوخت با اکثر هم رده‌های خود رقابت می‌کرد. نسخه یادشده فضای داخلی بسیار خوبی داشته و سرنشیان عقب در آسایش و آرامش کامل بودند. با وجود اشاره به تمام نکات مثبت IS 250 مدل 2015؛ باید دانست که این محصول نیز مانند اکثر خواهران و برادران خود نقطه ضعف‌هایی دارد.

این خودرو برخلاف طراحی و ظاهر تهاجمی خود، یک محصول اسپرت نبوده و عملکرد آن بسیار معمولی است. سیستم سرگرمی و لمسی آن بسیار ناامیدکننده است. بسته F-Sport هم کمکی به بهبود چابکی آن نکرده و سیستم تعلیق بسیار سفت و سخت است. با این حال در مجموع IS 250 خودروی خوبی است؛ اما قطعاً دلایل ما موجه بوده و به همین خاطر هم مدل IS200t منجرب کنار گذاشتن IS 250 شد.

 

لکسوس IS 350

لکسوس is350

لکسوس IS 350 اتومبیلی شگفت‌انگیز است. این محصول در مقایسه با ب ام و 335i سریع‌تر است؛ اما مقایسه‌های بیشتر نشان می‌دهد که در برابر غول آلمانی‌ها کاملا بی‌دفاع خواهد بود. مدل IS 350 هندلینگ بسیار خوبی داشته و پیشرانه V6 آن هنگام فشار دادن پدال گاز، عملکرد بسیار خوبی دارد. اما همه تعریف‌ها و تمجیدها درباره لکسوس IS 350 در اینجا خاتمه می‌یابد.

مدل‌های 2006 تا 2013 خودروی مزبور فراخوان‌های عظیمی را تجربه کرده و حدود 115 هزار دستگاه IS 350 در ایالات‌متحده آمریکا را تحت تاثیر قرار داد. این خودرو به دلیل مشکل نشت سوخت فراخوان شده و براساس اطلاعیه NHTSA خطر آتش‌سوزی IS 350 وجود داشت.

  

لکسوس GS 450h

لکسوس GS450h

لکسوس در سال 2013 با GS 450h جدید نظر همگان را به سمت و سوی خود جلب کرد. لکسوس GS 450h نسبت به نمونه F-Sport برتری بیشتری داشت و شاید بتوان آن را یکی از قدرتمندترین اعضای خانواده GS  دانست. علاقه‌مندان به برند لکسوس در انتظار یک اتومبیل اسپرت محور و قدرتمند بودند؛ ولی GS 450h محصولی هیبریدی بود.

بسته به نوع رانندگی شما، هیبریدی‌ها می‌توانند منبعی از انرژی اضافی را در اختیار شما قرار دهند. اما با وجود قدرت زیاد GS 450h، اکثر منتقدان کمتر از آن به عنوان اتومبیلی اسپرت یاد می‌کردند. این خودرو مشکلاتی هم داشت. جدی‌ترین مشکل GS 450h را باید نشت سوختِ ناشی از دامپرهای ارتعاشی سوختِ آن دانست که باعث شد NHTSA احتمال آتش سوزی آن را داده و به این ترتیب دستور فراخوان گسترده‌ای را صادر کند.

 

 

 

4.2 از 9 رای

دیدگاه شما چیست؟