اخبار خودرو جهان
استایلی به روزرسانی شده و پیشرانه یکسان

لکسوس IS فیس لیفت 2021 معرفی شد

سه شنبه - ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
خواندن 6 دقیقه
لکسوس IS 2021

با وجود اینکه نزدیک به 20 سال از حضور لکسوس IS در سگمنت خودروهای لوکس کامپکت می گذرد، باید اظهار کنیم که این خودروی ژاپنی نتوانسته خود را در این سگمنت به خوبی مطرح کند. با وجود رقبای ابرقدرتی همچون مرسدس بنز C کلاس، آئودی A4 و ب ام و سری3، ناکامی لکسوس IS در این سگمنت تا به امروز موضوعی طبیعی است. چراکه رقبای آلمانی این سامورایی بیشترین سهم بازار از این سگمنت را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش خودرونویس، اما لکسوس امیدوار است که IS مدل 2021 قادر باشد ورق را به نفع این کمپانی برگرداند. چراکه مدل جدید IS از دیزاینی جدید و زیبا، تکنولوژی های پیشرفته در بیرون و درون کابین و همچنین یک تعلیق جدید بهره می برد که به گفته لکسوس اسپرت تر از نسل قبل است. اما برگ برنده لکسوس تا جایی است که صحبت از همین موارد باشد و کلامی از قدرت پیشرانه به میان نیاید!

 

فیس لیفتی هوشمندانه

چیز زیادی در خصوص لکسوس IS جدید چه از نظر ظاهری و چه از نظر فنی نسبت به مدل گذشته تغییر نکرده که دلیل آن استفاده از پلتفرمی مشابه با نمونه پیشین برای این مدل جدید IS است. لکسوس IS 2021 سدان همچنان به جلوپنجره ای عظیم مشابه نسل پیشین مزین شده، اما دیزاین کلی آن نسبت به مدل پیشین کمی تفاوت کرده و ورودی های هوای پایین آن و همچنین ورودی های هوای تعبیه شده در هر گوشه نسبت به جلوپنجره IS نسل قبل بزرگتر شده اند.

در خصوص نسخه F اسپرت لکسوس IS هم باید بیان کنیم که جلوپنجره این مدل به همراه ورودی های هوا دارای تمی مشکی و تیره هستند و طرح گریل جلوپنجره آن هم نسبت به مدل های عادی و غیر F اسپرت متفاوت بوده که همین موضوع سبب ایجاد وجه تمایز بین نسخه F اسپرت با مدل های معمولی شده است.

 

تغییر دیزاین چراغ های جلو

چراغ های جلوی IS مدل 2021 ابعادی بزرگتر نسبت به مدل قبلی دارند و محل قرارگیری آن ها در پروفیل جلو مقداری پایین تر است. همچنین لکسوس چراغ های جلوی دو قسمتی طراحی شده برای نسل قبل را که متشکل از یک چراغ LED اصلی در قسمت بالا و یک LED شبه لوگوی برند نایک در زیر آن بود را حذف کرده و جای یک چراغی LED و به صورت یکپارچه خلق کرده که هم چراغ اصلی و هم نوار LED در یک قاب طراحی شده اند. مشتریان این خودرو قادر هستند که چراغ های جلو را به صورت LED سه گانه سفارش دهند.

نمای عقب لکسوس is 2021

عضلانی تر از قبل

لکسوس IS جدید به لطف خط برجسته و زیبایی که از زیر در عقب تا بالای چرخ امتداد یافته، استایل عضلانی تری نسبت به مدل پیشین به خود گرفته است. البته رینگ های این خودرو نیز کاملا جدید بوده و لکسوس برای اولین بار نسخه F اسپرت IS را به رینگ های BBS 19 اینچی به صورت آپشنال مجهز کرده است. البته نسخه پایه لکسوس IS به صورت استاندارد به رینگی 18 اینچی مجهز شده است.

نمای جانبی لکسوس Is 2021

در پروفیل عقب هم شاهد طراحی یک نوار سراسری LED برای چراغ ها هستیم که طراحی آنها در قسمت گوشه ها زاویه دارتر و خشن شده است. البته لکسوس دیزاین این قسمت را در تیزرهای پیشتر منتشر شده نشان داده بود.

 

بزرگتر اما با قدرتی یکسان

خبر بد و نا امیدکننده در خصوص نسل جدید لکسوس IS، استفاده از پیشرانه هایی مشابه با نمونه های پیشین است. حتی لکسوس به خود زحمت نداده که قدرت بیشتری از پیشرانه نسل قبل IS روی این نسل جدید استخراج کند. نسخه پایه این خودرو IS 300 عقب محرک بوده که به یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژ چهار سیلندر مجهز شده. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت 241 اسب بخار و بیشینه گشتاور 350 نیوتن متر است.

نمای جلوی لکسوس is

نسخه تمام چرخ محرک لکسوس IS 300 به یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر مجهز شده که قادر به تولید بیشینه قدرت 260 اسب بخار و بیشینه گشتاور 320 نیوتن متر است. مجهزترین نسخه فعلی این خودرو هم تریم IS 350 بوده که در دو نوع عقب محرک و تمام چرخ محرک قابل سفارش بوده و به یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر با بیشینه قدرت و گشتاور تولیدی 311 اسب بخار و 380 نیوتن متر مجهز است.

 

گیربکس و عملکرد

هر دو نسخه عقب محرک نسل جدید لکسوس IS از یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته بهره می برند؛ اما نسخه های تمام چرخ محرک IS جدید به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک مجهز شده اند. لکسوس IS 350 عقب محرک قادر است طی 5.6 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد که این زمان در خصوص نسخه تمام چرخ محرک 5.7 ثانیه گزارش شده است.

مشتریان اگر قصد سفارش پکیج F اسپرت را برای این خودرو دارند، ملزم به خرید نسخه IS 350 هستند، چراکه لکسوس قصد نصب پکیج F اسپرت را روی نسخه IS 300 ندارد.

 

شاسی یکسان و تعلیقی متفاوت

در حالی که شاسی نسل جدید IS تغییری نسبت به مدل قبلی نداشته، مهندسین لکسوس تعلیق این خودرو را تغییر داده اند تا سواری اسپرت تری برای آن نسبت به نسخه قبل به ارمغان آید. فنرهای لکسوس IS 2021 حدود 20 درصد سبکتر، بازوهای A تعلیق حدود 18 درصد و استرس بار نصب شده برای این خودرو حدود 17 درصد از نمونه های نصب شده روی نسل پیشین وزن کمتری دارند.

نسل جدید لکسوس IS از نظر ابعاد هم نسبت به نمونه پیشین رشد داشته است. این خودرو 3 سانتی متر طویلتر، 3 سانتی متر عریض تر و 0.5 سانتی متر کوتاه تر از نسل پیشین خود شده است. مشتریان نسخه F اسپرت لکسوس IS 350 امکان سفارش پکیج داینامیک هندلینگ را نیز با سیستم تعلیق تطبیق پذیر را نیز دارند. خوشبختانه به لطف رشد ابعاد و مهندسی جدید، هندلینگ این نسخه IS نسبت به نمونه پیشین بهبود یافته است.

 

کابینی به روزرسانی شده

همانند زیربندی و شاسی، کابین لکسوس IS مدل 2021 نیز کاملا جدید نیست. اما این کابین به روزرسانی شده از نظر تکنولوژی ارتقاهای خوبی به خود دیده است. نمایشگر 8 اینچی لمسی سیستم مالتی مدیا این خودرو حال 3 اینچ به راننده نزدیک تر شده است. البته به صورت آپشنال امکان سفارش یک نمایشگر 10.3 اینچی نیز برای سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی وجود دارد. این سیستم سرگرمی به صورت استاندارد دارای درگاه اندروید اتو، اپل کار پلی و آمازون الکسا بوده و تاچ پد لمسی نسل پیشین عینا در این نسل نیز دیده می شود.

کابین لکسوس is 2021

لکسوس IS جدید همچنین از جدیدترین تجهیزات ایمنی این کمپانی ژاپنی نیز بهره می برد. نام این پکیج لکسوس Safety سیستم پلاس 2.5  بوده که به صورت استاندارد دارای تجهیزاتی مانند سیستم ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده و دوچرخه سوار و همچنین هشدار پیش از برخورد است. همچنین با پرداخت مبلغ بیشتر تجهیزات دیگری از قبیل کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت مجدد، تابلو خوان، هشدار تغییر خطوط و تکنولوژی حرکت در مرکز خط روی این خودرو قابل نصب است.

صندلی های لکسوس Is 2021

در این لحظه لکسوس هیچ مطلبی در خصوص قیمت و زمان عرضه نسل جدید IS اعلام نکرده، اما انتظار داریم که این خودرو پیش از پایان سال جاری راهی بازارهای جهانی شود.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟