اخبار خودرو جهان
بدون تغییر در مشخصات فنی

معرفی لکسوس NX 300h F اسپرت بلک لاین

جمعه - ۳ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
لکسوس NX 300h F اسپرت

لکسوس NX در سال 2014 برای اولین بار به بازارهای جهانی عرضه شد و با توجه به گذشت پنج سال از عمر نسل فعلی، می توان این کراس اوور کامپکت لاکچری را سالخورده نامید. البته لکسوس در این مدت یک فیس لیفت نیز برای NX معرفی کرد، ولی حتی نسخه فیس لیفت آن هم استایل چندان متفاوتی نسبت به مدل اولیه نداشت. البته این موضوع مشکل چندان بزرگ نیست. چون لکسوس اطمینان دارد که طراحی NX به مراتب جلوتر از زمان خود است. همچنین اگر طرفدار خودروهای الکتریکی سازی شده باشید، لکسوس یک نسخه هیبریدی برای این خودرو با نام NX 300h هم در سبد محصولات دارد.

عدم نصب کیت F اسپرت برای NX هیبریدی تا امروز

به گزارش خودرونویس، اما افرادی که قصد حرید نسخه هیبریدی لکسوس NX را دارند، تا به امروز قادر نبودند که پکیج ظاهری اسپرت و خشن F اسپرت را برای این کراس اوور الکتریکی سازی شده به عنوان آپشن اضافی سفارش دهند. فقدان کیت F اسپرت به معنای عدم امکان نصب بادی کیت اضافه، سیستم تعلیق ارتقا یافته F اسپرت است. همچنین امکان نصب جلوپنجره ویژه F اسپرت مش بندی شده نیز تا به امروز برای نسخه هیبریدی NX وجود نداشت.

ولی این معضل برای مدل 2021 لکسوس NX برطرف شده و این کمپانی لاکچری ژاپنی به تازگی NX 300h با کیت F اسپرت را به سبد محصولات خود اضافه کرده است. خبر خوب دیگر این است که لکسوس همزمان نسخه ویژه بلک لاین را نیز همراه با معرفی NX هیبریدی  F اسپرت معرفی کرده است. به گفته لکسوس، نسخه بلک لاین NX دارای به روزرسانی هایی است که طی مدت عرضه این خودرو مشتریان بارها از این کمپانی درخواست کرده بودند.

نمای عقب لکسوس NX 300h F اسپرت

مشخصات نسخه بلک لاین لکسوس NX

نسخه بلک لاین ادیشن لکسوس NX در رنگ های جدیدی از جمله Grecian Water، Ultra White و Obsidian قابل سفارش بوده و جایگاه آن در صدر لیست خانواده این کراس اوور کامپکت ژاپنی قرار دارد. بدین ترتیب نسخه بلک لاین ادیشن لکسوس NX به تمام سیستم ها و تکنولوژی های این کمپانی اعم از سیستم تمام چرخ محرک، صندلی های دارای گرمکن و سردکن و همچنین درب عقب الکتریکی با امکان باز شدن به وسیله حرکت پا مجهز شده است.

نمای جانبی لکسوس NX 300h F اسپرت

لکسوس همچنین یک ست چمدان و کیف برند Zero Halliburton نیز برای نسخه 2021 NX 300h F اسپرت بلک لاین ادیشن تعبیه کرده است. این ست دو تکه به هدف هماهنگی با این خودرو به مشتری تحویل داده شده و دارای چندین ویژگی منحصر به فرد از جمله لوگوی طراحی شده کرومی به وسیله لیزر و همچنین طراحی داخلی با تم مشابه جلوپنجره لکسوس است.

 

مشخصات فنی NX هیبریدی

لکسوس NX 300h از یک پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بهره می برد که قادر به تولید بیشینه قدرت 154 اسب بخار است. در کنار این پیشرانه یک موتور الکتریکی هم نصب شده که به موجب آن بیشینه قدرت مجموع NX هیبریدی به 194 اسب بخار در 5700 دور بر دقیقه رسیده است. نیروی تولیدی این سیستم هیبریدی توسط یک گیربکس اتوماتیک CVT به هر دو محور لکسوس NX منتقل می شود. بدین ترتیب مشخصات فنی نسخه F اسپرت NX هیبریدی با وجود دارابودن ظاهری خشن تر، هیچ تغییری نسبت به مدل پایه نکرده است.

کابین لکسوس NX 300h F اسپرت

قیمت

لکسوس تنها قصد دارد که تعداد 1000 دستگاه از نسخه بلک لاین ادیشن NX 300h F اسپرت را راهی بازار جهانی کند. ظاهرا قرار است که تولید این خودرو از سه ماه آینده آغاز شود و برای آن برچسب قیمت پایه 46 هزار و 800 دلار درنظر گرفته شده است.

 

 

 

3.3 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟